Newsy

Poczta Polska walczy o klientów wśród sprzedawców internetowych. Spółka chce do 2020 r. podwoić przychody na rynku paczkowym

2015-09-03  |  06:45
Mówi:Kinga Dobrzyń
Funkcja:zastępca dyrektora zarządzającego sprzedażą detaliczną
Firma:Poczta Polska
  • MP4
  • Dla sprzedających przez internet Poczta Polska uruchomiła nową ofertę, obejmującą dostarczenie przesyłki, jej opakowanie i ubezpieczenie. Ma to wzmocnić pozycję spółki na rynku e-commerce. Zgodnie ze strategią Poczty Polskiej do 2020 roku paczki i przesyłki w ramach e-handlu mają być głównym obszarem wzrostu. Spółka zakłada 1,5 mld zł przychodów w tym obszarze i 100-proc. wzrost.

    Klient e-commerce jest klientem, który oczekuje szybkiej i dobrej jakościowo dostawy. Decydującym elementem jest cena wysyłki. Są porównywarki, w których klienci mogą sobie porównać ceny z opcją wysyłki i to jest jeden z decydujących o zamówieniu towaru elementów – mówi Kinga Dobrzyń, zastępca dyrektora zarządzającego sprzedażą w segmencie klienta detalicznego w Poczcie Polskiej.

    Jak podkreśla, klienci e-commerce to największy rynek w Polsce i bardzo istotny dla Poczty Polskiej. Strategia spółki na kolejne pięć lat zakłada, że dostawy paczek i przesyłek dla e-handlu mają być głównym obszarem wzrostu. Poczta chce być firmą pierwszego wyboru dla sprzedających przez internet.

    Chcemy w tym segmencie wzrosnąć zgodnie z naszymi założeniami strategicznymi do 2020 roku o 100 proc. Planowane przychody to 1,5 mld zł – mówi Dobrzyń.

    Oprócz usług logistycznych klienci e-commerce będą mogli korzystać z rozwiązań Poczty Polskiej w zakresie bankowości, ubezpieczeń czy komunikacji cyfrowej.

    Spółka zamierza także rozwijać sieć urządzeń samoobsługowych, które ułatwią odbiór zamówionych produktów – w ciągu pięciu lat ma być ich ok. tysiąca. Sieć punktów odbioru paczek (placówek pocztowych i u zewnętrznych partnerów) wzrośnie do ok. 10 tys.

    Cały czas rozwijamy łańcuch wartości dla całego segmentu e-commerce. Mamy stronę przeznaczoną dla sklepów sprzedających internetowo. Chcielibyśmy, aby nasz nowy produkt – pakiet polecony e-commerce, którego wdrożenie nastąpiło 1 września, również wpisywał się w ten segment. Oferta, którą przedstawiliśmy klientom, jest jedną z najbardziej atrakcyjnych cenowo i zapewnia standardy jakościowe na wysokim poziomie – mówi Kinga Dobrzyń.

    Łączenie pakiety sprzedaży usług przesyłki, jej opakowania i polisy ubezpieczeniowe pozwoliły obniżyć cenę jednostkową przesyłki do 3,6 zł. Ceny pakietów wahają się od 20 do 72 zł. Pakiet dla allegrowiczów zakłada, że paczka jest dostarczana w ciągu trzech dni roboczych lub następnego dnia po opłaceniu priorytetu. Nowa oferta umożliwia także bezpłatny zwrot przesyłki.

    Allegrowicze są największą grupą e-commerce w Polsce, chcemy, aby oferta do nich kierowana była jak najbardziej elastyczną ofertą i żeby tutaj ten wolumen przesyłek realizowanych przez Pocztę Polską był zdecydowanie największy – mówi zastępca dyrektora zarządzającego sprzedażą w segmencie klienta detalicznego w Poczcie Polskiej.

    Dużym udogodnieniem, zarówno dla sprzedających, jak i dla kupujących, jest aplikacja eNadawca, która umożliwia zarejestrowanie przesyłki i jej szybkie nadanie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję

    Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.

    Prawo

    Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym

    Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.

    Firma

    Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie

    Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.