Newsy

Aero2: Ponad 29 mln Polaków w zasięgu sieci HSPA+

2012-03-23  |  06:05
Mówi:Adam Kuriański
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Aero2, CenterNet, Mobyland
  • MP4

    Zasięg sieci w technologii LTE i HSPA+ rośnie. I to nieco szybciej niż zakładano. Docelowe progi: 90 proc. powierzchni kraju w przypadku HSPA+ 900 MHz oraz 60-80 proc. w przypadku LTE 1800 nie powinny być zagrożone.

    Spółka Aero2, która zajmuje się rozwojem HSPA+, oraz spółki CenterNet i Mobyland, odpowiedzialne za LTE, należą do NFI Midas, kontrolowanego przez Zygmunta Solorza-Żaka. Strategicznym celem Funduszu jest wybudowanie ogólnopolskiej sieci w obu technologiach.

     - Idziemy zgodnie z założeniami, a więc cały czas dynamicznie rozwijamy HSPA+ 900 MHz. I tu chodzi o Aero2 - podkreśla Adam Kuriański, prezes wszystkich 3 spółek.

    Po trzecim etapie budowy sieci, który zakończył się w grudniu 2011 roku, zasięgiem sieci w tej technologii objętych jest blisko 76 proc. Polaków. To oznacza, że dostęp do sieci Aero2 ma ok. 29 milionów osób.

     - Przygotowujemy się do rozwoju i rozwijamy nasz flagowy produkt, czyli LTE 1800 - zapewnia Kuriański.

    I dodaje, że inwestycje idą zgodnie z harmonogramem założonym w rezerwacji częstotliwości 900 MHz.

     - W tej chwili przekroczyliśmy już założone procenty w rezerwacji. Powiadomiliśmy prezesa UKE, że jeżeli chodzi o HSPA, to pokrywamy 75 proc. populacji - mówi Adam Kuriański.

    Docelowo ma to być 90 proc. Polaków. W przypadku zasięgu LTE próg wynosi 60-80 proc.

     - Rezerwacje częstotliwości wymuszają na nas kolejne progi, więc musimy je zrealizować, a być może zrobimy to szybciej - deklaruje prezes Aero2.

    W ubiegłym roku spółka uruchomiła komercyjną sieć w technologii LTE 2500 MHz. To pierwsza na świecie sieć, która umożliwia pobieranie danych z prędkością 134 Mbps. Zgodnie z rezerwacją częstotliwości do końca roku powinna objąć zasięgiem 25 proc. populacji kraju.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.