Mówi: | Marcin Beme |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Audioteka |
Polskie audiobooki podbijają rynki międzynarodowe. Po sukcesie w Czechach przyszedł czas na Francję i Hiszpanię
Coraz więcej Polaków korzysta z audiobooków. Liczba użytkowników serwisu Audioteka.pl w ciągu roku wzrosła o 150 procent. Serwis postanowił więc zawalczyć o użytkowników na zagranicznych rynkach. Polski sukces udało się powtórzyć w Czechach, gdzie Audioteka.cz. jest największym tego typu serwisem. Spółki-córki warszawskiej firmy właśnie uruchomiono również w Hiszpanii i we Francji. Firma chce rozwijać działalność także poza Europą.
– Przygotowaliśmy całą strukturę organizacyjną firmy, całą pracę nad produktem, czyli nad aplikacjami, pod to, żeby móc szybko i skutecznie zdobywać kolejne rynki. Na road mapie mamy Szwecję i Finlandię w ciągu 1,5 miesiąca, potem Węgry, Turcję, Brazylię, potem Niemcy, może Rosję. Dziś największe wyzwanie to iść międzynarodowo, może nie globalnie – bo to za duże słowo – i kopiować to, co się udało na rynku polskim i czeskim na kolejne kraje – mówi o planach firmy Marcin Beme, prezes Audioteki.pl.
Na rynku niemieckim czy amerykańskim Audioteka musiałaby się zmierzyć z potężnym konkurentem, jakim jest należący do Amazona serwis Audible. Dlatego twórcy Audioteki chcą skupić się w pierwszej kolejności na rynkach, na których nie działa Audible.
– Krótko mówiąc, tu w Polsce staramy się poprawić efektywność sprzedaży, analitykę, sprzedaż, powiększyć kontent. Bo na koniec dnia jesteśmy biznesem kontentowym. Długookresowo – chcemy zrobić to samo, tylko w wielu krajach – tłumaczy Marcin Beme w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.
Audioteka.pl jest dostępna na komputerach, ale przede wszystkim na smartfonach i tabletach. To właśnie sposób dotarcia do klienta jest kluczem do sukcesu firmy.
– Innowacyjność w naszej firmie to przede wszystkim wykorzystanie technologii do tego, jak oferujemy audiobooka klientom. Biznes książkowy nie jest zbyt ekscytujący. Nam udało się przeciągnąć go w świat technologii. "Wpakowaliśmy" Audiotekę na smartfony, do samochodów, na tablety. Po drugie, wciągnęliśmy książki w świat showbiznesu, bo u nas nagrywają Ania Dereszowska, Borys Szyc, Robert Więckiewicz, Andrzej Chyra, więc dużego kalibru gwiazdy – tłumaczy filozofię serwisu prezes firmy.
Jak podkreśla, w najbliższym czasie firma chce rozwijać właśnie możliwość słuchania audiobooków w samochodach.
– Chcemy zapewnić dostęp do audiobooków naszym klientom przez cały dzień, poprzez różne urządzenia. Użytkownicy przełączają się przez systemy chmurowe, po to, by mogli słuchać nas na różnych urządzeniach nie tracąc miejsca, w którym słuchała nas poprzednim razem. Można powiedzieć, że Audioteka jest chmurowym serwisem, wykorzystującym boom na wielorakość urządzeń mobilnych, z których ludzie coraz częściej korzystają – mówi Marcin Beme.
Z danych firmy wynika, że 65-70 proc. użytkowników serwisu to mężczyźni z dużych miast, wykształceni, osoby pracujące na średnim i wyższym szczeblu zarządzania.
Czytaj także
- 2024-12-06: Polska nie powołała jeszcze koordynatora ds. usług cyfrowych. Projekt przepisów na etapie prac w rządzie
- 2024-12-19: Unijny system handlu emisjami do zmiany. Po 2030 roku może objąć technologie pochłaniania CO2
- 2024-12-17: Polscy badacze pracują nad kwantowym przetwarzaniem sygnału. To rozwiązanie pomoże zapewnić superbezpieczną łączność
- 2024-12-11: Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
- 2024-11-22: Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
- 2024-11-22: Artur Barciś: Od sztucznej inteligencji dowiedziałem się, że zmarłem na scenie. Dla niej jestem kompletnie nikim
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-15: Klaudia Carlos: Nie myślę o konkurowaniu z innymi formatami. „Pytanie na śniadanie” jest programem interdyscyplinarnym i wielopokoleniowym
- 2024-10-18: Katarzyna Dowbor: Po rewolucji telewizja publiczna już staje na wszystkie nogi. Dobrze sobie teraz radzimy i wierzymy, że część osób wróci do nas
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.