Newsy

A.Kuriański: rozwój sieci przy współpracy z Polkomtelem

2012-03-28  |  06:30
Mówi:Adam Kuriański
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Aero2, CenterNet, Mobyland
  • MP4

    Aero2, Mobyland i CenterNet przyspieszają rozbudowę sieci. Trzy spółki oferujące dostęp do szerokopasmowego internetu Cyfrowego Polsatu współpracują w tym celu z Polkomtelem, kupionym przez Zygmunta Solorza-Żaka w ubiegłym roku. Korzystanie z istniejącej infrastruktury operatora pozwala szybko zwiększać zasięg jednocześnie oszczędzając czas i pieniądze.

    Największym problemem przy budowie nowych stacji bazowych jest uzyskanie wszelkich pozwoleń budowlanych, które znacząco wydłużają proces inwestycji. Dlatego prezes spółek Aero2, Mobyland i CenterNet chce wykorzystywać już istniejącą infrastrukturę.

    Spółki posiadają ponad 1 tys. masztów dla usługi HSPA+, w tym ponad 600 masztów dla usług LTE. Ich liczba regularnie rośnie, a w ostatnim czasie wzrost ten nabrał tempa dzięki ścisłej współpracy z Polkomtelem.

     - Chcielibyśmy skorzystać tak, jak robi to wielu innych operatorów, z możliwości wejścia na istniejące już site-y. Chcielibyśmy zastosować implementacje naszych site-ów, oczywiście wszystko zgodnie z przepisami i prawem, ale to znacząco powinno przyspieszyć nasz proces inwestycyjny, czyli rollout sieci - mówi Adam Kuriański, prezes Aero2.

    Dzięki współpracy z Polkomtelem na jednym maszcie dostępne będą trzy technologie: LTE, HSPA+ oraz GSM.

     - Polkomtel posiada maszty w całej Polsce, więc wszędzie tam, gdzie będzie to możliwe i potrzebne z punktu widzenia rozwoju naszej sieci, chcielibyśmy z nich skorzystać - dodaje Kuriański.

    I zapewnia, że dzięki takiej kooperacji współpracy z innymi podmiotami spółki mają szansę zanotować dynamiczny rozwój.

     - Jeśli chodzi o konkretne liczby, na pewno chcemy spełnić wymagania rezerwacyjne. Wymagania rezerwacyjne, to jest ok. 80 proc. populacji, jeżeli chodzi o HSPA na koniec 2012 roku. To będzie spełnione. Oczywiście, rezerwacja jest skomplikowana, jeszcze pewnego rodzaju gminy są wprowadzone, ale zamierzamy to spełnić - zapewnia prezes Aero2, CenterNetu i Mobyland.

    Usługi szerokopasmowego internetu Cyfrowego Polsatu w technologii HSPA+ docierają do ponad 24 tys. miejscowości, a usługi ultraszybkiego internetu LTE są dostępne w blisko 1,6 tys. miejscowościach. Przekłada się to łącznie na ponad 70 proc. populacji Polski.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Finanse

    Ekstremalne zjawiska pogodowe będą coraz częstsze. To może pociągnąć za sobą problemy z dostępnością ubezpieczeń

    Częstotliwość ekstremalnych zjawisk – takich jak powodzie, podtopienia, huragany, gradobicia, pożary, susze i fale upałów – nasila się wraz ze zmianami klimatycznymi. Rosną też spowodowane nimi straty finansowe: według danych PIU w krajach UE w ostatnich 40 latach wyniosły one 487 mld euro, a w przypadku Polski – 16 mld euro. Dla ubezpieczycieli oznacza to konieczność modyfikacji podejścia do wyceny ryzyka i uwzględnienia tej tendencji w wycenie zdarzeń ubezpieczeniowych. Z czasem może to też oznaczać spadek dostępności ochrony ubezpieczeniowej.

    IT i technologie

    Świadoma sztuczna inteligencja może powstać jeszcze w tej dekadzie. Tego dotyczy dzisiejszy wyścig zbrojeń

    Entuzjaści idei AGI, czyli ogólnej sztucznej inteligencji, która będzie mieć atrybuty umysłu ludzkiego, przekonują, że powstanie ona już w ciągu najbliższych 5–10 lat. – Ten, kto tego dokona, przejmie władzę nad całym światem – ocenia Edi Pyrek, założyciel Global Artificial Intelligence Alliance. Siła wynikająca z połączenia dostępu do zasobu wszystkich globalnych informacji, gigantycznej mocy obliczeniowej i pewnego stanu świadomości nie będzie w stanie równać się z żadnym znanym ludziom rodzajem broni.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.