Newsy

Nowe projekty CD Projekt na razie bez gier na smartfony i tablety. W przygotowaniu kolejna gra i produkt spoza segmentu wideo

2013-06-17  |  06:00

CD Projekt przygląda się rynkowi gier mobilnych, ale nie planuje w najbliższym czasie produkcji gier na urządzenia przenośne. Zamiast tego producent gier zaproponuje nowy produkt, który jednak nie będzie grą komputerową. Firma tworzy też nowy oddział w Krakowie, który zajmie się produkcją kolejnej gry w jakości podobnej do najważniejszych produktów firmy: Wiedźmina i Cyberpunka.

Jak podkreśla prezes CD Projekt, spółka przygląda się rozwojowi rynku gier mobilnych, jednak na razie nie ma planu, aby zacząć działać w tym segmencie.

 – Żeby z sukcesem wprowadzić grę na ten rynek, trzeba mieć bardzo specyficzny pomysł. Taka zwykła konwersja nie wystarczy. Mamy w planach działanie w tym segmencie, ale to są plany na kolejne lata – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Adam Kiciński, prezes CD Projekt.

Obecnie trwają też prace nad projektem „gry bez prądu” czyli gry „nie-wideo”.

 – Jest szereg gier, w które można grać bez udziału urządzeń i takie gry też chcemy produkować. To oczywiście skala mniejsza niż gry wideo, ale te produkty na siebie zarabiają czy mogą na siebie zarabiać i bardzo mocno wspierają nasze główne produkty, czyli gry wideo – tłumaczy Kiciński.

CD Projekt jest jedną z tych firm na polskim rynku, które planują zatrudnianie kolejnych pracowników. Dziś pracuje w niej 170 osób, ale już wkrótce liczba ta może sięgnąć 200 osób. Firma tworzy między innymi nowy oddział w Krakowie.

  Mamy już zgromadzony team  20 osób, mamy wynajęte biuro i startujemy w lipcu. To jest team startowy, który będzie pracował nad jednym z nieogłoszonych produktów, który będzie miał premierę po Wiedźminie 3. Mniejsza gra, ale jakościowo absolutnie najwyższy poziom, tak samo jak Wiedźmin 3 czy Cyberpunk. To będą produkty wspierające nasze główne, największe produkcje – mówi o planach CD Projekt prezes spółki Adam Kiciński.

Bez kryzysu w branży

Mimo światowego kryzysu polska spółka nie odnotowała spadku przychodów.

  Najlepsze gry sprzedają się zawsze, dlatego że ludzie grają w gry. Nie było takiego momentu w historii, kiedy ludzie by się odwrócili od grania w gry. W kryzysie kupują pewnie trochę mniej gier, ale te najlepsze się zawsze sprzedają  twierdzi Kiciński.

Należacy do CD Projekt serwis GOG.com w pierwszym kwartale tego roku podwoił przychody z pierwszego kwartału zeszłego roku i potroił zyski. Zwiększa się również liczba użytkowników platformy. To pierwsza polska firma z branży, która odniosła międzynarodowy sukces. Serwis został m.in. wymieniony na liście 50 najlepszych propozycji tygodnika Time.

 Mamy stały i dynamiczny wzrost GOGa. Od samego początku to jest platforma, która podwaja mniej więcej biznes z roku na rok i chcemy ten trend kontynuować. Chcemy, żeby GOG się nadal bardzo dynamicznie rozwijał – mówi prezes CD Projekt.

GOG.com to serwis anglojęzyczny. Większość zysków generuje w USA i  Europie Zachodniej.

  Dla polskich graczy mamy alternatywę  jest polski serwis cdp.pl po polsku z trochę szerszą ofertą, tam są również e-komisy, e-booki. To jest miejsce, które jest adresowane dla polskiego gracza – dodaje Kiciński.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Handel

Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem

Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.

Finanse

Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.