Mówi: | Przemysław Kurczewski |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Emitel |
Prezes Emitela: rozbudowujemy infrastrukturę niezbędną do cyfryzacji telewizji
- Emitel przygotowuje się do agresywnej i aktywnej działalności rynkowej - mówi prezes spółki. Dlatego inwestycje w infrastrukturę dotyczą na razie rozbudowy sieci potrzebnej do emisji cyfrowej telewizji naziemnej. Budowa masztu planowana jest w okolicach Ostrołęki i w woj. podkarpackim pod Leżajskiem.
Emitel jest operatorem trzech multipleksów, czyli tzw. pakietów programowych naziemnej telewizji cyfrowej. Do końca maja multipleks pierwszy, na którym m.in. znajdują się kanały telewizji publicznej, ma być dostępny dla ponad 90 proc. populacji kraju
- W tej chwili przygotowujemy Emitela do bardziej agresywnej i aktywnej działalności rynkowej. Natomiast nie budujemy w tej chwili nic konkretnego z wyjątkiem inwestycji pod zakończenie procesu cyfryzacji telewizji naziemnej, czyli może pojawić się jeszcze jakiś maszt w najbliższym czasie. Taką mam nadzieję - mówi Przemysław Kurczewski, prezes zarządu spółki.
Emitel planuje wybudować ponad 140-metrową wieżę nadawczą w powiecie ostrołęckim. Spółka czeka na decyzję w sprawie pozwolenia na budowę. Przeciwni są na razie mieszkańcy gminy, którzy domagają się raportu o wpływie inwestycji na zdrowie i środowisko. Podobną inwestycję Emitel prowadzi pod Leżajskiem, w województwie podkarpackim.
Zgodnie z założeniami Emitela maszty będą budowane na potrzeby telewizji cyfrowej. W przyszłości, w razie potrzeby, mają być używane również do innych technologii bezprzewodowych.
- W tej chwili jesteśmy podwykonawcą dla operatorów komórkowych w zakresie udostępniania naszej infrastruktury dla zapewnienia zasięgu bezprzewodowych usług. W przypadku, gdy taki maszt jest stawiany, staje się natychmiast dostępny dla wszystkich operatorów, tak żeby zawiesili tam swój sprzęt aktywny i zapewniali usługę, np. dostępu do Internetu - wyjaśnia Przemysław Kurczewski.
Spółka posiada obecnie ponad 300 wież nadawczych, z których dostępny jest sygnał radiowy, telewizyjny i telekomunikacyjny. W przyszłości chce przejmować część infrastruktury należącej dziś do operatorów komórkowych. Pole do przejęć jest bardzo duże. Każdy operator posiada ok. 7 tys. masztów.
Czytaj także
- 2022-11-24: Stacja elektroenergetyczna [przebitki]
- 2018-03-27: Polskie firmy będą się rozwijać dzięki innowacjom. Potrzebne jednak większe wsparcie ze strony nauki
- 2014-10-21: Infrastruktura telekomunikacyjna potrzebuje poważnej rozbudowy
- 2012-09-19: Emitel: warunki przetargu na 1800 MHz nie są dla nas łatwe
- 2012-03-28: A.Kuriański: rozwój sieci przy współpracy z Polkomtelem
- 2012-03-16: Multipleks 1 prawie w całej Polsce jeszcze przed Euro
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Edukacja
RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów
Rzecznik Praw Dziecka zapowiada walkę z mającymi miejsce w szkołach i innych placówkach przypadkami nieuzasadnionego przytrzymywania dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu i z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Trwają prace nad powołaniem interdyscyplinarnego zespołu, który zajmie się m.in. zaostrzeniem kar za tego typu nieuzasadnione przypadki. O takich sytuacjach młodzi ludzie sami informują Biuro RPD. Jego przedstawiciele apelują nie tylko o zmianę przepisów, ale też edukację dyrektorów szkół.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.