Newsy

Operatorzy pocztowi wdrażają nowe technologie. Elisty.pl zamiast tradycyjnej korespondencji

2013-06-14  |  06:35
Mówi:Artur Kapler
Funkcja:Dyrektor ds. Sprzedaży
Firma:Emerson
  • MP4

    Emerson, największe w Europie Środkowo-Wschodniej centrum wydruku korespondencji i zarządzania danymi, uruchamia nowatorską na polskim rynku usługę elisty.pl. Dzięki niej firmy, ale także osoby indywidualne będą mogły oszczędzić czas i pieniądze związane z wysyłaniem korespondencji. Oferta jest możliwa dzięki liberalizacji rynku pocztowego. Emerson zapewnia, że elisty.pl spełniają wszystkie normy bezpieczeństwa i poufności.

     Usługa elisty.pl to nowatorskie rozwiązanie na rynku polskim. Do tej pory proces wysyłania korespondencji był rozłożony na kilka różnych czynności. Elisty.pl gwarantują realizację tego w jednym procesie, czyli my drukujemy, pakujemy korespondencję w imieniu klienta i nadajemy ją w terminalu pocztowym znajdującym się na terenie drukarni – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Artur Kapler, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Emerson.

    Zatem druk i nadanie przesyłki odbywa się w siedzibie firmy Emerson. Klienci przekazują korespondencję elektronicznie. Już teraz z usług firmy korzystają największe firmy ubezpieczeniowe i banki rozsyłające korespondencję masową.

    Klienci oszczędzą na kosztach druku, papieru oraz znaczków. Do tego cały proces będzie przebiegał szybciej. Emerson szacuje, że koszty po stronie klientów spadną nawet o połowę na każdym liście.

    W tej chwili z usług Emersona korzystają firmy, które nadają korespondencję masową, głównie banki i firmy ubezpieczeniowe. Kapler podkreśla jednak, że nie ma przeszkód, by wysyłać w ten sposób nawet pojedyncze listy i oszczędzać na tym.

     – Pozostaje duża część korespondencji, która powstaje lokalnie, jest pisana przez przedstawicieli banku czy firmy ubezpieczeniowej i tę korespondencję chcemy przejąć od tego typu instytucji – mówi Kapler. Dodaje: – To nie jest tylko usługa dla dużych instytucji finansowych. Mogą z niej korzystać też małe i średnie firmy. Jest również możliwość obsłużenia korespondencji, którą wytwarza zwykły Kowalski. Zapłaci on po prostu cenę znaczka i w tej opłacie będzie miał drukowanie, zużyty materiał, który został poświęcony na wyprodukowanie korespondencji i opłatę pocztową.

    Kapler podkreśla, że jest bardzo wiele firm, zarówno handlowych, jak i produkcyjnych, które wysyłają tysiące listów, a już dla 500 przesyłek oszczędności w skali roku wyniosą kilkanaście tysięcy złotych.

    Dzięki nowej usłudze Emerson chce zwiększyć wolumen produkowanej korespondencji o 20 proc. Liczy, że o tyle samo procent rocznie będzie rosnąć ten rynek.

    Z uwagi na trwającą współpracę z bankami i firmami ubezpieczeniowymi Emerson nie obawia się o standardy bezpieczeństwa.

     – Emerson już w tej chwili przetwarza wrażliwe dane, które są do nas przekazywane codziennie. Mamy odpowiednie do tego zabezpieczenia, przede wszystkim wdrożony certyfikat bezpieczeństwa ISO 27000, a także wypełniamy wszystkie postanowienia Krajowego Nadzoru Finansowego, który wskazuje jak wrażliwa korespondencja ma być przetwarzana i doręczana do klientów – mówi Kapler.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Handel

    Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem

    Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.

    Finanse

    Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

    Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.