Mówi: | Andrzej Sowiński |
Funkcja: | Dyrektor Generalny |
Firma: | Lenovo w Polsce |
Lenovo: planujemy wprowadzić do Polski nasze smartfony
Chiński gigant informatyczny chce być światowym liderem i stawia na nowoczesne produkty biznesowe oraz smartfony. Na polskim rynku inteligentne telefony Lenovo, które podbijają rynek w Chinach i Rosji, mają się pojawić w przyszłym roku. Na razie koncern zaprezentował nowe ultrabooki oraz tablety działające w oparciu o Windows 8 i RT. Zdaniem producenta przyszły rok upłynie pod znakiem tego typu urządzeń.
Lenowo smartfonami zdobyło już swój rodzimy rynek i ma szansę stać się w przyszłym roku największym dostawcą tych telefonów w Chinach, zgarniając prawie 20 proc. rynku. W tym roku ustępuje miejsca tylko koreańskiemu Samsungowi.
– Smartfony sprzedajemy na rynku chińskim. Miesiąc temu wprowadziliśmy je do sprzedaży na rynku rosyjskim, gdzie popyt przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania i sprzedaż tam rewelacyjnie się rozwija – podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo w Polsce. – Są dwie ciekawe cechy smartfonów Lenovo. To jest większy rozmiar ekranu i dłuższa żywotność baterii. Urządzenie sprzedawane na rynku rosyjskim potrafi na w pełni naładowanej baterii pracować 3-4 doby.
Lenovo walczy o pozycję lidera sprzedaży komputerów na globalnym rynku. Dziś najchętniej kupowany jest sprzęt HP.
– W ostatnim kwartale Lenovo umocniło w skali światowej swoją pozycję jako drugiego największego dostawcy komputerów osobistych. Zmniejszyliśmy dystans do numeru jeden. Prognozy są bardzo optymistyczne, powinniśmy w ciągu kilku najbliższych kwartałów zostać liderem rynku – prognozuje Sowiński.
Lenovo poprawia również wyniki w Polsce. W tym roku udziały firmy w segmencie sprzedaży komputerów osobistych wzrosły o 123 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jak tłumaczy dyrektor generalny Lenovo, to efekt gruntownych zmian i inwestycji, by lepiej dostosować firmę do specyfiki polskiego rynku.
– Firma ma właściwą strategię i bardzo konsekwentnie ją realizuje. Słuchamy tego, co nam podpowiada rynek: partnerów handlowych, naszych klientów i staramy się dostosować naszą ofertę, zarówno pod względem konkretnych produktów, jak i polityki cenowej. Prognozy na ten kwartał też są bardzo optymistyczne – wyjaśnia Andrzej Sowiński.
Hitem Lenovo na polskim rynku mają być ThinkPad Twist i ThinkPad Tablet 2. Sprzęt dostępny jest w sklepach od początku grudnia. Pierwsze urządzenie to ultrabook z obrotowym monitorem, dzięki czemu może pełnić funkcję tabletu, a drugie to klasyczny tablet. Przedstawiciele firmy przekonują, że tego typu urządzenia multimedialne będą przebojem przyszłego roku.
– Hitem na rynku są urządzenia coraz bardziej mobilne. W związku z tym klienci chcieliby używać ultrabooków, urządzeń konwertowalnych, czyli takich, które możemy przetransferować w bardzo szybki sposób z ultrabooka w tablet. Drugi trend to ekran dotykowy, zarówno w urządzeniu mobilnym, jak i stacjonarnym, all-in-one – mówi Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo w Polsce.
Odpowiadając na to zapotrzebowanie, Lenovo jeszcze w grudniu zamierza rozpocząć sprzedaż w polskich sklepach urządzenia Yoga, czyli połączenia laptopa z tabletem.
Firma dostrzega również ogromny potencjał w segmencie inteligentnych telefonów. Polacy używają ponad 50 milionów numerów w telefonii komórkowej, a ponad 6 mln użytkowników korzysta ze smartfonów. Dla Lenovo to na tyle atrakcyjny rynek, że zamierza rozpocząć w Polsce sprzedaż swoich produktów w najbliższym czasie. Firma już w ubiegłym roku zapowiadała uruchomienie sprzedaży smartfonów w Polsce.
– Przyglądamy się rynkowi w Polsce, analizujemy go. Nie ma jeszcze decyzji, kiedy, ale z całą pewnością rozpoczniemy tu sprzedaż tych urządzeń. Już niedługo – mówi Andrzej Sowiński.
Czytaj także
- 2025-07-08: Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy
- 2025-04-07: Krzysztof Skórzyński: Elektrośmieci są dzisiaj gigantycznym problemem. Wciąż nie nauczyliśmy się segregować takich odpadów
- 2025-05-02: Kajra: Samochody mogą służyć nam latami. Mamy ze Sławomirem trzydziestoletniego golfa III, który wygląda, jakby wczoraj zszedł z linii produkcyjnej
- 2025-02-26: Przez brak więzi z rodzicami dziecko szuka wsparcia w smartfonie. Psychiatrzy ostrzegają przed taką pułapką
- 2023-08-29: Nakładka na telefon pomoże w regularnym monitorowaniu ciśnienia. Może się okazać tańszą i łatwiejszą w obsłudze alternatywą dla naramiennego ciśnieniomierza
- 2023-03-16: Polacy zaczynają dbać o cyfrową higienę. Co dziesiąty unika korzystania z telefonu przed snem, co piąty ogranicza liczbę powiadomień
- 2023-04-26: Sztuczna inteligencja pomoże ocenić zaangażowanie rozmówców w konwersację. Rozwiązanie może znaleźć zastosowanie w terapii psychologicznej
- 2023-03-10: Australijscy naukowcy pracują nad wydłużeniem żywotności baterii w smartfonach. Będzie można je użytkować nawet trzy razy dłużej
- 2022-07-25: Popyt na sprzęt komputerowy w Polsce wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Napędzają go zmiana modelu pracy i projekty edukacyjne
- 2022-07-19: Technologie kwantowe zrewolucjonizują obszar cyberbezpieczeństwa. Złamanie kwantowych szyfrów będzie niemożliwe nawet dla komputerów kwantowych
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.