Newsy

Nowe technologie wymagają innowacyjnej sprzedaży. Saturn otworzył w Bydgoszczy najnowocześniejszy w Polsce salon z elektroniką użytkową

2015-11-20  |  06:40
Mówi:Sławomir Uherek
Funkcja:dyrektor zarządzający
Firma:Saturn Polska
  • MP4
  • Strefy innowacji, nowoczesna ekspozycja produktów i rozwój usług związanym z finansowaniem i gwarancją zakupów – to najnowsze trendy w salonach sprzedaży elektroniki użytkowej. Światowe standardy zostały wykorzystane m.in. w nowo otwartym salonie Saturna w Bydgoszczy. Klienci mają dostęp tu do technologicznych nowości, a poza tym mogą się napić kawy, naładować telefon czy spersonalizować własne urządzenia mobilne. Sklep stawia także na sprzedaż przez internet.

    Saturn w Bydgoszczy jest najnowocześniejszym sklepem elektroniki użytkowej w Polsce i wykracza daleko poza granice definicji zwykłego sklepu. Zastosowane rozwiązania są innowacyjne pod względem ekspozycji produktów. Same produkty również są bardzo innowacyjne. Na każdym dziale możemy znaleźć jakieś nowości technologiczne – mówi agencji Newseria Sławomir Uherek, dyrektor zarządzający siecią Saturn.

    Nowo otwarty salon Saturna w centrum handlowym Zielone Arkady ma być flagowym sklepem sieci. Klientów przyciągać mają nowości rynkowe, takie jak 65-calowy telewizor w technologii 4K, który przedpremierowo dostępny jest tylko w bydgoskim sklepie. Jak jednak podkreślają przedstawiciele Saturna, nowoczesne technologie wymagają innowacyjnej sprzedaży. Sklep został zaaranżowany według najnowszych światowych standardów w branży. Klienci będą mogli doświadczyć najnowszych technologii i odkryć korzyści wynikające z ich zastosowania w specjalnych strefach innowacyjnych.

    Duży nacisk położono także na rozwój usług okołoproduktowych, związanych m.in. z finansowaniem produktów oraz udzielaniem gwarancji na zakupione towary.

    Przy wejściu do sklepu klienci mogą skorzystać z bezpłatnej kawy, mogą usiąść, naładować swoje urządzenie mobilne. Kładziemy nacisk na to, żeby komfort przebywania w sklepie i komfort zakupów był na najwyższym możliwym poziomie – dodaje Uherek.

    Podkreśla, że sklep ma najszerszą na rynku ofertę produktów związanych z technologiami mobilnymi, czyli smartfonów i tabletów oraz nowoczesnych produktów poszerzających możliwości zakupionych urządzeń.

    W sklepie w Bydgoszczy mamy unikatową na rynku usługę, która polega na tym, że klient dowolnie wybrane przez siebie zdjęcie czy obraz może nanieść na etui swojego telefonu lub tabletu i dzieje się nto a poczekaniu – mówi Sławomir Uherek. – Rozwiązania zastosowane w tym salonie dla Saturna stają się standardem i będą stosowane w każdym nowo otwartym lub zmodernizowanym sklepie.

    Jak podkreśla Uherek, strategia spółki opiera się na obecności w najważniejszych centrach handlowych polskich miast. Równolegle z bydgoskim sklepem w CH Zielone Arkady otwarto także salon Saturn Connect z technologiami mobilnymi we wrocławskim centrum Aleja Bielany.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

     Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

    Infrastruktura

    Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

    Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

    IT i technologie

    Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

    Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.