Mówi: | Paweł Patkowski |
Funkcja: | dyrektor wykonawczy ds. marki i komunikacji marketingowej |
Firma: | Orange Polska |
Orange obchodzi 20. urodziny. Polska jednym z najważniejszych rynków dla globalnego telekomu
Przez dwie dekady Orange zyskał ponad 230 mln klientów na całym świecie. Co dziesiąty to mieszkaniec lub mieszkanka Polski, dlatego Orange Polska chce umacniać pozycję lidera nad Wisłą. Dzięki prowadzonej modernizacji w zasięgu sieci 3G pod koniec października będzie 99 proc. społeczeństwa. Do końca roku 61 proc. populacji znajdzie się w zasięgu technologii LTE.
– Marka Orange jest jedną z najsilniejszych i najbardziej wartościowych marek świata. W rankingu globalnych marek jesteśmy na 60. miejscu, a rynkowa wartość to 13,8 mld dolarów. W Polsce chcemy umacniać pozycję lidera szeroko rozumianych usług teleinformatycznych. W tej chwili nasza baza to ponad 15,4 mln użytkowników mobilnych. Łącznie z telewizją i telefonią stacjonarną mamy 23 mln użytkowników. Chcemy naszą pozycję wzmacniać i być innowatorem w wielu dziedzinach – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Paweł Patkowski, dyrektor wykonawczy ds. marki i komunikacji marketingowej w Orange Polska.
Marka Orange pojawiła się w 1994 r. w Wielkiej Brytanii. Po 20 latach jest obecna w ponad 30 krajach i ma ponad 230 mln klientów na całym świecie. W 2005 r. marka z pomarańczowym kwadratem w logo zastąpiła na polskim rynku markę Idea. Od kwietnia 2012 r. pod marką Orange były sprzedawane produkty stacjonarne, oferowane wcześniej przez Telekomunikację Polską. Finałem było powstanie 31 grudnia 2013 r. spółki Orange Polska, której wartość księgowa wynosi 12,3 mld zł, bieżąca wycena giełdowa - niecałe 15 mld zł.
Pod koniec września br. spółka ogłosiła, że dzięki modernizacji zwiększyła dostępność sieci 3G do 98 proc. Pod koniec października ma wzrosnąć do 99 proc. Plany Orange obejmują także zwiększenie pokrycia najszybszą technologią mobilnego dostępu do internetu LTE do 61 proc. na koniec bieżącego roku.
– Wygrywamy z konkurentami przede wszystkim dzięki kompleksowości i różnorodności oferty oraz dzięki odpowiedniemu podejściu do klienta – przekonuje Patkowski.
Rynek usług teleinformatycznych staje się coraz bardziej konkurencyjny i zwiększa się znaczenia dostarczania ofert innych niż tylko podstawowe usługi głosowe czy transmisja danych. Według Patkowskiego przyszłość rynku to dalsze integrowanie usług oraz wielu różnych platform teleinformatycznych, łącznie z treściami.
– To również dostarczanie rozwiązań szytych na miarę, a przede wszystkim oferowanie klientom jak najbardziej kompleksowych usług, które od dwóch lat mają nazwę handlową Orange Open. To usługi dotyczące zarówno telefonii, telewizji i internetu zarówno w wymiarach mobilnych, jak i stacjonarnych – wskazuje dyrektor w Orange Polska.
Orange wszedł 20 lat temu na rynek brytyjski jako marka oferująca klientom bezpośrednią i łatwą komunikację. Głównym celem firmy od 1994 r. jest przyczynianie się do poprawy jakości życia, co obejmuje także działania społeczne. Jedną z najnowszych inicjatyw spółki w Polsce jest możliwość założenia 100 Klubów Sportowych Orange dla dzieci i młodzieży, które otrzymają pomoc firmy w realizacji swoich planów.
– Ponad 19 proc. pracowników naszej firmy działa społecznie. Robienie różnych rzeczy, które mają na celu dobro publiczne czy społeczne to pozabiznesowy, ale niezwykle istotnym elementem naszej strategii, który ma nie tylko promować markę, lecz także integrować pracowników i pokazywać, że współdziałanie ma również wymiar pozazawodowy – mówi Paweł Patkowski.
Czytaj także
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-04-22: Rynek agencji PR staje się coraz bardziej rozproszony. Zdecydowanie rośnie liczba jednoosobowych działalności gospodarczych
- 2025-04-11: Czeski ubezpieczyciel wchodzi na polski rynek. Oferował będzie na początek ubezpieczenia komunikacyjne
- 2025-04-14: Nowe technologie podstawą w reformowaniu administracji. Będą też kluczowe w procesie deregulacji
- 2025-04-10: Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
- 2025-04-11: Niektóre państwa członkowskie mają dużą skłonność do nadregulacji prawa unijnego. Bariery wewnątrz Unii mają efekt podobny do wysokich ceł
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-03-27: Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.