Newsy

Prezes PTK Centertel: cena za częstotliwości dalece przestrzelona

2013-03-07  |  06:25
Mówi:Mariusz Gaca
Funkcja:prezes
Firma:PTK Centertel, Orange
  • MP4

    PTK Centertel, operator sieci Orange, mimo przegranej w przetargu na 1800 MHz, nie rezygnuje z walki o częstotliwości dla superszybkiego internetu LTE. Spółka będzie starać się m.in. o częstotliwości 800 MHz, które Urząd Komunikacji Elektronicznej jeszcze w tym roku zamierza zlicytować. Oferta Centertela w rozstrzygniętym 13 lutego przetargu została odrzucona ze względu na zaoferowaną zbyt niską kwotę zakupu częstotliwości.

    Konkurs na 1800 MHz wygrali operatorzy obsługujący sieci Play (P4) i T-Mobile (Polska Telefonia Cyfrowa). P4, który otrzymał łącznie 15 MHz z cennego pasma, zapowiedział, że te częstotliwości będą dedykowane wprowadzeniu na rynek LTE – szybkiego, bezprzewodowego internetu, który dziś oferuje Plus i Cyfrowy Polsat.

    PTK Centertel złożył ofertę na dwie częstotliwości z pasma o wartości 126,5 mln i 151,5 mln zł. Kwoty te okazały się niższe niż zaoferowały zwycięskie firmy.

     – Uważamy, że położyliśmy taką cenę, która była godziwą wartością za te aktywa. Znalazł się ktoś inny, kto uznał, że inna cena jest wartością godziwą. Nadal uważamy, że ta cena, która znalazła się finalnie na rynku, jest dalece przestrzelona – wyjaśnia Mariusz Gaca, prezes PTK Centertel w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria w czasie targów CeBIT w Hanowerze.

    Jak podkreśla wskazują na to rozbieżności między kwotami, jakie zaoferowali wygrani (blisko 1 mld zł), a kwotami, których oczekiwało UKE przy ogłaszaniu konkursu (500-700 mln zł)

    Operator Orange liczy, że uda mu się zdobyć częstotliwości 800 MHz oraz 2600 MHz. Zostaną one uwolnione m.in. dzięki przejściu z telewizji analogowej na naziemną telewizję cyfrową i mają być przeznaczone np. do przekazywania drogą radiową ultraszybkiego Internetu albo sygnału telewizji mobilnej. To ma być droga do tego, by Orange weszło w LTE.

     – W nowym przetargu z całą pewnością położymy taką cenę, którą będziemy uważali, że ma biznesowe uzasadnienie i taką cenę, która jest w stanie zapewnić w rozsądnej perspektywie zwrot z tej inwestycji. Kupowanie czegoś w świecie komercyjnym, co nie generuje zwrotu, jest dosyć nieroztropne – przekonuje prezes PTK Centertel

    Jednocześnie prezes operatora Orange nie chce komentować informacji, czy Centertel prowadzi rozmowy z innymi operatorami, np. P4 (operator sieci Play) na temat współdzielenia pasma na 1800 MHz.

     – W tym temacie nie będzie żadnych komentarzy  zapowiada Mariusz Gaca. – Rozstrzygnięcie przetargu ogłoszono 13-tego lutego, mamy nową sytuację. Analizujemy ją, zastanawiamy się nad nią. Natomiast tu jeszcze jest daleko za wcześnie, by w jakikolwiek sposób ten temat komentować.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Farmacja

    Konsument

    Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

    Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

    Prawo

    Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

    Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.