Newsy

Netia pracuje nad nową strategią. Spółka planuje zaskoczyć rynek nową ofertą

2014-09-02  |  06:45

W ostatnim kwartale Netia pokaże inwestorom nową strategię do 2025 r. Zarząd podkreśla, że spółka mocno postawi na segment zarówno klientów biznesowych, jak i indywidualnych. Zapowiada również więcej nowości w ofercie. Netia nie spodziewa się możliwości przejęć w najbliższym czasie, będzie jednak analizować wszystkie pojawiające się na rynku okazje.

Na początku IV kwartału br. telekomunikacyjna grupa ma przedstawić nową, długookresową strategię do roku 2025. Według prezesa Netii spółka ma stabilną sytuację finansową i bardzo niskie zadłużenie, stąd nie widać dużych zagrożeń na horyzoncie.

Idziemy dalej z podziałem, który zaczął mój poprzednik, na segment B2B [business-to-business, usługi dla innych firm] oraz B2C [business-to-consumer, usługi dla odbiorcy detalicznego]. Ta specjalizacja będzie jeszcze większa, jeszcze bardziej będziemy dostosowywać produkty pod każdy z tych działów, tak aby móc lepiej sprostać wyzwaniom, które rynek przed nami stawia. Obydwa działy są dla nas kluczowe – podkreśla Adam Sawicki, prezes Netii, w rozmowie z agencją Newseria Biznes.

Nowa strategia nie będzie rewolucyjna, ale Netia będzie chciała zaskoczyć rynek kolejnymi nowymi produktami – zapowiada Sawicki. W ostatnich tygodniach już wprowadziła dwa nowe rozwiązania. Pod koniec lipca w ofercie spółki pojawiła się usługa Dropss oferująca internet do 20 Mbps na kablach Orange. Klientów ma zachęcić to, że nie trzeba płacić abonamentu telefonicznego oraz opłaty za utrzymanie łącza. Kilka dni temu Netia zaproponowała mieszkańcom Warszawy i Krakowa usługę GigaKablówki na sieci dawnego operatora Aster. To oferta szybkiego internetu (do 300 Mbps), również z pakietami TV.

Telekomunikacyjna spółka obniżyła prognozę przychodów na 2014 r. do 1,675 mld zł z 1,735 mld zł. Nakłady inwestycyjne mają wynieść 215 mln zł wobec 200 mln zł planowanych wcześniej. Netia także skorygowała w górę prognozowaną marżę EBITDA z 29,1 proc. do 30,1 proc.

Wszystkie inicjatywy, które rozpoczęliśmy, m.in. większą sprzedaż na własne sieci, zmiany organizacyjne, sprawiają, że skorygowana EBITDA zostaje niezmieniona. Zwiększamy trochę wydatki inwestycyjne (CAPEX), bo widzimy możliwość większej sprzedaży, którą też pewnie będzie widać w drugiej połowie roku i na początku 2015, to efekty tych inwestycji – ocenia Adam Sawicki.

Korzystnie na wyniki w następnych kwartałach ma wpłynąć realizacja programu restrukturyzacji, którego efekty w 2015 r. szacuje się na 50 mln zł w skali roku.

Netia zakłada, że w 2014 r. utrzyma poziom dywidendy z roku ubiegłego, jeśli nie nastąpią duże inwestycje – informowała spółka podczas konferencji prasowej. Sawicki nie spodziewa się jednak możliwości akwizycji w najbliższym czasie.

W tej chwili koncentrujemy się na zbudowaniu swojego własnego modelu. Jeżeli będą jakieś dobre okazje, oczywiście weźmiemy je pod uwagę. Natomiast nie podejmiemy na pewno żadnych nagłych decyzji – twierdzi prezes Netii.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Handel

Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.