Mówi: | Kinga Dobrzyń |
Funkcja: | zastępca dyrektora zarządzającego sprzedażą detaliczną |
Firma: | Poczta Polska |
Poczta Polska walczy o klientów wśród sprzedawców internetowych. Spółka chce do 2020 r. podwoić przychody na rynku paczkowym
Dla sprzedających przez internet Poczta Polska uruchomiła nową ofertę, obejmującą dostarczenie przesyłki, jej opakowanie i ubezpieczenie. Ma to wzmocnić pozycję spółki na rynku e-commerce. Zgodnie ze strategią Poczty Polskiej do 2020 roku paczki i przesyłki w ramach e-handlu mają być głównym obszarem wzrostu. Spółka zakłada 1,5 mld zł przychodów w tym obszarze i 100-proc. wzrost.
– Klient e-commerce jest klientem, który oczekuje szybkiej i dobrej jakościowo dostawy. Decydującym elementem jest cena wysyłki. Są porównywarki, w których klienci mogą sobie porównać ceny z opcją wysyłki i to jest jeden z decydujących o zamówieniu towaru elementów – mówi Kinga Dobrzyń, zastępca dyrektora zarządzającego sprzedażą w segmencie klienta detalicznego w Poczcie Polskiej.
Jak podkreśla, klienci e-commerce to największy rynek w Polsce i bardzo istotny dla Poczty Polskiej. Strategia spółki na kolejne pięć lat zakłada, że dostawy paczek i przesyłek dla e-handlu mają być głównym obszarem wzrostu. Poczta chce być firmą pierwszego wyboru dla sprzedających przez internet.
– Chcemy w tym segmencie wzrosnąć zgodnie z naszymi założeniami strategicznymi do 2020 roku o 100 proc. Planowane przychody to 1,5 mld zł – mówi Dobrzyń.
Oprócz usług logistycznych klienci e-commerce będą mogli korzystać z rozwiązań Poczty Polskiej w zakresie bankowości, ubezpieczeń czy komunikacji cyfrowej.
Spółka zamierza także rozwijać sieć urządzeń samoobsługowych, które ułatwią odbiór zamówionych produktów – w ciągu pięciu lat ma być ich ok. tysiąca. Sieć punktów odbioru paczek (placówek pocztowych i u zewnętrznych partnerów) wzrośnie do ok. 10 tys.
– Cały czas rozwijamy łańcuch wartości dla całego segmentu e-commerce. Mamy stronę przeznaczoną dla sklepów sprzedających internetowo. Chcielibyśmy, aby nasz nowy produkt – pakiet polecony e-commerce, którego wdrożenie nastąpiło 1 września, również wpisywał się w ten segment. Oferta, którą przedstawiliśmy klientom, jest jedną z najbardziej atrakcyjnych cenowo i zapewnia standardy jakościowe na wysokim poziomie – mówi Kinga Dobrzyń.
Łączenie pakiety sprzedaży usług przesyłki, jej opakowania i polisy ubezpieczeniowe pozwoliły obniżyć cenę jednostkową przesyłki do 3,6 zł. Ceny pakietów wahają się od 20 do 72 zł. Pakiet dla allegrowiczów zakłada, że paczka jest dostarczana w ciągu trzech dni roboczych lub następnego dnia po opłaceniu priorytetu. Nowa oferta umożliwia także bezpłatny zwrot przesyłki.
– Allegrowicze są największą grupą e-commerce w Polsce, chcemy, aby oferta do nich kierowana była jak najbardziej elastyczną ofertą i żeby tutaj ten wolumen przesyłek realizowanych przez Pocztę Polską był zdecydowanie największy – mówi zastępca dyrektora zarządzającego sprzedażą w segmencie klienta detalicznego w Poczcie Polskiej.
Dużym udogodnieniem, zarówno dla sprzedających, jak i dla kupujących, jest aplikacja eNadawca, która umożliwia zarejestrowanie przesyłki i jej szybkie nadanie.
Czytaj także
- 2025-01-21: Przyszłość relacji transatlantyckich wśród głównych tematów posiedzenia PE. Europa jest gotowa do współpracy
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
- 2025-01-20: Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł
- 2025-01-10: Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
- 2025-01-07: W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-06: R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
- 2025-01-13: Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
- 2024-12-12: Nowe obowiązki dla e-sklepów. Wchodzi w życie rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów
- 2025-01-10: Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.