Newsy

CD Projekt w przyszłym roku planuje nie tylko wielką premierę Wiedźmina 3. Będę też inne produkcje

2013-11-15  |  06:05

CD Projekt przygotowuje się do przyszłorocznej premiery gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon”. Zapowiada, że po długo oczekiwanej premierze trzeciej części światowego hitu nastąpi debiut nowej produkcji „Cyberpunk 2077”. W III kwartale grupa zanotowała zysk we wszystkich segmentach działalności.

W ciągu trzech kwartałów Grupa CD Projekt wypracowała ponad 12 mln zysku netto, z czego blisko 4,5 mln przypada na III kwartał. Udało się również zmniejszyć zadłużenie o 4,5 mln zł do wartości 266 tys. zł. Bezpośrednie nakłady na produkcje gier, przede wszystkim trzeciej części „Wiedźmina” i „Cyberpunk 2077”, wyniosły 16,3 mln zł.

„Dziki Gon” będzie trzecią i ostatnią częścią serii gier luźno opartych na książkach Andrzeja Sapkowskiego opowiadających o przygodach Geralta z Rivii. Poprzednie odsłony, „Wiedźmin” oraz „Wiedźmin 2: Zabójcy królów”, cieszyły się wielką popularnością wśród graczy, sprzedając się łącznie w 6 milionach egzemplarzy na całym świecie (w ciągu sześciu lat od premiery). Otrzymały także wysokie noty od krytyków.

 – Skupiamy się teraz na „Wiedźminie 3”, którego premiera jest planowana na przyszły rok, a potem „Cyberpunk 2077”. Równocześnie produkujemy jeszcze dwa mniejsze tytuły, które będą oparte również w świecie bądź to „Wiedźmina”, bądź „Cyberpunk 2077” – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Kiciński, prezes CD Projekt.

Drugi projekt studia, „Cyberpunk 2077” na razie trzymany jest w ścisłej tajemnicy.

 – To będzie gra oparta o system papierowy gier RPG stworzony przez Mike’a Pondsmith’a. Akcja dzieje się w 2077 roku, ale więcej na ten temat niestety na dzień dzisiejszy nie mogę powiedzieć. W tej chwili skupiamy się na komunikacji związanej z „Wiedźminem 3”, o „Cyberpunku" będziemy pewnie mówić dużo więcej dopiero po premierze „Wiedźmina 3”– informuje Kiciński.

Gracze na całym świecie czekają na „Wiedźmina 3”, którego równoczesna premiera zapowiedziana jest na komputery PC, konsole Xbox One oraz PlayStation 4. Pierwszy zwiastun gry został zaprezentowany na konferencji Microsoftu na targach E3 w czerwcu 2013 roku. Na razie zdobywa seryjnie nagrody branżowe.

W październiku studio CD Projekt RED rozpoczęło współpracę z największym amerykańskim niezależnym wydawcą komiksów, Dark Horse Comics (wydawcą m.in. komiksów z serii “Gwiezdne Wojny”, “Obcy”, „Predator”, „Conan” czy „Buffy: Postrach Wampirów”), który ma wydać serię komiksów o Geralcie. Pierwszy z nich ma się pojawić w amerykańskich sklepach 19 marca. Na światowe rynki trafi też gra planszowa „The Witcher Adventures Game”, zarówno w wersji planszowej, jak i w formie elektronicznej przeznaczonej dla użytkowników iPadów.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.