Mówi: | Przemysław Trawa |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Międzynarodowe Targi Poznańskie |
Targi motoryzacyjne przyciągają coraz więcej osób. Zainteresowanie będzie rosło wraz ze wzrostem sprzedaży nowych samochodów
Wraz z rosnącym rynkiem nowych samochodów w Polsce będzie rosła również popularność targów motoryzacyjnych. Widać to po statystykach poznańskiego Motor Show, który zakończył się w niedzielę. Z roku na rok największe targi branży w tej części Europy przyciągają coraz więcej wystawców i gości. Rośnie też ranga imprezy – w tym roku zaprezentowano 60 premier, w tym jedną europejską, pojawiły się także premiery koncepcyjne.
– Zazwyczaj Polska nie jest kojarzona z miejscem, w którym odbywają się jakiekolwiek premiery samochodowe. W zeszłym roku w pawilonie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyła się premiera światowa samochodu dostawczego Caddy, a w tym roku na Motor Show mieliśmy premierę europejską samochodu Elantra Hyundai – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Przemysław Trawa, prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Dodaje, że to właśnie liczba nowości i oferta wystawiennicza świadczą o popularności targów. Tegoroczne Motor Show przyciągnęło aż 60 premier. Wśród wystawców były obecne prawie wszystkie marki.
– Samochód kupuje się zmysłami, poprzez emocje. Z punktu widzenia ekonomicznego samochód jest składową trzech elementów: technologii, designu i marki i we wszystkich doznajemy emocji. Każdy stara się też kupować te marki, które stawiają go o oczko wyżej niż sąsiada – podkreśla Przemysław Trawa.
Dlatego, jak podkreśla ekspert, targi motoryzacyjne cieszą się coraz większą popularnością. Tym bardziej że Polacy lubią nowości i nowinki technologiczne. Widać to choćby po tym, że klienci częściej sięgają po rozwiązania ekologiczne, stąd większe zainteresowanie samochodami z alternatywnymi źródłami napędu. Tylko w ubiegłym roku zarejestrowano ponad 5,5 tys. hybryd (przy 4 tys. w 2014 roku).
Targi motoryzacyjne w Poznaniu odbywają się co roku na wiosnę. W 2015 roku odwiedziło je ponad 113 tys. osób, o 20 tys. więcej niż rok wcześniej. W tym roku na 50 tys. mkw. powierzchni pojawiło się 120 wystawców, a w ośmiu pawilonach zorganizowano cztery salony tematyczne – samochodowy, motocyklowy, caravaningowy i truck.
– Już teraz zajęte mamy wszystkie pawilony. Obecnie klucz popytu jest w kupnie nowych samochodów, nie używanych czy reperowanych w Polsce. Wszystkie znaki wskazują, że jest to rynek rosnący, dlatego sądzę, że rynek targowy również będzie rósł, a przyszłość Targów Poznańskich zapowiada się dobrze – ocenia Przemysław Trawa. – W tym roku chcemy zorganizować jeszcze drugą imprezę, czyli targi starych samochodów – zapowiada ekspert.
Polacy coraz chętniej kupują nowe auta. W ubiegłym roku zarejestrowano ponad 355 tys. samochodów osobowych, o 8 proc. więcej niż w 2014 roku. Eksperci oceniają, że trend wzrostowy powinien się utrzymywać.
Czytaj także
- 2024-10-31: Policja zachęca do kontroli świateł w autach przed zimą. Nieprawidłowe ustawienie grozi wypadkiem i mandatem
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-10-30: Wraca temat zakazu hodowli zwierząt na futra. Polska może dołączyć do 22 krajów z podobnymi ograniczeniami
- 2024-10-21: Polsko-francuski zespół naukowców nagrodzony za opracowanie fluorescencyjnych barwników. W przyszłości mogą m.in. pomóc w leczeniu raka
- 2024-10-11: D. Obajtek: UE nie dorosła technologicznie do rezygnacji z samochodów spalinowych. Europejski rynek motoryzacyjny upada
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
- 2024-10-17: Mała liczba punktów ładowania spowalnia rozwój elektromobilności. Powodem długi czas oczekiwania na przyłącza prądowe
- 2024-11-06: Rośnie zapotrzebowanie na szkolenia z gaszenia elektryków. Wiedza na ten temat jest coraz szersza
- 2024-10-21: Przyszłość motoryzacji to niekoniecznie auta bateryjne. Zainteresowanie kierowców mniejsze niż oczekiwane
- 2024-10-01: Margaret: Wymowa języka francuskiego jest dla mnie bardzo wymagająca. Teraz znowu zaśpiewam w tym języku i mam nadzieję, że pójdzie mi lepiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne – Podlaskie
Samorządy inwestują w mieszkania dla studentów i absolwentów. Chcą w ten sposób zatrzymać odpływ młodych ludzi
120 studentów i absolwentów odbierze klucze do własnego lokum w ramach programu „Mieszkanie dla absolwenta” w Białymstoku. W ten sposób miasto chce zatrzymać w mieście najlepszych absolwentów i studentów kończących studia poprzez zapewnienie im preferencyjnych warunków najmu. Inwestycja pochłonęła 57 mln zł, z czego większość stanowiło dofinansowanie z Banku Gospodarstwa Krajowego.
Ochrona środowiska
Firmy czują rosnącą presję na inwestycje w dekarbonizację. Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa
Według badania przeprowadzonego przez Honeywell większość firm planuje w ciągu najbliższego roku zwiększyć wydatki na inicjatywy związane ze zrównoważonym rozwojem, w tym na efektywność energetyczną i redukcję emisji. Choć obowiązek informowania o swoich działaniach z zakresu ochrony środowiska i społecznej odpowiedzialności biznesu dotyczy na razie największych firm, to rynek wymusza wdrażanie niektórych założeń ESG na mniejszych podmiotach. Wzrost presji ze strony swojego otoczenia biznesowego zauważa 65 proc. badanych przedsiębiorców.
Media i PR
Komisja Europejska stwierdziła poprawę stanu praworządności w UE. Ruszyła kampania informacyjna na ten temat
W Polsce 89 proc. badanych uważa za istotne, by wszystkie państwa członkowskie UE przestrzegały podstawowych wartości Unii, w tym praworządności – wynika z badań Eurobarometru. Choć o łamaniu praworządności w ciągu ostatnich pięciu lat wiele się mówiło, również w Polsce, za dobrze poinformowanych na temat praworządności uważa się 62 proc. Polaków. Komisja Europejska pod koniec października wystartowała z ogólnounijną kampanią informacyjną na ten temat. Ostatni raport KE wskazuje, że Unia coraz lepiej radzi sobie z wyzwaniami z obszaru naruszania praworządności.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.