Newsy

Polski „Wiedźmin 3. Dziki Gon” wśród pierwszych gier na konsolę Xbox One. 25 mln dolarów na promocję

2013-06-11  |  06:30
Mówi:Adam Kiciński
Funkcja:prezes
Firma:CD Projekt
  • MP4

    Polska produkcja „Wiedźmin 3. Dziki Gon” znalazła się w prestiżowym gronie gier, które zostały przedstawione na konferencji Microsoft. Amerykański producent ujawnił w nocy czasu polskiego na targach E3 w Los Angeles, że nowy Wiedźmin ukaże się na jego konsoli – Xbox One. To najlepsza promocja dla gry – uważa prezes firmy CD Projekt, która produkuje „Wiedźmina”.

     Chcemy, żeby „Wiedźmin 3” zarobił wielokrotnie więcej niż cokolwiek, co do tej pory zrobiliśmy – zapowiada Adam Kiciński, prezes CD Projekt, w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.

    Nowa konsola Microsoftu łączyć będzie konsolę do gier z innymi funkcjami domowego centrum rozrywki. Ale gry pozostają jej najważniejszym elementem – podkreśla producent. Amerykański gigant planuje zainwestować miliard dolarów w gry na nową konsolę.

    Oficjalna prezentacja Xbox One odbyła się 21 maja 2013 r., a do sklepów konsola trafi jeszcze w tym roku.

     – Nie było wątpliwości, że „Wiedźmin” będzie na tę konsolę. Myśmy po prostu nie mogli tego potwierdzać. W momencie, kiedy konsola nie jest ogłoszona, to nie można mówić, że się produkuje grę na nią. Natomiast my z tą technologią jesteśmy obeznani, mamy już dostęp do niej od zeszłego roku, od dość dawna pracujemy na tej technologii nowej generacji – podkreśla Kiciński.

    Budżet „Wiedźmina 3” jest na światowym poziomie. Tylko na promocję przewidziane jest ok. 25 mln dolarów, z czego większość mają wyłożyć dystrybutorzy gry. To więcej niż koszty produkcji gry – ok. 40 mln złotych. Gra ukaże się w przyszłym roku.

     – Rekordowe budżety promocyjne są jeszcze większe, my też bardzo mocno stawiamy na PR, który jest stosunkowo niskokosztowy – mówi Kiciński. – Gracze nas bardzo lubią, lubią nasze produkty, także oprócz zysków czysto marketingowych jest też bardzo duża fala dobrego PR-u.

    „Wiedźmin 3” jest finałową częścią trylogii gier opartych o świat i bohaterów wykreowanych w powieściach fantastycznych Andrzeja Sapkowskiego. Poprzednie dwie części zostały bardzo dobrze przyjęte na całym świecie. Sprzedano łącznie już ponad 5 mln egzemplarzy.

    Trzecia część „Wiedźmina” jest już promowana przez media branżowe. Gra trafiła na okładkę poczytnego brytyjskiego pisma „Edge”, a teraz wsparł ją również Microsoft.

     – Jesteśmy właściwie w topie światowym, to jest szczyt światowej elity, jeżeli chodzi o gry. Nie można sobie wyobrazić lepszej promocji – podkreśla Kiciński.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

    W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

    Handel

    Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

    Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

    Polityka

    M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

    Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.