Newsy

Przetarg na cenną częstotliwość 1800 MHz ogłoszony. Play: to my najbardziej na nią zasługujemy

2012-08-21  |  06:40

Ruszył przetarg na częstotliwości z pasma 1800 MHz. P4, operator sieci Play, potwierdza, że zamierza w nim wystartować i nie ukrywa, że liczy na zwycięstwo.  Wiemy, co z tą częstotliwością zrobić i intensywnie ją wykorzystamy  zapowiada rzecznik Play Marcin Gruszka.

Operator sieci Play, który jako jedyny z największych graczy na rynku telefonii komórkowej, nie posiada dziś częstotliwości w paśmie 1800 MHz, potwierdza, że weźmie udział w procedurze przetargowej, ogłoszonej w poniedziałek przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.

 – Jesteśmy bardzo zainteresowani – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play.

UKE ma do rozdania pięć paczek po 5 MHz. Każdy z uczestników przetargu ma szansę najwyżej na trzy paczki, czyli 15 MHz. Jednym z ważniejszych kryteriów, stosowanych przy ocenie ofert, będzie zachowanie warunków konkurencji na rynku. I szczególnie w tym aspekcie Play liczy na względy UKE i urzędu antymonopolowego. W przeciwieństwie do największych konkurentów: PTC, PTK Centertel i Polkomtela, nie ma jeszcze dostępu do cennych częstotliwości.

 – Wydaje mi się, że jesteśmy operatorem, który najbardziej zasługuje na tę częstotliwość – podkreśla Marcin Gruszka. – Najbardziej przekonywujące jest to, co Play robi na rynku od 5 lat. Gdyby nie Play, nie byłoby konkurencji, nie rozwijałby się mobilny internet.

Dlatego – według rzecznika Play – ewentualne zwycięstwo w wyścigu o dodatkową częstotliwość przyniesie korzyści dla całego rynku.

 – Zapewniam wszystkich, zarówno UKE, jak i naszych konkurentów, że wiemy, co z tą częstotliwością zrobić i w odróżnieniu od innych firm na pewno tę częstotliwość bardzo intensywnie wykorzystamy w interesie konsumentów – mówi Marcin Gruszka.

Nowe częstotliwości to dla sieci komórkowych szansa na rozwój szybkiego internetu, opartego o najnowszy standard przesyłu danych, czyli technologię LTE.

 – Jeżeli w przyszłości zdobędziemy LTE, kiedy w przyszłości LTE stanie się standardem, kiedy urządzenia LTE stanieją, to zapewniam, że Play będzie w pierwszym szeregu z najciekawszą ofertą na rynku – mówi Marcin Gruszka, przypominając o tym, że już dziś Play z ponad milionem klientów jest liderem na rynku mobilnego internetu.

Chętni do udziału w przetargu mają czas do 22 października na złożenie ofert. Ich ocena – według przedstawicieli UKE – może potrwać około dwóch miesięcy, więc rozstrzygnięcia przetargu można spodziewać się pod koniec roku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Finanse

Ekstremalne zjawiska pogodowe będą coraz częstsze. To może pociągnąć za sobą problemy z dostępnością ubezpieczeń

Częstotliwość ekstremalnych zjawisk – takich jak powodzie, podtopienia, huragany, gradobicia, pożary, susze i fale upałów – nasila się wraz ze zmianami klimatycznymi. Rosną też spowodowane nimi straty finansowe: według danych PIU w krajach UE w ostatnich 40 latach wyniosły one 487 mld euro, a w przypadku Polski – 16 mld euro. Dla ubezpieczycieli oznacza to konieczność modyfikacji podejścia do wyceny ryzyka i uwzględnienia tej tendencji w wycenie zdarzeń ubezpieczeniowych. Z czasem może to też oznaczać spadek dostępności ochrony ubezpieczeniowej.

IT i technologie

Świadoma sztuczna inteligencja może powstać jeszcze w tej dekadzie. Tego dotyczy dzisiejszy wyścig zbrojeń

Entuzjaści idei AGI, czyli ogólnej sztucznej inteligencji, która będzie mieć atrybuty umysłu ludzkiego, przekonują, że powstanie ona już w ciągu najbliższych 5–10 lat. – Ten, kto tego dokona, przejmie władzę nad całym światem – ocenia Edi Pyrek, założyciel Global Artificial Intelligence Alliance. Siła wynikająca z połączenia dostępu do zasobu wszystkich globalnych informacji, gigantycznej mocy obliczeniowej i pewnego stanu świadomości nie będzie w stanie równać się z żadnym znanym ludziom rodzajem broni.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.