Newsy

Komputronik spodziewa się rekordowego roku. Na wiosnę nowy Megastore w Poznaniu

2013-11-05  |  06:05

Komputronik zamierza wiosną otworzyć drugi w Polsce salon sprzedaży Megastore, tym razem w rodzinnym Poznaniu. Klienci będą mogli kupić sprzęt wszystkich liczących się dziś marek na rynku elektroniki. Firma spodziewa się, że przyciągnie on więcej klientów niż warszawski sklep. Dystrybutor sprzętu komputerowego systematycznie zwiększa swój udział w rynku i poprawia wyniki sprzedaży.

Poznański Megastore mieścić się będzie w centrum handlowym Plaza i będzie podobnym salonem do tego, jaki działa już w Warszawie.

 – Komputronik od blisko 10 lat posiada już własny salon w tej samej lokalizacji w Poznaniu. Teraz pojawi się sklep o ponad sześciokrotnie większej powierzchni i znacząco bogatszej ofercie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Wojciech Buczkowski, prezes spółki Komputronik SA.

Swoją przewagę nad konkurencją firma widzi w szybkiej dostawie zamówionego towaru. Centralny magazyn zlokalizowany jest w Poznaniu, dzięki czemu sprzęt zakupiony przez klientów z tego miasta i z okolic będzie dostarczony w ciągu dwóch godzin.

Zarząd spółki chce dzięki przyjętej strategii poprawić wyniki sprzedaży. Choć, jak podkreślają jego przedstawiciele, wprawdzie daje się odczuć spowolnienie gospodarcze, ale o kryzysie w branży nie ma mowy.

 – Klienci są mniej skłonni niż wcześniej do szybszej wymiany sprzętu, nastąpiła również pewnego rodzaju stagnacja, jeśli chodzi o wielkość branży – tłumaczy prezes firmy Komputronik. – Należy jednocześnie zwrócić uwagę na to, że czołowe sieci sprzedaży zyskują udział w rynku. Po sześciu miesiącach bieżącego roku mieliśmy dynamikę wzrostu przychodów o 60 proc. Jest pewne, że IV kwartał będzie znacząco lepszy od IV kwartału poprzedniego roku.

Komputronik w półroczu zakończonym 30 września miał 745,2 mln zł przychodów, czyli o 64 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 5,8 mln zł wobec 0,2 mln zł przed rokiem, a zysk netto 4,8 mln zł. Rok wcześniej spółka miała 1,7 mln zł straty.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Unijne przepisy zwiększą bezpieczeństwo inwestycji w kryptowaluty. Nowe regulacje mają uporządkować rynek

Wprowadzona przez Unię Europejską regulacja Markets in Crypto-Assets (MiCA) to pierwsza na świecie duża próba regulacyjna, która ma wprowadzić standaryzację i bezpieczeństwo do branży kryptowalut. Według założeń nowe przepisy mają uporządkować rynek i stanowić pierwszy krok do dogonienia Stanów Zjednoczonych. Nie brakuje jednak przeciwników takiej próby, którzy ostrzegają, że regulacje nie tylko nie spełnią swojej funkcji, ale mogą de facto zahamować rozwój kryptowalut w Europie.

Edukacja

Kompetencje STEM wchodzą szerzej do edukacji. Inicjatywa edukacyjna Amazon objęła już pół miliona dzieci w Polsce

Na warszawskiej Pradze Północ otwarto właśnie pierwszą STEM Kindlotekę, czyli przestrzeń edukacyjną dla dzieci i młodzieży, która stawia na rozwój kompetencji w obszarze nauki, technologii, inżynierii i matematyki. To inicjatywa Amazon i stowarzyszenia Cyfrowy Dialog rozwijana od 2019 roku, w ramach której funkcjonuje ponad 100 takich placówek, a z prowadzonych w nich zajęć skorzystało już pół miliona dzieci. STEM uważane są za kompetencje przyszłości, a badania wskazują, że można je rozwijać już u najmłodszych uczniów.

Prawo

Zmieni się definicja mobbingu. Nowe prawo da skuteczniejsze narzędzia ochrony nękanym pracownikom

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej chce uprościć prawną definicję mobbingu. Dodatkowo opracowywana nowelizacja przepisów ma nałożyć nowe obowiązki na pracodawców, których celem będzie określenie zasad przeciwdziałania mobbingowi i to na poziomie regulaminu pracy lub innych wewnętrznych regulacji. Dzięki któremu podwładni będą bardziej świadomi swoich praw i będą mogli lepiej reagować na przypadki ich łamania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.