Newsy

Hitachi chce rozwijać się w Polsce dzięki innowacyjnym produktom

2015-05-20  |  06:30
Mówi:Pablo Hofelich
Funkcja:chief operating officer
Firma:Hitachi Europe
  • MP4
  • Hitachi zamierza się rozwijać w Polsce i całym regionie Europy Środkowej. Spółka do tej pory miała stosunkowo niewielki udział w tym rynku, ale chce to zmienić dzięki inwestycjom w innowacje. Planuje uczestniczyć we wszystkich najważniejszych procesach zachodzących w Polsce, związanych m.in. z rozwojem technologii IT i urbanizacją.

    Europa Centralna jest jednym z rynków, na którego rozwoju w szczególności się skupiamy. Jest tu duża baza know-how, szczególnie w Polsce, co przy obserwowanym od kilku lat wzroście gospodarczym, zasobach wykwalifikowanej kadry oraz zaawansowanych technologicznie firmach sprawia, że jest to jeden z naszych rynków docelowych – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Pablo Hofelich, chief operating officer w Hitachi Europe.

    Wywodzący się z Japonii koncern jest obecny na wielu rynkach m.in. w segmencie rozwiązań IT, a także sprzętu medycznego, przemysłowego, budowlanego i systemów dla infrastruktury i transportu. W Polsce poza głównym oddziałem grupy działają trzy spółki zależne Hitachi – zajmująca się przetwórstwem danych, sprzedażą narzędzi budowlanych oraz dostarczaniem systemów transportowych.

    Jak jednak podkreśla Hofelich, w kolejnych latach Hitachi chce również inwestować w pozostałe obszary. Zaznacza, że na całym świecie zachodzą obecnie podobne zjawiska związane m.in. z coraz szerszym wykorzystywaniem informatyki, globalizacją oraz urbanizacją. Dzięki swoim produktom, Hitachi chce włączyć się w te procesy w Polsce.

    Podstawą działania spółki mają być innowacje.

    Bez innowacji nie ma produktów, nie ma klientów, a więc nie ma biznesu. Innowacje były przez ostatnie 100 lat integralną częścią strategii Hitachi. I tak jest również dzisiaj – działalność innowacyjna społecznie to jeden z kluczowych elementów naszej strategii – tłumaczy Hofelich. – Musimy realizować nasz plan, który obejmuje prace nad innowacjami i wprowadzanie ich na rynek. Dotyczy to również rynków, na których nie jesteśmy jeszcze bardzo silni, jak np. w Europie Środkowej i Polsce.

    Działalność innowacyjna społecznie obejmuje prace nad innowacjami, które uwzględniają takie kwestie, jak bezpieczeństwo konsumentów czy stan środowiska i zasobów naturalnych. Dotyczy to wszystkich obszarów, w których działa koncern, zarówno logistyki, ochrony zdrowia, energetyki, jak i finansów.

    Hofelich podkreśla, że w tej chwili Hitachi jest w Polsce ma niewielki udział rynkowy, ale liczy na to, że właśnie dzięki innowacjom w ciągu kolejnych lat spółce uda się to zmienić.

    Chcielibyśmy w Polsce wzrastać i mieć większy wkład w lokalną wartość dodaną. Chcielibyśmy również być partnerem we współpracy i być postrzegani jako integralna część polskiego biznesu w zakresie rozwoju i innowacji – mówi Hofelich.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

    Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

    Bankowość

    Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

    Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

    Ochrona środowiska

    Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

    Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.