Newsy

Operatorzy pocztowi wdrażają nowe technologie. Elisty.pl zamiast tradycyjnej korespondencji

2013-06-14  |  06:35
Mówi:Artur Kapler
Funkcja:Dyrektor ds. Sprzedaży
Firma:Emerson
  • MP4

    Emerson, największe w Europie Środkowo-Wschodniej centrum wydruku korespondencji i zarządzania danymi, uruchamia nowatorską na polskim rynku usługę elisty.pl. Dzięki niej firmy, ale także osoby indywidualne będą mogły oszczędzić czas i pieniądze związane z wysyłaniem korespondencji. Oferta jest możliwa dzięki liberalizacji rynku pocztowego. Emerson zapewnia, że elisty.pl spełniają wszystkie normy bezpieczeństwa i poufności.

     Usługa elisty.pl to nowatorskie rozwiązanie na rynku polskim. Do tej pory proces wysyłania korespondencji był rozłożony na kilka różnych czynności. Elisty.pl gwarantują realizację tego w jednym procesie, czyli my drukujemy, pakujemy korespondencję w imieniu klienta i nadajemy ją w terminalu pocztowym znajdującym się na terenie drukarni – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Artur Kapler, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Emerson.

    Zatem druk i nadanie przesyłki odbywa się w siedzibie firmy Emerson. Klienci przekazują korespondencję elektronicznie. Już teraz z usług firmy korzystają największe firmy ubezpieczeniowe i banki rozsyłające korespondencję masową.

    Klienci oszczędzą na kosztach druku, papieru oraz znaczków. Do tego cały proces będzie przebiegał szybciej. Emerson szacuje, że koszty po stronie klientów spadną nawet o połowę na każdym liście.

    W tej chwili z usług Emersona korzystają firmy, które nadają korespondencję masową, głównie banki i firmy ubezpieczeniowe. Kapler podkreśla jednak, że nie ma przeszkód, by wysyłać w ten sposób nawet pojedyncze listy i oszczędzać na tym.

     – Pozostaje duża część korespondencji, która powstaje lokalnie, jest pisana przez przedstawicieli banku czy firmy ubezpieczeniowej i tę korespondencję chcemy przejąć od tego typu instytucji – mówi Kapler. Dodaje: – To nie jest tylko usługa dla dużych instytucji finansowych. Mogą z niej korzystać też małe i średnie firmy. Jest również możliwość obsłużenia korespondencji, którą wytwarza zwykły Kowalski. Zapłaci on po prostu cenę znaczka i w tej opłacie będzie miał drukowanie, zużyty materiał, który został poświęcony na wyprodukowanie korespondencji i opłatę pocztową.

    Kapler podkreśla, że jest bardzo wiele firm, zarówno handlowych, jak i produkcyjnych, które wysyłają tysiące listów, a już dla 500 przesyłek oszczędności w skali roku wyniosą kilkanaście tysięcy złotych.

    Dzięki nowej usłudze Emerson chce zwiększyć wolumen produkowanej korespondencji o 20 proc. Liczy, że o tyle samo procent rocznie będzie rosnąć ten rynek.

    Z uwagi na trwającą współpracę z bankami i firmami ubezpieczeniowymi Emerson nie obawia się o standardy bezpieczeństwa.

     – Emerson już w tej chwili przetwarza wrażliwe dane, które są do nas przekazywane codziennie. Mamy odpowiednie do tego zabezpieczenia, przede wszystkim wdrożony certyfikat bezpieczeństwa ISO 27000, a także wypełniamy wszystkie postanowienia Krajowego Nadzoru Finansowego, który wskazuje jak wrażliwa korespondencja ma być przetwarzana i doręczana do klientów – mówi Kapler.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.