Newsy

Nowa usługa T-Mobile. Do końca przyszłego roku ma z niej korzystać 100 tys. użytkowników

2013-04-24  |  06:40

T-Mobile chce zawalczyć o małe i średnie przedsiębiorstwa. Zaoferuje im możliwość bezpiecznego przechowywania ważnych dla firm plików w tzw. chmurze obliczeniowej. – Szacujemy, że do końca roku tymi usługami zainteresuje się 40 proc. przedsiębiorców – mówi Miroslav Rakowski, prezes zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej.

Nowa usługa pozwala na bezpieczne przechowywanie plików oraz korzystanie z programów i aplikacji w tzw. chmurze obliczeniowej. Przedsiębiorca może edytować swoje dane dzięki aplikacji, która może być zainstalowana na smartfonie, tablecie lub komputerze.

Dla klientów biznesowych pokazujemy pierwsze aplikacje, które umożliwiają zapisywanie plików zdalnie, backupowanie wszystkiego, co mamy na swoich urządzeniach nie tylko mobilnych, ale też stacjonarnych –
wyjaśnia Miroslav Rakowski, prezes zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej.

Od dziś usługa ta dostępna jest dla przedsiębiorców korzystających z usług T-Mobile i pracujących na urządzeniach opartych o system Android.

Myślę, że najbliższe kilka tygodni to jest czas, w którym zbierzemy pozytywny odzew rynku w zakresie możliwości, które daje aplikacja mobilna na Android. Bogatsi o te doświadczenia umożliwimy korzystanie z proDysku dla tych, którzy zaufali urządzeniom Apple czy Windows Phone – zapowiada Tomasz Witos, Business Development Manager – Rozwiązania IT w Polskiej Telefonii Cyfrowej.

Kolejnym etapem ma być udostępnienie usługi użytkownikom indywidualnym. Dzięki temu wszystkie dane zapisane na telefonach będą bezpiecznie  archiwizowane w T-MobileCloud.

Proszę sobie wyobrazić, że gubi Pan telefon albo ktoś go ukradnie. A dziś 8 na 10 Polaków ma w kieszeni zapisane pliki, które dla nich są bardzo osobiste i zgubienie takiego osobistego portfela informacji jest dużym problemem. Na naszym dysku zapisuje się, co chce, kiedy chce: filmy, zdjęcia, muzykę, kontakty. Dzięki tej usłudze wszystko to może być odtworzone, gdy taka sytuacja się pojawi – mówi Rakowski.

T-Mobile sprzedał w ubiegłym roku 900 tys. smartfonów i 200 tys. tabletów. Teraz oferuje klientom rozwiązania zabezpieczające ich dane. Operator zapowiada, że do końca 2014 roku uda mu się pozyskać ponad 100 tys. użytkowników usług opartych o chmurę obliczeniową. T-MobileCloud Ma ona być stopniowo uzupełniana o nowe aplikacje.

Mamy plany zbudować supermarket z programami i usługami dla biznesu. T-Mobil Cloud to nie jest tylko jedno rozwiązanie, to będzie kilkanaście różnych programów i rozwiązań dla firm –
mówi Igor Matejov członek zarządu i dyrektor ds. Rynku Biznesowego Polskiej Telefonii Cyfrowej. – Wiele firm ma zaufanie do nas, ma z nami wieloletnie relacje i chce korzystać z tego oraz ostatecznie ma zaufanie do naszej gwarancji bezpieczeństwa.

Przedstawiciele operatora zapewniają, że przy tworzeniu usługi najważniejsze dla nich było zapewnienie bezpieczeństwa przechowywanych danych. Klienci logujący się do chmury będą rozpoznawani po numerze telefonu lub adresie e-mail i w ten sposób będą mogli np. zamawiać interesujące ich produkty IT. Wszystko odbywać się ma bez podawania numeru karty kredytowej, a opłaty za dokonane przez nich zakupy będą dodawane do ich faktury wystawianej przez T-Mobile.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Handel

Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem

Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.

Finanse

Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.