Newsy

mBank znów zdobywa sieć. Tym razem do walki stanie Nowy mBank

2012-07-24  |  06:15
Mówi:Michał Panowicz
Funkcja:Szef projektu
Firma:Nowy mBank
  • MP4

    Wykorzystując nowe technologie i kanały dostępu internetowy mBank przygotowuje rewolucję. Produkt pod nazwą Nowy mBank ma wystartować z początkiem 2013 roku. Korzystanie z konta ma być łatwiejsze, szybsze i zintegrowane z Facebookiem.  Coś, co do tej pory było relatywnie trudnym do zrozumienia i wykorzystania, stanie się w tej chwili intuicyjne, zrozumiałe i przyjemne w użyciu  zapowiada Michał Panowicz, szef projektu Nowego mBanku.

    Prace nad większością rozwiązań wciąż są testowane. Ich premiera zapowiadana jest na pierwszy kwartał 2013 roku Jej autorzy mają zamiar wykorzystać fakt, że w ostatniej dekadzie bankowość internetowa sprawdziła się w Polsce doskonale - 10 mln klientów; dostępność usług na poziomie 99,5 procent.

    Zapowiedzi tego, co trafi do klientów brzmią obiecująco. Nowy bank ma działać bardziej intuicyjnie oraz być bardziej zrozumiały i przyjemny w użyciu.

      Przede wszystkim przelewy będzie można wykonywać znacznie prościej, w bardziej zrozumiały sposób. Nie będą zdefiniowane tak, jak to banki w tej chwili definiują dla klienta, ale tak, żeby klient mógł to wykonać po swojemu. Tak, jak wysyła wiadomość do znajomych na Facebooku  zapowiada w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Michał Panowicz, szef projektu Nowego mBanku.

    Konto internetowe będzie wyposażone między innymi w takie narzędzia jak manager finansowy, który ułatwi analizę oraz planowanie wpływów i wydatków. Łatwiejszy ma być również dostęp do konta za pomocą urządzeń mobilnych, w tym smartfonów. Rewolucją ma być powiązanie konta bankowego z profilami na portalach społecznościowych tak, by o planowanych wydatkach czy nowych zakupach porozmawiać ze znajomymi.

      W pierwszej kolejności będziemy się koncentrować na platformie Facebook, ze względu na jej popularność w Polsce oraz możliwości, które daje z punktu widzenia integracji i tworzenia na niej usług. Będziemy się też bliżej przyglądać takim serwisom jak Foursquare, Instagram, Twitter  opowiada przedstawiciel mBanku.

    Autorzy zmian związani z Nowym mBankiem rozwiewają wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa nowych funkcjonalności i zapowiadają, że otwarcie się na portale społecznościowe nie odbędzie się kosztem bezpieczeństwa klientów.

      Zmiany opierają się na nowych technologiach i kanałach dostępu do usług bankowych  mówi Michał Panowicz.  Chcemy wykorzystać internet, oparty o szybkość pasma oraz nowoczesne przeglądarki, kanał mobilny i platformy społecznościowe. Rewolucja przede wszystkim będzie polegała na łatwości dostępu i korzystania z usług bankowych.

    Nowy mBank to młodszy brat dotychczas istniejącego mBanku, pierwszej wyłącznie wirtualnej instytucji finansowej w Polsce. Oba należą do grupy BRE Bank. Przygotowując ofertę instytucje głównie zabiegają o względy młodych oraz wykształconych mieszkańców średnich i dużych miast. W pierwszej połowie br. z podobną ofertą wystartował już Alior Bank uruchamiając Alior Sync i to z nim będzie głównie konkurował Nowy mBank.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prawo

    W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

    W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.