Mówi: | Jacek Świderski |
Funkcja: | prezes |
Firma: | o2 |
o2 po przejęciu Wirtualnej Polski skupi się na rozwoju treści wideo oraz dostęp mobilny
Po przejęciu Wirtualnej Polski o2 zamierza rozwijać treści wideo, a także dostęp mobilny do tego portalu. Nie będzie treści płatnych, bo serwisy mają utrzymywać się z reklam. Nowy właściciel Wirtualnej Polski zapewnia, że portale wp.pl oraz o2.pl będą nadal funkcjonować jako konkurencyjne serwisy i nie planuje ich połączenia.
– Wideo to jeden z filarów naszych dalszych wzrostów. Doceniamy dotychczasowe osiągnięcia Wirtualnej Polski. Chcemy je wzmocnić zdwojeniem inwestycji po połączeniu i ten kierunek jest wysoko na liście naszych priorytetów. Na pewno będziemy inwestować i rozwijać mobile, czyli dostęp przez smartfony do naszych treści – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Jacek Świderski, prezes o2.
Wirtualna Polska została przejęta przez o2 za 375 mln zł. Dotychczasowym właścicielem był Orange. Zakup zostanie dokonany za środki funduszu private equity Innova Capital. Na przejęcie zgodę musi jeszcze wyrazić UOKiK.
Struktury obydwu firm zostaną połączone w ramach Grupy Wirtualna Polska. Świderski zapewnia jednak, że centrala WP nie zostanie przeniesiona z Gdańska do Warszawy. W stolicy zostaną jednak utrzymane biura portalu, które już się tam znajdują. Świderski nie chce jeszcze precyzować, czy pracownikom grożą zwolnienia, ale zapewnia, że każdy dostanie szansę na rozwój w nowej firmie.
– Po tym jak uzyskamy zgodę regulatora, będziemy chcieli przystąpić do wspólnej pracy z managerami Wirtualnej Polski i managerami o2, i zastanowić się, jak nowy lider na rynku potencjalnie mógłby wyglądać, jaka organizacja musiałaby stać za taką spółką, aby realizować nasze założone cele biznesowe. Natomiast jeszcze jest za wcześnie, żeby mówić o konkretnych ruchach personalnych – mówi Świderski.
Utrzymane zostaną obydwa portale – o2.pl oraz wp.pl. Świderski przyznaje, że w pewnym stopniu są one konkurencyjne, ale przekonuje, że razem umożliwiają dotarcie do szerszego grona odbiorców.
– Na pewno przejrzymy portfolio serwisów. Widzimy, że niektóre serwisy, które konkurują ze sobą, doskonale się uzupełniają. Trafiają do innych grup użytkowników, więc te decyzje też będą poprzedzone głęboką analizą – ocenia Świderski.
Dodaje, że w strategii nowej Grupy Wirtualna Polska bardzo ważne będą treści wideo. Umożliwiają one pozyskanie reklamodawców, a to właśnie reklamy mają być głównym źródłem przychodu dla spółki. Świderski zapewnia, że nie ma planów, by portale oferowały treści płatne, bo spółka stawia na szeroki dostęp do treści.
W strategii spółki przewidziany jest też rozwój dostępu mobilnego do portali. Duże znaczenie będą miały też portale tematyczne, które są dobrze rozwinięte w ramach o2. Niewykluczone, że zostaną wprowadzone usługi e-commerce, które pozwolą na dodatkowy przychód poza reklamami.
Czytaj także
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-15: 400 gmin w Polsce nie ma na swoim terenie apteki i sytuacja co roku się pogarsza. Samorządowcy apelują o zmiany w prawie
- 2025-04-10: Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online
- 2025-04-14: Nowe technologie podstawą w reformowaniu administracji. Będą też kluczowe w procesie deregulacji
- 2025-04-10: Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
- 2025-03-27: Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami
- 2025-04-01: Ponad 2 mld ludzi nie ma dostępu do czystej wody. To pogłębia ubóstwo i nierówności społeczne
- 2025-04-08: Blisko 10 mln Ukraińców nie ma dostępu do wody pitnej lub infrastruktury sanitarnej. Na jej odbudowę potrzeba 11,3 mld dol.
- 2025-03-24: Eksperci ochrony zdrowia apelują o większy zakres kompetencji pielęgniarek. To mogłoby zwiększyć dostępność usług medycznych
- 2025-03-07: Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.