Mówi: | Anna Krupka, wiceminister sportu i turystyki Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej Jacek Tascher, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego Rafał Tataruch, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego |
Polskie łyżwiarstwo przeżywa renesans. Sponsoring PGE pomoże w rozbudowie bazy szkoleniowej i szukaniu młodych sportowych talentów
Zmagania polskich łyżwiarzy będziemy mogli oglądać podczas rozpoczynających się za tydzień zimowych igrzysk olimpijskich w Pekinie. Do 2023 roku łyżwiarstwo figurowe i szybkie będą sponsorowane przez PGE Polską Grupę Energetyczną. W ramach współpracy spółka zostanie sponsorem reprezentacji oraz zawodów krajowych i międzynarodowych. – Sponsoring biznesu dla rozwoju sportu jest bardzo ważny, pomaga nie tylko wspierać kadrę narodową i najważniejsze wydarzenia sportowe, ale i odnajdywać nowe talenty – przekonuje Anna Krupka, wiceminister sportu i turystyki.
– Sponsoring biznesu dla rozwoju sportu jest bardzo ważny. To kolejne wsparcie finansowe, które pomaga nie tylko wspierać kadrę narodową i najważniejsze wydarzenia sportowe. Dzięki temu sportowcy, którzy odnoszą sukcesy w sporcie wyczynowym, są najlepszą inspiracją do uprawiania sportu. A nie ma sukcesów w sporcie wyczynowym bez wsparcia dla współzawodnictwa dzieci i młodzieży, bez wsparcia dla sportu powszechnego, bo dzięki temu mamy dopływ świeżej krwi – młodych sportowych talentów – mówi agencji Newseria Biznes Anna Krupka, wiceminister sportu i turystyki.
PGE Polska Grupa Energetyczna do marca 2023 będzie sponsorem Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego i Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego. Zadaniem spółki będzie wspieranie reprezentacji, zawodów krajowych i zagranicznych. Oprócz tego spółka ma także kontynuować patronat nad projektem „Chodź na łyżwy”, który ma na celu odkrycie młodych talentów i upowszechnianie łyżwiarstwa jako sportu dla każdego, niezależnie od wieku.
– PGE staje się największym partnerem polskiego łyżwiarstwa. Wspieramy ten sport, aby wspólnie przyczynić się do jego dalszego rozwoju. Łyżwiarstwo jest sportem rekreacyjnym, integrującym całe rodziny. Chcemy, aby ta dyscyplina na nowo zyskała serca Polaków. Obok wsparcia finansowego chcemy aktywnie współpracować z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Szybkiego i Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego nad popularyzacją tej dyscypliny sportu. Jestem przekonany, że wsparcie PGE zachęci coraz więcej osób do uprawiania tej dyscypliny – tłumaczy Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
– Polskie łyżwiarstwo szybkie przeżywa dobrą passę już od igrzysk olimpijskich w Soczi, gdzie złoty medal zdobył Zbigniew Bródka. Ale i ten początek roku nastraja bardzo pozytywnie: Natalia Maliszewska zwyciężyła w zawodach Pucharu Świata w short tracku na dystansie 500 metrów. Piotr Michalski został mistrzem Europy w łyżwiarstwie szybkim na torze długim, także na dystansie 500 metrów – mówi Anna Krupka. – Jestem przekonana, że polscy sportowcy po zbliżających się igrzyskach olimpijskich w Pekinie będą świetnymi ambasadorami swoich dyscyplin i zainspirują młodych ludzi właśnie do tego, aby włożyć łyżwy i zacząć trenować. Może w przyszłości także oni będą odnosić ogromne sukcesy w sporcie wyczynowym.
– Umowa sponsorska z PGE to gwarancja tego, że będziemy mogli dużo szerzej funkcjonować na polu grup naborowych, upowszechniania łyżwiarstwa szybkiego poprzez juniorów i młodzieżowców, łącznie z kadrami seniorów, które za chwilę wylatują na igrzyska olimpijskie. Daje to gwarancję, że oprócz środków ministerialnych mamy jeszcze dosyć duże środki na to, żeby wspomóc juniorów, którzy nie zawsze od razu lądują w kadrze narodowej – przekonuje Rafał Tataruch, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego.– Im szersza piramida szkoleniowa, tym większa gwarancja, że będziemy mieli po 8–10 latach nazwiska pokroju Zbigniewa Bródki czy Natalii Maliszewskiej.
