Newsy

A.Kuriański: rozwój sieci przy współpracy z Polkomtelem

2012-03-28  |  06:30
Mówi:Adam Kuriański
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Aero2, CenterNet, Mobyland
  • MP4

    Aero2, Mobyland i CenterNet przyspieszają rozbudowę sieci. Trzy spółki oferujące dostęp do szerokopasmowego internetu Cyfrowego Polsatu współpracują w tym celu z Polkomtelem, kupionym przez Zygmunta Solorza-Żaka w ubiegłym roku. Korzystanie z istniejącej infrastruktury operatora pozwala szybko zwiększać zasięg jednocześnie oszczędzając czas i pieniądze.

    Największym problemem przy budowie nowych stacji bazowych jest uzyskanie wszelkich pozwoleń budowlanych, które znacząco wydłużają proces inwestycji. Dlatego prezes spółek Aero2, Mobyland i CenterNet chce wykorzystywać już istniejącą infrastrukturę.

    Spółki posiadają ponad 1 tys. masztów dla usługi HSPA+, w tym ponad 600 masztów dla usług LTE. Ich liczba regularnie rośnie, a w ostatnim czasie wzrost ten nabrał tempa dzięki ścisłej współpracy z Polkomtelem.

     - Chcielibyśmy skorzystać tak, jak robi to wielu innych operatorów, z możliwości wejścia na istniejące już site-y. Chcielibyśmy zastosować implementacje naszych site-ów, oczywiście wszystko zgodnie z przepisami i prawem, ale to znacząco powinno przyspieszyć nasz proces inwestycyjny, czyli rollout sieci - mówi Adam Kuriański, prezes Aero2.

    Dzięki współpracy z Polkomtelem na jednym maszcie dostępne będą trzy technologie: LTE, HSPA+ oraz GSM.

     - Polkomtel posiada maszty w całej Polsce, więc wszędzie tam, gdzie będzie to możliwe i potrzebne z punktu widzenia rozwoju naszej sieci, chcielibyśmy z nich skorzystać - dodaje Kuriański.

    I zapewnia, że dzięki takiej kooperacji współpracy z innymi podmiotami spółki mają szansę zanotować dynamiczny rozwój.

     - Jeśli chodzi o konkretne liczby, na pewno chcemy spełnić wymagania rezerwacyjne. Wymagania rezerwacyjne, to jest ok. 80 proc. populacji, jeżeli chodzi o HSPA na koniec 2012 roku. To będzie spełnione. Oczywiście, rezerwacja jest skomplikowana, jeszcze pewnego rodzaju gminy są wprowadzone, ale zamierzamy to spełnić - zapewnia prezes Aero2, CenterNetu i Mobyland.

    Usługi szerokopasmowego internetu Cyfrowego Polsatu w technologii HSPA+ docierają do ponad 24 tys. miejscowości, a usługi ultraszybkiego internetu LTE są dostępne w blisko 1,6 tys. miejscowościach. Przekłada się to łącznie na ponad 70 proc. populacji Polski.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.