Newsy

Do 2018 r. ruch w sieciach mobilnych wzrośnie dziesięciokrotnie. Odpowiada to 4 bln filmów na YouTube

2014-03-04  |  06:40
Mówi:Łukasz Bromirski
Funkcja:dyrektor sprzedaży
Firma:Cisco Systems Poland
  • MP4
  • Aktualizacja 2014-03-04 14:54 

    W ciągu najbliższych 4-5 lat można spodziewać się dziesięciokrotnego wzrostu ruchu w sieciach mobilnych w Polsce i jedenastokrotnego wzrostu na świecie – wynika z raportu Cisco Mobile Visual Networking Index. Eksperci firmy podkreślają, że polska infrastruktura jest gotowa na takie technologiczne przyspieszenie.

    Według prognoz, nakreślanych przez Cisco w raporcie VNI, do 2018 roku globalny ruch w sieciach mobilnych wzrośnie jedenastokrotnie i osiągnie 190 eksabajtów rocznie (eksabajt to miliard gigabajtów), co można przełożyć na około 42 biliony zdjęć na Instagramie czy 4 biliony filmów w YouTube.

    To wynik przede wszystkim dynamicznego wzrostu liczby mobilnych połączeń z internetem, ale nie tylko pomiędzy użytkownikiem a urządzeniem mobilnym – także pomiędzy maszynami (machine-to-machine), bez ingerencji człowieka. Najlepszym przykładem są pojawiające się jak grzyby po deszczu inteligentne zegarki, które komunikują się ze smartfonami przy pomocy łączności mobilnej.

     – Bardzo dużo ruchu, chociaż w niewielkim wolumenie, będą stanowiły coraz popularniejsze połączenia z maszyny do maszyny, czyli machine-to-machine. To będzie ruch związany z telemetrią, z przekazywaniem sobie informacji przez różnego rodzaju sensory – tłumaczy Łukasz Bromirski, dyrektor sprzedaży w firmie Cisco Systems Poland.

    Największym wyzwaniem mobilnego internetu jest błyskawicznie rosnący ruch wideo. Według raportu VNI ruch generowany przez aplikacje wideo wzrośnie aż czternastokrotnie, by w 2018 roku osiągnąć 69 proc. całego ruchu w sieciach mobilnych. To najszybciej rozwijający się segment spośród wszystkich kategorii aplikacji mobilnych.

    W Polsce w ciągu najbliższych 4-5 lat ruch w mobilnym internecie ma wzrosnąć dziesięciokrotnie, co nasuwa pytanie, czy jesteśmy przygotowani na taki wzrost. 

     – Wydaje się, że Polska jest tutaj dobrze usytuowana, jeśli chodzi o gotowość infrastruktury. Pracujemy – zresztą w zeszłym roku te prace już się zaczęły, w tym roku będziemy je kontynuować – nad uruchomieniem infrastruktury LTE z naszymi operatorami, co znakomicie przyspieszy adaptację tego typu rozwiązań mobilnych – zapewnia Bromirski.

    Jak podkreśla, ważne będzie nie tylko ciągłe modernizowanie infrastruktury mobilnej, by zapewnić jak największej liczbie osób dostęp do superszybkiego internetu mobilnego, lecz także rozwijanie usług cloud computingu. Nad tym przez cały ubiegły rok pracowało Cisco i wcale nie zamierza zwalniać tempa.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Mija rok obowiązywania ustawy o opiece geriatrycznej. W systemie opieki nad seniorami zmieniło się niewiele

    Rok obowiązywania ustawy o szczególnej opiece geriatrycznej nie przyniósł znaczących zmian w systemie opieki nad seniorami, ale zdaniem lekarzy dzięki niej więcej rozmawia się o problemach tego sektora i szuka się odpowiednich rozwiązań, bardziej dopasowanych do krajowych realiów. Problemem pozostaje brak geriatrów oraz brak odpowiedniej liczby oddziałów geriatrycznych. Eksperci postulują możliwość przygotowania lekarzy innych specjalizacji do opieki nad seniorami, przede wszystkim POZ, a także położenie większego nacisku na wielodyscyplinarne podejście do tej opieki.

    Konsument

    Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline

    Nieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline.

    Konsument

    Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału

    Pandemia, wojna w Ukrainie i najwyższa od kilkudziesięciu lat inflacja – wszystkie te kryzysy, które wydarzyły się w ciągu niespełna pięciu lat, nadszarpnęły oszczędności Polaków i wielu z nich skłoniły do zastanowienia się nad swoją przyszłością finansową i jej zabezpieczeniem. Wciąż jednak na tle innych krajów UE poduszka finansowa Polaków jest skromna. Według Doroty Sierakowskiej, analityczki rynków surowcowych, przedsiębiorczyni i inwestorki, przełom roku to dobry moment na podjęcie planów finansowych, a najważniejszą zasadą inwestycji, chroniącą przed kryzysami, powinno być zróżnicowanie portfela.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.