Newsy

Internauci coraz częściej kupują na raty. Niektóre e-sklepy notują co miesiąc 30-proc. wzrost zainteresowania płatnościami ratalnymi

2013-12-19  |  06:35
Mówi:Monika Radaszewska
Funkcja:szef produktów finansowych
Firma:PayU SA
  • MP4
  • Rośnie liczba Polaków płacących w ratach za zakupy w internecie. Coraz wyższa jest też średnia wartość takich transakcji. W systemie PayU wynosi ona pomiędzy 1200 a 1500 zł, a 30 proc. transakcji przekracza 2000 zł. Przed świętami spodziewane jest wzmożone zainteresowanie płatnościami ratalnymi online. 

     – Po wakacjach systematycznie odnotowujemy wzrosty na platformach, które badamy. Przykładowo jeden ze współpracujących z PayU marketów, Agito.pl, w październiku odnotował ponad 30-proc. wzrost sprzedaży na raty względem września. Myślę, że przed świętami ta tendencja się utrzyma – mówi Monika Radaszewska, Product Manager w PayU. 

    Z rat online korzystają raczej młodsi klienci – przeciętny wiek biorącego raty to 35 lat, ale najstarszy internauta miał 80 lat. Monika Radaszewska podkreśla, że ponad 20 proc. użytkowników decyduje się na ponowny zakup w internecie na raty. Jej zdaniem, wpływa na to m.in. fakt, że proces zakupu jest krótki i nieskomplikowany. Trwa kilkanaście minut i nie wymaga żadnych dokumentów, ani podpisywania papierowej umowy, wszystko można załatwić online. 

    Dlatego też, według Moniki Radaszewskiej, popularność tej formy płatności będzie systematycznie rosła. PayU zapowiada wprowadzenie kolejnych ułatwień dla internautów. 

     – Dla wybranej grupy użytkowników będzie możliwość podstawienia automatycznie wszystkich danych wymaganych we wniosku kredytowym. Dzięki temu wypełnienie wniosku będzie możliwe nawet jednym kliknięciem. Kolejną funkcjonalnością dla wybranej grupy użytkowników Allegro, z najlepszą historią, najlepszymi komentarzami, jest możliwość otrzymania limitu kredytowego ważnego 60 dni, w ramach którego bez weryfikowania dochodów użytkownik ma pewność, że zostanie mu przyznana pożyczka – zapowiada Monika Radaszewska.

    Większość osób korzystających z systemu płatności ratalnych PayU to mężczyźni. Stanowią oni aż 70 proc. użytkowników. Najczęściej kupowanymi w ten sposób produktami są telefony, laptopy, części samochodowe, rowery i meble. Na szóstym miejscu znalazło się damskie obuwie. 

     – Zakupy na raty pozwalają na zakup droższych i być może lepszej jakości produktów, na które internauta nie mógłby sobie pozwolić, gdyby musiał zapłacić gotówką bądź inną metodą płatności. To powoduje wzrost średniej wartości transakcji ratalnej. Najwięcej transakcji, ponad 35 proc. opiewa na kwoty powyżej 1000 zł, a 30 proc. stanowią transakcje powyżej 2000 zł – mówi agencji informacyjnej Newseria Monika Radaszewska.

    Maksymalna wartość zakupów, jakie można wziąć na raty PayU to 20 tys. zł. 

    PayU SA jest dostawcą kompleksowych rozwiązań w zakresie płatności internetowych. Spółka prowadzi system autoryzacji i rozliczeń płatności, a jej działalność w tym zakresie jest nadzorowana przez Prezesa Narodowego banku Polskiego. W ubiegłym roku, po uzyskaniu zgody KNF-u, rozpoczęła także działalność jako instytucja płatnicza. PayU jako pierwsza firma w Polsce umożliwiła w czerwcu 2012 r. płatność za zakupy na raty przyznawane całkowicie online – bez podpisywania papierowej umowy i dostarczania zaświadczeń o dochodach z miejsca zatrudnienia. Z tej formy płatności można już korzystać w ponad 6 tysiącach e-sklepów współpracujących z PayU oraz na platformie handlowej Allegro. PayU należy do międzynarodowego koncernu Naspers, podobnie jak serwis Allegro.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.