Mówi: | Piotr Piasecki |
Funkcja: | ekspert |
Firma: | Microsoft Devices Polska |
Na rynku pojawia się coraz więcej akcesoriów do smartfonów. Najpopularniejsze są inteligentne ładowarki i etui
Producenci smartfonów proponują coraz więcej akcesoriów. Dużą część rynku akcesoryjnego stanowią dziś futerały, które coraz częściej wyposażane są w dodatkowe funkcje. Klienci najczęściej wskazują na potrzebę utrzymywania stałego poziomu energii, dlatego dużą popularnością cieszą się inteligentne ładowarki i banki energii.
Jak pokazują to badania rynku, wśród akcesoriów do smartfonów najlepiej sprzedają się te związane z energią i zasilaniem urządzenia – ładowarki oraz powerbanki, czyli przenośne akumulatory, do których podłącza się smartfona.
– Gdy zapytamy przeciętnego użytkownika smartfona, co mu jest najbardziej potrzebne, to odpowie: „żeby smartfon działał przez tydzień”. Niestety, każdy z nich działa przez jeden dzień. Największym problemem jest bateria. Dlatego jak spojrzymy na liczbę akcesoriów sprzedawanych do smartfonów, to głównie wiążą się one z energią i Microsoft ma parę rozwiązań – mówi Piotr Piasecki, ekspert Microsoft Devices Polska.
Problem szybko rozładowującej się baterii może częściowo zniknąć dzięki nowemu rodzajowi ładowarek oraz bankom energii, które wprowadzają do sprzedaży producenci urządzeń. Microsoft ma w swoim asortymencie takie ich modele, których poziom naładowania pozwala na kompletne uzupełnienie stanu energii dużego tabletu lub dwóch smartfonów. Oprócz tego wprowadza inteligentne ładowarki indukcyjne.
– Kiedy wracamy do biurka, kładziemy telefon na ładowarce indukcyjnej. Trochę się podładuje, więc możemy zabrać go na kolejne spotkanie. Kiedy wracamy, znowu mamy chwilę na podładowanie – wyjaśnia zasadę działania tego typu urządzenia Piotr Piasecki. – Rezultat jest taki, że telefon jest cały czas w 80 proc. naładowany.
Coraz częściej też proponowane przez producentów akcesoria użytkownicy mogą dostosowywać dzięki aplikacjom do własnych potrzeb.
– Większość urządzeń, które wprowadzamy na rynek, ma już aplikacje. Przykład: ładowarka indukcyjna DT-903, którą wprowadzamy, dzięki bezprzewodowemu połączeniu z telefonem (Bluetooth Low Energy) jest w stanie zakomunikować rozładowywanie się baterii telefonu. Czyli przechodząc koło biurka widzimy, że ładowarka świeci, co oznacza, że trzeba położyć na niej telefon – wyjaśnia Piasecki.
Użytkownik może określić dodatkowe opcje działania ładowarki, np. opcję mrugania w momencie otrzymania wiadomości, ustalić czasowe wyłączenie jej świecenia (na przykład pomiędzy 23 a 6 rano) i inne.
– W tej chwili większość rynku akcesoryjnego to futerały, z czego duży procent stanowią inteligentne akcesoria – mówi Piasecki. – Wraz z telefonem Lumia 830 wprowadzamy futerał, który oprócz samego zakrywania aparatu ma także wbudowaną część ładującą indukcyjnie. Po założeniu na telefon można go dotykowo naładować, kładąc na ładowarce indukcyjnej.
Na początku września 2014 roku firma zaprezentowała przystawkę HD-10. Za jej pomocą można przesyłać do telewizora obraz ze smartfona w jakości HD. Podpina się ją do dowolnego telewizora poprzez złącze HDMI. Przystawka HD-10 ma wbudowany moduł komunikacji bliskiego zasięgu, co pozwala na bezprzewodową wymianę danych. Urządzenie to wkrótce znajdzie się w sprzedaży, będzie kosztowało ok. 200 złotych.
Czytaj także
- 2024-10-25: Obrót elektroniką z drugiej ręki sprzyja środowisku. Polacy coraz chętniej sięgają po używane i odnowione smartfony
- 2024-07-22: Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki
- 2024-05-16: Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
- 2023-08-29: Nakładka na telefon pomoże w regularnym monitorowaniu ciśnienia. Może się okazać tańszą i łatwiejszą w obsłudze alternatywą dla naramiennego ciśnieniomierza
- 2023-07-13: Spółka z Dolnego Śląska stworzyła pierwszy polski samochód elektryczny. Trwają rozmowy o rozpoczęciu seryjnej produkcji
- 2023-06-20: Tylko 1 proc. Polaków jest offline na wakacjach. Brak cyfrowej higieny i praca w trakcie urlopu mogą mieć jednak poważne konsekwencje dla zdrowia
- 2023-03-16: Polacy zaczynają dbać o cyfrową higienę. Co dziesiąty unika korzystania z telefonu przed snem, co piąty ogranicza liczbę powiadomień
- 2023-03-10: Australijscy naukowcy pracują nad wydłużeniem żywotności baterii w smartfonach. Będzie można je użytkować nawet trzy razy dłużej
- 2022-06-21: Smartfony, smartwatche, akcesoria [przebitki]
- 2022-06-09: Większość Polaków wymienia smartfony co dwa lata, ale chciałaby częściej. Na popularności zyskuje wynajem elektroniki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Sieci handlowe oferują coraz więcej ryb ze zrównoważonych połowów. Lidl i Kaufland wśród liderów
W Polsce 11 sieci handlowych prowadzi sprzedaż ryb i owoców morza ze zrównoważonych połowów w swoich markach własnych. Produkty z certyfikatem MSC znajdują się na półkach sklepowych w ponad 20 tys. lokalizacjach w kraju – zarówno w dużych marketach, jak i małych sklepach. Organizacja MSC opublikowała właśnie ranking sieci zaangażowanych w promocję zrównoważonych połowów. Na jego czele znalazły się Lidl, Kaufland, ALDI i Biedronka. Przedstawiciele MSC zwracają uwagę, że wciąż jest duży potencjał wzrostu.
Infrastruktura
Dane satelitarne wspomagają leśników. Pomagają przeciwdziałać pożarom oraz kradzieżom drewna
Na niskiej orbicie okołoziemskiej jest 10 tysięcy sztucznych satelitów i ciągle ich przybywa. W każdej sekundzie przesyłają na ziemię wiele cennych danych, które są wykorzystywane w różnych dziedzinach – meteorologii, telekomunikacji, transporcie, zarządzeniu kryzysowym czy badaniach naukowych. Są one także cennym narzędziem w rękach leśników. Dane pochodzące z orbity są wykorzystywane m.in. w ochronie przeciwpożarowej lasów, ale też pomagają w identyfikowaniu obszarów narażonych na działanie złodziei drewna.
Edukacja
Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w Polsce. Nowy program MEN ma z nim walczyć
Menstruacja wciąż jest w Polsce tematem tabu. Co trzecia dziewczynka nie jest przygotowana na pierwszą miesiączkę, co oznacza, że w rodzinach rzadko rozmawia się na ten temat – wynika z badania przeprowadzonego dla Kulczyk Foundation w 2020 roku. Eksperci wskazują także na wciąż obecne ubóstwo menstruacyjne, na które składa się m.in. brak dostępu do podpasek czy tamponów, a także piętnowanie menstruacji. Nowy program resortu edukacji ma z tym zjawiskiem walczyć.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.