Newsy

A. Sowiński (Lenovo): polski rynek IT kurczy się

2012-10-16  |  06:45
Mówi:Andrzej Sowiński
Funkcja:dyrektor generalny
Firma:Lenovo Polska
  • MP4
    Rynek komputerowy w Polsce czeka spowolnienie - twierdzą przedstawiciele Lenovo Polska. Prognozy dotyczące kilku najbliższych kwartałów wskazują na to, że rynek będzie się kurczył. - Wprawdzie niewielkiee, bo jednocyfrowe, ale jednak spadki  - wyjaśnia Andrzej Sowiński. Najwięcej kłopotów w związku z tym może mieć segment enterprise. - Jest to zjawisko zupełnie nowe dla większości osób pracujących w Polsce w branży IT, bo przyzwyczailiśmy się do wzrostów i to dwucyfrowych - twierdzi dyrektor firmy.

    Prognozy rynku, którymi dysponuje Lenovo Polska, wskazują na to że polski rynek komputerowy ma do czynienia ze spowolnieniem.

    - Rynek będzie się w ciągu następnych kwartałów kurczył. Wprawdzie niewiele, bo są to jednocyfrowe, ale jednak spadki -
    mówi w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska.

    Z najtrudniejszej sytuacji mogą znaleźć się firmy i specjaliści zajmujący się segmentem enterprise, czyli produkty tworzone z myślą o kliencie biznesowym, które mają pomóc mu w prowadzeniu firmy. Jego zdaniem pozostałe segmenty nie powinny odczuć spowolnienia.

    - W dalszym ciągu rynek SMB i konsumencki oceniam jako stabilne. Trzeba się spodziewać, że te segmenty rynku również będą zainfekowane syndromem spowolnienia gospodarczego, ale myślę, że sobie z tym poradzimy - wyjaśnia szef polskiego Lenovo. - Nie spodziewałbym się, że polski rynek będzie się kurczył w dramatycznym tempie, ale do jednocyfrowych spadków musimy się na pewien czas przyzwyczaić.

    Ten okres Lenovo Polska chce wykorzystać do wytężonej pracy, by ciągu najbliższych dwóch lat stać się najważniejszym graczem na lokalnym rynku. Już teraz, pomimo spowolnienia gospodarczego, firma chwali się bardzo dobrymi wynikami.

    - Na przestrzeni ostatniego roku powiększyliśmy nasze udziały rynkowe z nieco ponad 3 proc. w ubiegłym roku do ponad 9 proc. w tym roku. Więc w ciągu czterech kwartałów udało nam się potroić udziały w rynku. Rynku, który jest niełatwy, wymagający, dotknięty spowolnieniem, więc to duże osiągnięcie -
    twierdzi Andrzej Sowiński.

    Lenovo stara się oprzeć swój sukces na równomiernym rozwoju we wszystkich segmentach rynku: enterprise, SNB, konsumenckim.

    - To pozwala nam trochę zbalansować słabszą kondycje rynku w jednym segmencie, poprawiając wyniki w innym. Więc nasze prognozy są bardzo optymistyczne. Spodziewam się, że w krótkim czasie będziemy liczyć się w czołowej trójce dostawców komputerów w Polsce i osiągniemy dwucyfrowy wynik udziałów w rynku -
    mówi dyrektor generalny firmy.

    Lenovo to chińska firma działająca od 1985 roku. Zajmuje drugie miejsce w globalnym obrocie na rynku IT. 1/4 produktów spółki trafia na rynek japoński. Dysponuje w swoim portfelu m.in. markami ThinkPad (przejęta od IBM) i NEC (spółka joy venture działająca w Japonii), szykuje się również do rozwinięcia biznesu w Brazylii i podbicia Ameryki Południowej. W Polsce obecna jest od 20 lat.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.