Newsy

Polacy chcą dbać o siebie. Inspiracją jest dla nich głównie Ewa Chodakowska

2015-07-21  |  06:35
Mówi:Karolina Masalska
Funkcja:młodszy specjalista ds. PR
Firma:Instytut Monitorowania Mediów
  • MP4
  • Rośnie zainteresowanie Polaków dobrym wyglądem i zdrowym trybem życia, a wiedzy na ten temat szukają głównie w internecie. Największą inspiracją pozostaje dla nich Ewa Chodakowska. Jej porad internauci szukają znacznie częściej niż Anny Lewandowskiej. W ciągu ostatnich czterech miesięcy w internecie ukazało się aż 13 tys. wpisów dotyczących Chodakowskiej, a 4 tys. na temat Anny Lewandowskiej.

    Z analizy Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w okresie od 1 marca do 1 lipca na temat odchudzania w internecie i social mediach pojawiło się ponad 320 tys. informacji, z czego aż 290 tys. na samych portalach społecznościowych. O zdrowym stylu życia i sposobach na zrzucenie zbędnych kilogramów Polacy najchętniej rozmawiali na Facebooku – znalazło się tam aż 170 tys. wzmianek na ten temat. O dobrą formę na wakacje Polacy zadbali wcześnie – najwięcej wzmianek o odchudzaniu pojawiło się bowiem między 9 a 15 marca. Na pytania internautów odpowiadały m.in. najpopularniejsze trenerki – Ewa Chodakowska i Anna Lewandowska. Na ich temat ukazało się blisko 20 tys. informacji, większość komentarzy miał wydźwięk pozytywny. 

    Na temat Ewy Chodakowskiej pojawiło się ok. 13,5 tys. publikacji, a na temat Anny Lewandowskiej ok. 4,5 tys. Jeśli już pojawiały się negatywne komentarze, to dotyczyły głównie rywalizacji pomiędzy trenerkami, jednak obie panie od tego się odżegnują, stwierdzając, że każda robi swoje i szanują nawzajem swoją aktywność – mówi agencji informacyjnej Newseria Karolina Masalska z Instytutu Monitorowania Mediów.

    Obie trenerki zyskały bardzo dużą popularność na portalach społecznościowych, a w szczególności na Facebooku i Instagramie, na których skupia się ich działalność. Ewa Chodakowska ma na Facebooku ponad 1,6 mln fanów, a Anna Lewandowska – ponad 0,5 mln. Chodakowska skupia się przede wszystkim na pokazywaniu efektów swoich działań poprzez umieszczanie na Facebooku metamorfoz swoich fanek. Anna Lewandowska natomiast koncentruje się na przekazywaniu informacji dotyczących diet.

    Polacy chętnie spędzają czas na otwartej przestrzeni, w parkach czy restauracjach ze zdrową żywnością. Poruszają głównie tematy związane z byciem fit, czyli diety i ćwiczenia. Obie trenerki pomagają Polakom w efektywnym zachowaniu formy i sprawiają, że bycie fit stawiamy ponad inne nasze aktywności – mówi Karolina Masalska.

    W internecie Polacy szukają przede wszystkim informacji dotyczących diety. Chcą wiedzieć, jakie produkty należy wyeliminować z jadłospisu, aby schudnąć, które składniki diety są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu oraz jakich suplementów warto używać.

    Do pobrania

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Infrastruktura

    Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

    Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.