Mówi: | Mirosław Godlewski |
Funkcja: | Prezes zarządu |
Firma: | Netia |
Netia stawia na rozwój oferty telewizyjnej. Do końca przyszłego roku chce podwoić liczbę użytkowników
– Telewizja przechodzi bardzo dużą transformację. W pewnym sensie fakt, że dopiero dołączamy do tych, którzy oferują takie rozwiązania, jest naszą zaletą – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii.
Telewizyjna usługa Netii działa od 2011 r. Na koniec czerwca z usługi Telewizji Osobistej Netii korzystało 100 879 użytkowników, czyli o 42 proc. więcej niż rok temu. Miesiąc później operator poszerzył swój pakiet o pięć nowych kanałów tematycznych HD (w tym filmowy Ale Kino+, dokumentalny Planete+, lifestylowe Kuchnia+ i Domo+ oraz dziecięcy teleTOON+) w ramach tej samej opłaty abonamentowej. Oznacza to, że obecnie dostarcza 48 kanałów telewizji cyfrowej (w tym 14 w jakości HD) z dekoderem Netia Player.
– Nasza telewizja dużo bardziej czerpie z interaktywności znanej już klientom w Internecie, ale z pełną jakością telewizji tradycyjnej – zaznacza prezes Netii.
Telewizyjna usługa Netii dostępna jest wyłącznie w pakiecie z internetem, a jej odbiór umożliwia dekoder Netia Player. O jej konkurencyjności może zadecydować zarówno interaktywność, jak i niska cena.
– Konkurujemy właściwie ze wszystkimi innymi metodami dostarczania usługi telewizyjnej do domu – podkreśla prezes.
Oparta na technologii smooth streaming Telewizja Osobista Netii pozwala odbierać zarówno kanały cyfrowe, jak i korzystać z aplikacji telewizyjnych w sieci. Oznacza to, że użytkownik sam decyduje o tym, jaki program bądź film będzie oglądał w danym czasie i na jakim urządzeniu (telewizor, laptop, tablet, smartfon).
– W Polsce z ponad 14 mln gospodarstw domowych, 12 mln już płaci za jakiś rodzaj telewizji – zauważa Godlewski. – Nasi abonenci rekrutują się więc z użytkowników czy to platform satelitarnych, czy też telewizji kablowych. Widzimy, że właściwie proporcjonalnie z każdego z tych segmentów migrują do usług Netii.
Netia jak na razie pozyskała ponad 100 tys abonentów usługi telewizyjnej. Plan operatora zakłada, że do końca 2014 r. ta liczba się podwoi.
– Mam nadzieję, że co roku będziemy setki tysięcy abonentów dodawać. Ta droga pewnie będzie przez kolejne 5–7 lat możliwa – prognozuje Mirosław Godlewski.
Czytaj także
- 2025-05-30: Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój
- 2025-04-30: Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
- 2025-04-29: Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2025-04-24: Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie
- 2025-04-04: W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi najinteligentniejszy Mercedes. W pełni elektryczny CLA jest krokiem do całkowitej dekarbonizacji produkcji
- 2025-04-04: Obowiązki w zakresie zrównoważonego rozwoju staną się mniej uciążliwe. Będą dotyczyć tylko największych firm
- 2025-03-28: Enea zapowiada kolejne zielone inwestycje. Do 2035 roku chce mieć prawie 5 GW mocy zainstalowanej w OZE
- 2025-03-19: Autostrada A4 może być rozbudowana o trzeci pas ruchu szybciej niż planowano. Jej zarządca proponuje niezwłoczne rozpoczęcie prac
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.