Newsy

Niewielka popularność ubezpieczeń dla rowerzystów. Wykupuje je tylko 5 proc. Polaków

2015-04-17  |  06:10
Mówi:Justyna Niebutkowska
Funkcja:specjalista ds. PR i marketingu
Firma:Europ Assistance Polska
  • MP4
  • Polacy pokochali jazdę na rowerze. Z badań CBOS wynika, że z jednośladów korzysta aż 70 proc. społeczeństwa. Wciąż jednak co czwarty nie stosuje obowiązkowych odblasków, a  tylko co trzeci jeździ w kasku. Tylko 5 proc. zdecydowało się wykupić odpowiednie ubezpieczenie. Na rynku są obecnie dostępne pakiety AC, OC i NNW dla rowerzystów, które pomagają uniknąć wysokich kosztów w razie utraty pojazdu lub udziału w wypadku drogowym.

    Z badań przeprowadzonych przez Europ Assistance Polska wynika, że bezpieczeństwo jest ważne dla rowerzystów, ale nie wszyscy przywiązują do tego odpowiednią wagę. 23 proc. nie stosuje odblasków, a tylko 33 proc. jeździ w kasku. Z kolei blisko 66 proc. rowerzystów przed przejażdżką sprawdza stan swojego roweru. Dodatkowo prawie połowa miłośników jednośladów jeździ tylko po wyznaczonych trasach. Zdecydowanie częściej robią to kobiety, one jednak rzadziej niż mężczyźni używają kasków czy ochraniaczy. Cykliści pamiętają także o dzieciach: 40 proc. najchętniej przewozi pociechy w foteliku rowerowym, tylko 4 proc. korzysta ze specjalnych przyczepek. Co ciekawe, zaledwie 5 proc. polskich cyklistów korzysta z przeznaczonych dla nich ubezpieczeń. 49 proc. kupiła je samodzielnie, pozostali otrzymali je w ramach innego ubezpieczenia.

    Na rynku co roku pojawiają się nowe produkty ubezpieczeniowe dla rowerzystów. Najczęściej dotyczą one ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej, ubezpieczenia kradzieży pojazdu oraz od wystąpienia nieszczęśliwego wypadku. Oferta jest zróżnicowana. Możemy kupować takie ubezpieczenia osobno lub w pakiecie z innymi produktami ubezpieczeniowymi – mówi agencji informacyjnej Newseria Justyna Niebutkowska, specjalista ds. PR i marketingu Europ Assistance Polska.

    Dla rowerzystów dostępne są trzy rodzaje polis: AC, OC i NNW. AC chroni przed stratami wynikającymi z utraty lub uszkodzenia roweru, co przydarza się co dziesiątemu Polakowi.

    Zdaniem policji rowerzyści niedostatecznie zabezpieczają swoje pojazdy: 71 proc. stosuje zabezpieczenia mechaniczne, takie jak łańcuchy, linki i zapięcia typu un-lock. 16 proc. znakuje swój rower, a 14 proc. stosuje blokadę na tylne koło. Najczęściej kradzieże dokonywane są w miejscu zamieszkania.

    Na przykładzie ubezpieczenia Pomoc Rowerowa możemy pokazać, że nie samo ubezpieczenie jest jego przedmiotem, lecz także assistance, które jest do niego dołączone. Tak jak w assistance samochodowym ubezpieczony rowerzysta może liczyć zarówno na odszkodowanie, jak i na pomoc w przypadku awarii pojazdu, która wiąże się np. z holowaniem roweru albo usprawnieniem go na miejscu zdarzenia – mówi Justyna Niebutkowska.

    Przeznaczone dla rowerzystów ubezpieczenie NNW pokryje koszty związane z chorobą po wypadku drogowym. OC chroni natomiast rowerzystę od odpowiedzialności finansowej za szkodę wyrządzoną innej osobie podczas jazdy na rowerze. Ubezpieczenie to kosztuje kilkanaście złotych rocznie, a może uchronić przed poważnym wydatkiem. Ze statystyk Komendy Głównej Policji wynika, że stale wzrasta liczba wypadków z udziałem rowerzystów. W 2013 roku doszło do blisko 5 tys. wypadków, to o 70 więcej niż dwa lata wcześniej. Życie straciło w nich aż 317 osób, wiele zostało rannych.

    Dobre ubezpieczenie powinno być jak najlepiej dostosowane do potrzeb rowerzysty.  

    Jeżeli często jeździmy, to warto wybrać ubezpieczenie, które zawiera w sobie pakiet assistance. Wraz z częstotliwością poruszania się na rowerze wzrasta też ryzyko wystąpienia awarii naszego pojazdu, a wtedy assistance może być bardzo przydatny. Jeżeli jesteśmy zwolennikiem ubezpieczeń majątkowych i chcemy chronić swój dobytek, to warto rozważyć zakup ubezpieczenia majątkowego, do którego będzie dołączone również ubezpieczenie rowerowe – mówi Justyna Niebutkowska.

    Ogólnopolskie Badanie Rowerowe Europ Assistance Polska pokazało, że 56 proc. polskich cyklistów jeździ na rowerze kilka razy w tygodniu, a 19 proc. nawet codziennie. Większość, bo aż 87 proc., jazdę na rowerze traktuje rekreacyjnie, 28 proc. korzysta z roweru, by pojechać do sklepu po zakupy, a 26 proc. dojeżdża w ten sposób do pracy lub szkoły.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Polityka

    Transport

    Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

    Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

    Handel

    Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

    Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.