Newsy

Grupa o2 po przejęciu Wirtualnej Polski planuje kolejne przejęcia

2014-03-24  |  06:10
Mówi:Michał Brański
Funkcja:współzałożyciel i członek zarządu
Firma:Grupa o2
  • MP4
  • Po przejęciu Wirtualnej Polski Grupa o2 planuje kolejne przejęcia. Mają one nastąpić jeszcze w tym oraz w przyszłym roku. – Przyglądamy się kolejnym obiektom do akwizycji i rozglądamy się za akwizycjami w każdym ważnym segmencie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Michał Brański, współzałożyciel i członek zarządu Grupy o2.  

    Interesują nas spółki, w których jasno widać koszty, przychody i plany na dalszy rozwój – precyzuje Brański. – Nie chcemy po prostu przejmować przedsięwzięć i zadowalać się tym, co jest. Przedsiębiorca musi nam też pokazać plan dojścia do kolejnych stadiów rozwoju i pomnożenia wyniku finansowego – dodaje.  

    Zarząd planuje także ograniczyć mniej ważne projekty, aby skupić się na tych kluczowych. Pod koniec lutego Wirtualna Polska zaprzestała aktualizacji serwerów Nasygnale.pl o tematyce przestępczej, portalu Niewiarygodne.pl o zjawiskach paranormalnych oraz Odkrywcy.pl o nauce.  

    Chcemy wyczyścić portfel serwisu z tych projektów, które naszym zdaniem nie rokują na przyszłość, jeśli chodzi o budowanie ogólnego wizerunku marki WP – mówi Brański. – Serwisy te nie są poszukiwane przez marketerów i nie mają swoich autonomicznych źródeł ruchu.

    Grupa zamierza skupić się na najważniejszych projektach.  

    Lepiej zbudować 20 mocnych projektów niż mieć 45 niedofinansowanych – przekonuje Brański. – Chcemy skupić się na filarach, którymi dla nas są:  finanse, rozrywka, lifestyle, serwisy kobiece, serwisy z segmentu people, sport i wiadomości.

    W październiku 2013 r. Orange Polska ogłosiło sprzedaż Wirtualnej Polski. Transakcja została sfinalizowana w lutym br., a nabywcą była Grupa o2, korzystająca z finansowania funduszu inwestycyjnego Innova Capital. Wartość transakcji wyniosła 383 mln zł. Pod koniec czerwca Wirtualna Polska i o2 zaczną działać jako jeden podmiot pod nazwą Grupa Wirtualna Polska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Sieci handlowe oferują coraz więcej ryb ze zrównoważonych połowów. Lidl i Kaufland wśród liderów

    W Polsce 11 sieci handlowych prowadzi sprzedaż ryb i owoców morza ze zrównoważonych połowów w swoich markach własnych​. Produkty z certyfikatem MSC znajdują się na półkach sklepowych w ponad 20 tys. lokalizacjach w kraju – zarówno w dużych marketach, jak i małych sklepach. Organizacja MSC opublikowała właśnie ranking sieci zaangażowanych w promocję zrównoważonych połowów. Na jego czele znalazły się Lidl, Kaufland, ALDI i Biedronka. Przedstawiciele MSC zwracają uwagę, że wciąż jest duży potencjał wzrostu.

    Infrastruktura

    Dane satelitarne wspomagają leśników. Pomagają przeciwdziałać pożarom oraz kradzieżom drewna

    Na niskiej orbicie okołoziemskiej jest 10 tysięcy sztucznych satelitów i ciągle ich przybywa. W każdej sekundzie przesyłają na ziemię wiele cennych danych, które są wykorzystywane w różnych dziedzinach – meteorologii, telekomunikacji, transporcie, zarządzeniu kryzysowym czy badaniach naukowych. Są one także cennym narzędziem w rękach leśników. Dane pochodzące z orbity są wykorzystywane m.in. w ochronie przeciwpożarowej lasów, ale też pomagają w identyfikowaniu obszarów narażonych na działanie złodziei drewna.

    Edukacja

    Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w Polsce. Nowy program MEN ma z nim walczyć

    Menstruacja wciąż jest w Polsce tematem tabu. Co trzecia dziewczynka nie jest przygotowana na pierwszą miesiączkę, co oznacza, że w rodzinach rzadko rozmawia się na ten temat – wynika z badania przeprowadzonego dla Kulczyk Foundation w 2020 roku. Eksperci wskazują także na wciąż obecne ubóstwo menstruacyjne, na które składa się m.in. brak dostępu do podpasek czy tamponów, a także piętnowanie menstruacji. Nowy program resortu edukacji ma z tym zjawiskiem walczyć.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.