Mówi: | Ales Bartunek |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | IBM Polska i Kraje Bałtyckie |
Nowe narzędzie analizy danych dla firm od IBM. Ułatwia dostęp do skomplikowanej technologii
IBM udostępnia firmom nowy, zaawansowany system analizy i zarządzania sprzedażą Watson Analytics. Od listopada każdy zainteresowany będzie mógł przez 30 dni testować go za darmo. Na polski rynek trafia też usługa serwerów w chmurze obliczeniowej SoftLayer.
‒ Każdy może korzystać z systemu do analiz, nie tylko prezesi i dyrektorzy wykonawczy. Przewidujemy, że będą korzystać z niego dyrektorzy marketingu, sprzedaży i finansowi, by najlepiej wykorzystać możliwości Watson Analytics, ustrukturyzować skomplikowane zapytania, ocenić dane, włączyć możliwości analityczne danych – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Ales Bartunek, dyrektor generalny IBM na Polskę i kraje bałtyckie.
Usługa wykorzystuje możliwości superkomputera IBM Watson. Gwarantuje przedsiębiorcom możliwości szczegółowej analizy, przechowywania i wizualizacji danych, a także wykonywania na ich podstawie prognoz. Oprogramowanie jest w dużej mierze oparte o chmurę obliczeniową i korzysta z tzw. cognitive computing, czyli nowej „uczącej się” architektury systemów obliczeniowych, skuteczniej rozwiązującej problemy z dużą liczbą często sprzecznych danych.
Dzięki Watson Analytics dostęp do tego typu zaawansowanej analityki będzie dostępny dla osób bez dużej wiedzy technicznej. W ograniczonej wersji system będzie dostępny dla użytkowników od listopada. Trzydziestodniowy test będzie darmowy.
IBM wprowadził w Polsce także drugą nowość – polskojęzyczną wersję oprogramowania SoftLayer, która zapewnia dostęp do serwerów i umożliwia przechowywanie danych w technologii chmury obliczeniowej. Jest ona dostępna już od 22 września.
‒ Korzyścią jest to, że każdy może pozyskać o dowolnej porze dnia i tygodnia, 365 dni w roku, bardzo proste środowisko IT, by zyskać dostęp do dedykowanych lub publicznych serwerów, na których można przechowywać dane i korzystać z nich w miarę potrzeby. Są one łatwe w dostępie w ciągu kilku sekund – wyjaśnia Bartunek.
SoftLayer, podobnie jak Watson Analytics, jest dostępny za darmo w ramach trzydziestodniowych testów.
Bartunek przypomina, że w lipcu IBM ogłosił też nawiązanie wyłącznego partnerstwa z Apple, którego celem jest integracja możliwości analizy wielkich zbiorów danych przez IBM oraz możliwości urządzeń iPhone i iPad.
‒ Przygotowujemy się do stworzenia aplikacji dla wielu sektorów, takich jak bankowość, telekomunikacja, dla samorządów lokalnych, handlu detalicznego, służby zdrowia i ubezpieczeń społecznych oraz ubezpieczeń w ogóle. Chcemy, by z tej technologii można było korzystać zawsze wtedy, kiedy potrzeba, wykorzystując do tego technologie mobilne od Apple – zapowiada Bartunek.
Czytaj także
- 2024-10-18: Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji
- 2024-10-17: Sztuczna inteligencja coraz mocniej wchodzi w medycynę. Potrzebna wielka baza danych pacjentów
- 2024-09-26: Sejm pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych pasażera. Linie lotnicze liczą na uniknięcie miliardowych kar
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-09-09: W przyszłym tygodniu wchodzi w życie część przepisów nowego prawa autorskiego. Wzmacniają pozycję twórców i mediów oraz zapewniają im prawo do wynagrodzenia
- 2024-09-04: Centra danych odpowiadają za 2 proc. globalnego zużycia energii, a wkrótce ten udział może się podwoić. Operatorzy szukają sposobów na oszczędności
- 2024-08-21: Ustawa o ochronie sygnalistów będzie dla firm dużym wyzwaniem. Szczególnie konieczność ochrony danych osobowych i zachowania poufności
- 2024-07-22: Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki
- 2024-07-10: Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem
- 2024-07-26: Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Trwają prace nad ostatecznym kształtem ustawy o związkach partnerskich. Kluczowe są kwestie tzw. małej pieczy
– Trwają rozmowy nad wypracowaniem konsensusu, który pozwoli na poparcie ustawy o związkach partnerskich przez większość sejmową – mówi ministra ds. równości Katarzyna Kotula. Jak podkreśla, rządowy projekt jest minimum, ale dlatego trzeba go wykorzystać do maksimum, by zabezpieczyć partnerów i dzieci wychowujące się w takich rodzinach. Szczególnie ważna jest kwestia tzw. małej pieczy. W toku konsultacji publicznych i międzyresortowych wpłynęło kilkaset stron uwag i kilka tysięcy maili.
Handel
Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież
Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.
Problemy społeczne
Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.