Mówi: | Maciej Witucki |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | TP S.A. |
Prezes TPSA: Dobrze, że specjalne warunki dla czwartego operatora znikają
Od 1 stycznia 2013 operatorzy komórkowi będą konkurować na tych samych zasadach. - Dobrze, że specjalne warunki dla czwartego operatora znikają - mówi prezes TPSA Maciej Witucki. Klienci mogą więc liczyć na nowe, bogatsze oferty.
Obecnie stawki hurtowe, tzw. MTR dla trzech największych operatorów, czyli Orange, T-Mobile i Plusa są niższe niż dla pozostałych, mniejszych operatorów. Taka asymetria miała pomóc nowym graczom wejść na polski rynek.
- Asymetria w połączeniach komórkowych to jest narzędzie stosowane przez regulatorów na całym świecie dla wspomagania nowych operatorów na rynku. W Polsce było to niewątpliwie nadużywane, asymetria była rekordowa i nowy czwarty operator miał ogromne fory - mówi Maciej Witucki, prezes TPSA.
Jego zdaniem specjalne warunki, na których funkcjonuje P4, czyli operator Playa, spowodowały odpływ klientów z pozostałych sieci.
- Duża przenośność numerów między wielką trójką a bardzo dużym już dzisiaj czwartym operatorem, wynika właśnie z tej asymetrii, specjalnych warunków, które czwarty operator miał przez wiele lat i ma jeszcze w tym roku - uważa prezes TPSA.
Urząd Komunikacji Elektronicznej od 1 stycznia 2013 roku wprowadza niższe, jednolite stawki MTR dla wszystkich operatorów.
- Dobrze, że to się kończy, że będziemy konkurować na tych samych zasadach. Trudno jest z jednej strony mówić, że jest się małym operatorem, który potrzebuje specjalnych forów, a z drugiej strony obwieszać kraj bilbordami z informacją o milionach klientów, których się już posiada. Więc dobrze, że wracamy do reguł rynkowych już za niecałe 10 miesięcy - podkreśla Maciej Witucki podczas IV Forum Gospodarczego TIME.
UKE liczy na to, że operatorzy zaczną konkurować o klientów jakością usług. Według prezesa TPSA to właśnie oferta sieci, a nie cena liczy się teraz dla klientów najbardziej.
- Coraz mniej reklam mówi o cenie, a coraz więcej o tym, czy będzie smartfon, tablet, mobilna telewizja, rozrywka, czy jakaś dodatkowa wartość wnoszona oprócz niskich już cen. My będziemy się koncentrowali coraz bardziej na ofercie - zapewnia Maciej Witucki.
W nowej kampanii Orange zamierza postawić na ofertę wiązaną, czyli pakiet z telefonem komórkowym, internetem i telewizją.
W końcówce roku lub na początku 2013 roku klienci mogą liczyć na wysyp nowych ofert ze strony największych graczy na rynku. Ale dużych obniżek cenowych nie należy się spodziewać. Prezes UKE, Magdalena Gaj szacuje, że ceny połączeń spadną o 10-15 proc. w związku z wprowadzeniem symetrii stawek hurtowych.
- Cena jest niska, a na wojny cenowe nie ma już specjalnie miejsca. Wszyscy operatorzy, nawet ci nowi i wciąż rosnący muszą przygotować środki na inwestycje, a tych w przyszłości wciąż będzie bardzo dużo - uważa Maciej Witucki.
Czytaj także
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
- 2024-09-02: Na rynku najmu brakuje większych mieszkań, a popyt na nie rośnie. Coraz popularniejszy może się stać najem domów
- 2024-07-11: Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność
- 2024-07-18: Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych
- 2024-05-16: Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
- 2024-04-30: Miliony Polaków klikają w linki wyłudzające dane i pieniądze. Liczba oszustw w internecie będzie rosnąć
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.