Także polskie łyżwiarstwo figurowe po kilku słabszych latach przeżywa renesans. Reprezentująca Polskę Jekatierina Kurakowa zajęła piąte miejsce w rywalizacji solistek w mistrzostwach Europy w łyżwiarstwie figurowym w Tallinie. Będzie ona jedną z trzech osób – obok Natalii Kaliszek i Maksyma Spodyriewa, które wystąpią na igrzyskach w Pekinie. Wsparcie sponsora pomoże również w tej dyscyplinie odnaleźć kolejne talenty i rozwijać niezbędną infrastrukturę.
– Nasze najważniejsze potrzeby to baza szkoleniowa, czyli kryte, pełnowymiarowe lodowiska, a właśnie podpisana umowa bardzo nas tutaj wspomaga. To jest także dostęp do międzynarodowej czołówki szkoleniowej i reorganizacja, modernizacja centrali związku w kwestiach organizacyjno-szkoleniowych – wymienia Jacek Tascher, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego. – Umowa z PGE pozwala nam wejść o poziom wyżej, jeśli chodzi o finanse. To zaś większa elastyczność w planowaniu projektów, czyli większy komfort pracy dla szkoleniowców i zawodników.
Polski Instytut Ekonomiczny wylicza, że wartość rynku sponsoringu sportowego w ostatnich latach znacząco wzrosła: z 743,2 mln zł w 2012 roku do 1,035 mld zł w 2019 roku. W 2020 roku ta wartość utrzymała się praktycznie na tym samym poziomie. I to mimo trudnego okresu lockdownów, kiedy zamknięto stadiony i odwołano największe imprezy sportowe. Dane PIE i Sponsoring Insight wskazują, że najczęściej wspierane przez biznes dyscypliny to piłka nożna, siatkówka i sporty motorowe. Z kolei najbardziej zaangażowana we wspieranie sportu jest branża paliwowa oraz energetyka. Koncern energetyczny PGE jest m.in. sponsorem tytularnym stadionu PGE Narodowy im. Kazimierza Górskiego, zespołu PGE Skra Bełchatów i ligi żużlowej PGE Ekstraliga.
Jednocześnie zwiększyła się liczba Polaków, którzy dostrzegają pozytywne oddziaływanie sponsoringu na rozwój polskiego sportu. Jak wynika z raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia, blisko połowa ankietowanych podkreślała, że chętniej sięga po zakup produktów firm, które znane są ze sponsoringu sportowego.
Czytaj także
- 2024-03-28: Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie
- 2024-03-20: Polski rynek leasingu jest jednym z największych w UE. Prawie 1/3 inwestycji jest finansowana leasingiem
- 2024-03-19: Jan Wieczorkowski: Ktoś, kto w internecie udostępnia pracę aktorów, zarabia na tym, a my nie. Tantiemy dla aktorów to kluczowa sprawa
- 2024-03-14: Zielona rewolucja w budownictwie staje się faktem. Nowa dyrektywa to szansa na czyste powietrze i niższe rachunki
- 2024-03-13: K. Gawkowski: Cyfryzacja powinna być głównym tematem polskiej prezydencji w UE. Chcemy być liderem cyfrowych przemian
- 2024-03-11: A. Kwaśniewski: Polska jest jednym z ważniejszych krajów NATO. Kolejnym członkiem Sojuszu powinna zostać Ukraina
- 2024-03-22: Coraz gorsza sytuacja humanitarna w Sudanie Południowym. Głodem zagrożonych jest ponad 7 mln ludzi
- 2024-03-15: Na blokadzie przejść towarowych z Ukrainą Polska może stracić więcej niż nasz wschodni sąsiad. Rolnicy potrzebują pomocy ze strony rządu i unijnych instytucji
- 2024-03-08: Auta elektryczne nie są już wykorzystywane tylko jako typowe pojazdy miejskie. Kierowcy przemierzają nimi coraz więcej długich dystansów
- 2024-02-26: Duże zapotrzebowanie na usługi środowiskowe dla seniorów. Instytucje wsparcia są gotowe je uruchamiać, ale brakuje kadr
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna
Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę.
Handel
Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.
Problemy społeczne
Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem
Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.