Newsy

o2 po przejęciu Wirtualnej Polski skupi się na rozwoju treści wideo oraz dostęp mobilny

2013-11-07  |  06:00

Po przejęciu Wirtualnej Polski o2 zamierza rozwijać treści wideo, a także dostęp mobilny do tego portalu. Nie będzie treści płatnych, bo serwisy mają utrzymywać się z reklam. Nowy właściciel Wirtualnej Polski zapewnia, że portale wp.pl oraz o2.pl będą nadal funkcjonować jako konkurencyjne serwisy i nie planuje ich połączenia.

 – Wideo to jeden z filarów naszych dalszych wzrostów. Doceniamy dotychczasowe osiągnięcia Wirtualnej Polski. Chcemy je wzmocnić zdwojeniem inwestycji po połączeniu i ten kierunek jest wysoko na liście naszych priorytetów. Na pewno będziemy inwestować i rozwijać mobile, czyli dostęp przez smartfony do naszych treści – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Jacek Świderski, prezes o2.

Wirtualna Polska została przejęta przez o2 za 375 mln zł. Dotychczasowym właścicielem był Orange. Zakup zostanie dokonany za środki funduszu private equity Innova Capital. Na przejęcie zgodę musi jeszcze wyrazić UOKiK.

Struktury obydwu firm zostaną połączone w ramach Grupy Wirtualna Polska. Świderski zapewnia jednak, że centrala WP nie zostanie przeniesiona z Gdańska do Warszawy. W stolicy zostaną jednak utrzymane biura portalu, które już się tam znajdują. Świderski nie chce jeszcze precyzować, czy pracownikom grożą zwolnienia, ale zapewnia, że każdy dostanie szansę na rozwój w nowej firmie.

 – Po tym jak uzyskamy zgodę regulatora, będziemy chcieli przystąpić do wspólnej pracy z managerami Wirtualnej Polski i managerami o2, i zastanowić się, jak nowy lider na rynku potencjalnie mógłby wyglądać, jaka organizacja musiałaby stać za taką spółką, aby realizować nasze założone cele biznesowe. Natomiast jeszcze jest za wcześnie, żeby mówić o konkretnych ruchach personalnych – mówi Świderski.

Utrzymane zostaną obydwa portale – o2.pl oraz wp.pl. Świderski przyznaje, że w pewnym stopniu są one konkurencyjne, ale przekonuje, że razem umożliwiają dotarcie do szerszego grona odbiorców.

 – Na pewno przejrzymy portfolio serwisów. Widzimy, że niektóre serwisy, które konkurują ze sobą, doskonale się uzupełniają. Trafiają do innych grup użytkowników, więc te decyzje też będą poprzedzone głęboką analizą – ocenia Świderski.

Dodaje, że w strategii nowej Grupy Wirtualna Polska bardzo ważne będą treści wideo. Umożliwiają one pozyskanie reklamodawców, a to właśnie reklamy mają być głównym źródłem przychodu dla spółki. Świderski zapewnia, że nie ma planów, by portale oferowały treści płatne, bo spółka stawia na szeroki dostęp do treści.

W strategii spółki przewidziany jest też rozwój dostępu mobilnego do portali. Duże znaczenie będą miały też portale tematyczne, które są dobrze rozwinięte w ramach o2. Niewykluczone, że zostaną wprowadzone usługi e-commerce, które pozwolą na dodatkowy przychód poza reklamami.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież

Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.

Problemy społeczne

Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi

Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.