Newsy

Aero2: Ponad 29 mln Polaków w zasięgu sieci HSPA+

2012-03-23  |  06:05
Mówi:Adam Kuriański
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Aero2, CenterNet, Mobyland
  • MP4

    Zasięg sieci w technologii LTE i HSPA+ rośnie. I to nieco szybciej niż zakładano. Docelowe progi: 90 proc. powierzchni kraju w przypadku HSPA+ 900 MHz oraz 60-80 proc. w przypadku LTE 1800 nie powinny być zagrożone.

    Spółka Aero2, która zajmuje się rozwojem HSPA+, oraz spółki CenterNet i Mobyland, odpowiedzialne za LTE, należą do NFI Midas, kontrolowanego przez Zygmunta Solorza-Żaka. Strategicznym celem Funduszu jest wybudowanie ogólnopolskiej sieci w obu technologiach.

     - Idziemy zgodnie z założeniami, a więc cały czas dynamicznie rozwijamy HSPA+ 900 MHz. I tu chodzi o Aero2 - podkreśla Adam Kuriański, prezes wszystkich 3 spółek.

    Po trzecim etapie budowy sieci, który zakończył się w grudniu 2011 roku, zasięgiem sieci w tej technologii objętych jest blisko 76 proc. Polaków. To oznacza, że dostęp do sieci Aero2 ma ok. 29 milionów osób.

     - Przygotowujemy się do rozwoju i rozwijamy nasz flagowy produkt, czyli LTE 1800 - zapewnia Kuriański.

    I dodaje, że inwestycje idą zgodnie z harmonogramem założonym w rezerwacji częstotliwości 900 MHz.

     - W tej chwili przekroczyliśmy już założone procenty w rezerwacji. Powiadomiliśmy prezesa UKE, że jeżeli chodzi o HSPA, to pokrywamy 75 proc. populacji - mówi Adam Kuriański.

    Docelowo ma to być 90 proc. Polaków. W przypadku zasięgu LTE próg wynosi 60-80 proc.

     - Rezerwacje częstotliwości wymuszają na nas kolejne progi, więc musimy je zrealizować, a być może zrobimy to szybciej - deklaruje prezes Aero2.

    W ubiegłym roku spółka uruchomiła komercyjną sieć w technologii LTE 2500 MHz. To pierwsza na świecie sieć, która umożliwia pobieranie danych z prędkością 134 Mbps. Zgodnie z rezerwacją częstotliwości do końca roku powinna objąć zasięgiem 25 proc. populacji kraju.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Prawo

    Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

    W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

    Farmacja

    Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

    W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

    Prawo

    Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

    Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.