Mówi: | Marcin Gruszka |
Funkcja: | Rzecznik Prasowy |
Firma: | P4 |
Przetarg na cenną częstotliwość 1800 MHz ogłoszony. Play: to my najbardziej na nią zasługujemy
Ruszył przetarg na częstotliwości z pasma 1800 MHz. P4, operator sieci Play, potwierdza, że zamierza w nim wystartować i nie ukrywa, że liczy na zwycięstwo. – Wiemy, co z tą częstotliwością zrobić i intensywnie ją wykorzystamy – zapowiada rzecznik Play Marcin Gruszka.
Operator sieci Play, który jako jedyny z największych graczy na rynku telefonii komórkowej, nie posiada dziś częstotliwości w paśmie 1800 MHz, potwierdza, że weźmie udział w procedurze przetargowej, ogłoszonej w poniedziałek przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.
– Jesteśmy bardzo zainteresowani – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play.
UKE ma do rozdania pięć paczek po 5 MHz. Każdy z uczestników przetargu ma szansę najwyżej na trzy paczki, czyli 15 MHz. Jednym z ważniejszych kryteriów, stosowanych przy ocenie ofert, będzie zachowanie warunków konkurencji na rynku. I szczególnie w tym aspekcie Play liczy na względy UKE i urzędu antymonopolowego. W przeciwieństwie do największych konkurentów: PTC, PTK Centertel i Polkomtela, nie ma jeszcze dostępu do cennych częstotliwości.
– Wydaje mi się, że jesteśmy operatorem, który najbardziej zasługuje na tę częstotliwość – podkreśla Marcin Gruszka. – Najbardziej przekonywujące jest to, co Play robi na rynku od 5 lat. Gdyby nie Play, nie byłoby konkurencji, nie rozwijałby się mobilny internet.
Dlatego – według rzecznika Play – ewentualne zwycięstwo w wyścigu o dodatkową częstotliwość przyniesie korzyści dla całego rynku.
– Zapewniam wszystkich, zarówno UKE, jak i naszych konkurentów, że wiemy, co z tą częstotliwością zrobić i w odróżnieniu od innych firm na pewno tę częstotliwość bardzo intensywnie wykorzystamy w interesie konsumentów – mówi Marcin Gruszka.
Nowe częstotliwości to dla sieci komórkowych szansa na rozwój szybkiego internetu, opartego o najnowszy standard przesyłu danych, czyli technologię LTE.
– Jeżeli w przyszłości zdobędziemy LTE, kiedy w przyszłości LTE stanie się standardem, kiedy urządzenia LTE stanieją, to zapewniam, że Play będzie w pierwszym szeregu z najciekawszą ofertą na rynku – mówi Marcin Gruszka, przypominając o tym, że już dziś Play z ponad milionem klientów jest liderem na rynku mobilnego internetu.
Chętni do udziału w przetargu mają czas do 22 października na złożenie ofert. Ich ocena – według przedstawicieli UKE – może potrwać około dwóch miesięcy, więc rozstrzygnięcia przetargu można spodziewać się pod koniec roku.
Czytaj także
- 2024-05-15: Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
- 2024-05-16: Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
- 2024-06-04: Magdalena Boczarska: Spektakl „Wypiór” rozprawia się z mitem romantyzmu i z postacią Adama Mickiewicza. Nasz wieszcz wcale nie był takim kryształowym bohaterem i wielkim patriotą, za jakiego go uznajemy
- 2024-06-27: Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności
- 2024-06-11: Mateusz Banasiuk i Magdalena Boczarska: Po 10 latach razem można też pracować na jednej scenie, mieć z tego dużą frajdę i się wzajemnie inspirować
- 2023-12-29: Od 1 stycznia obowiązuje nowa lista substancji zakazanych w sporcie. Znalazł się na niej popularny, silny lek przeciwbólowy
- 2023-10-25: W czwartek przedpremierowy pokaz filmu świątecznego „Uwierz w Mikołaja”. Autorką scenariusza jest Ilona Łepkowska
- 2023-12-06: Magdalena Lamparska: Macierzyństwo nauczyło mnie miłości bezwarunkowej i cierpliwości. Rodzina jest dla mnie fundamentem
- 2023-11-20: Magdalena Lamparska: Przez wiele setek lat kobieca seksualność była schowana w szafie. Teraz panie zaczynają śmielej mówić o swoich potrzebach
- 2024-01-12: Magdalena Lamparska: Widzowie polubili system oglądania filmów w domu. Niektóre produkcje nadają się tylko na duży ekran, a inne doskonale się sprawdzają na ekranie laptopa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Powstała koalicja na rzecz zmniejszenia dopuszczalnego limitu alkoholu u kierowców do 0,0 promila. Jest wniosek o zmiany prawne w tym zakresie
Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego wystąpił do rządu z inicjatywą wprowadzenia limitu 0,0 promila alkoholu u prowadzących pojazdy. – Obecny limit 0,2 promila bywa nadużywany, część kierujących wydaje się go traktować jako przyzwolenie na wypicie niewielkiej ilości alkoholu – tłumaczy Bartłomiej Morzycki, dyrektor ZPPP – Browary Polskie. Do koalicji tworzonej przez ZPPP dołączyły już Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego i Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Polityka
Europa bierze bezpieczeństwo w swoje ręce. Potencjał obronny może być nawet kilkukrotnie większy niż Rosji
Bezpieczeństwo jest w tym półroczu terminem odmienianym przez wszystkie przypadki za sprawą priorytetów polskiej prezydencji w Radzie UE. Również bezpieczeństwo militarne. – Nie ma powrotu do czasów, w których kraje UE przeznaczają na obronność procent albo półtora swojego PKB. Jeżeli Europa ma być bezpieczna, musi być uzbrojona – podkreśla europosłanka Kamila Gasiuk-Pihowicz z KO. Jej zdaniem gdyby wszystkie państwa członkowskie będące członkami NATO wypełniały swoje zobowiązania co do wydatków na zbrojenia na takim poziomie jak Polska, nasz potencjał obronny byłby 10-krotnie większy niż Rosji.
Handel
Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa
Organizacje branżowe i przedsiębiorstwa sektora drzewnego, które porozumiały się w ramach Koalicji na Rzecz Polskiego Drewna, protestują przeciwko planom Ministerstwa Klimatu i Środowiska dotyczącym wyłączenia z gospodarki leśnej 20 proc. polskich lasów. Ich zdaniem taka decyzja stwarza realne zagrożenie dla trwałości lasów i uderzy w polską branżę meblarską. Pracę może stracić nawet 70 tys. osób, a straty dla budżetu państwa szacowane są na 4,5 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.