Mówi: | Maciej Filipkowski |
Funkcja: | wiceprezes |
Firma: | Samsung Electronics Polska |
Rośnie zainteresowanie Polaków sprzętem elektronicznym. Jesteśmy w czołówce Europy.
Polacy umieją korzystać z nowoczesnych technologii – ocenia Maciej Filipkowski, wiceprezes Samsung Electronics Polska. Dobrze sprzedają się nie tylko tablety, ale też telewizory z aplikacjami. Natomiast przyszłością elektroniki są urządzenia zintegrowane z odzieżą – kurtki, buty czy opaski współpracujące ze smartfonami.
O tym, że Polacy umieją korzystać z nowoczesnej elektroniki, świadczy ilość aplikacji ściąganych w telewizorach typu smart. Jak podlicza polski oddział firmy Samsung, oprogramowanie jest wykorzystywane w 74 proc. sprzedanych telewizorów. To oznacza, że klienci są świadomi możliwości kupowanego sprzętu i aktywnie z nich korzystają.
– To jest jedna z najwyższych średnich w Europie – zauważa Maciej Filipkowski, wiceprezes Samsung Electronics Polska.
Duża zmiana zachodzi też na rynku tabletów. Przestały być już ekskluzywnym dodatkiem, a stają się coraz częściej podstawowym urządzeniem.
– Myślę, że 8-calowe urządzenia są w tej chwili najciekawszą ofertą na rynku, jeśli chodzi o rozmiar, bo są wystarczająco duże, żeby na nich wygodnie pracować, a wystarczająco małe, żeby się zmieściły do torebki czy do teczki – mówi Filipkowski Agencji Informacyjnej Newseria.
Według wiceprezesa Samsung Electronics Polska przyszłością są jednak urządzania nazywane "wearables" – czyli elektronika "do noszenia na sobie", często zintegrowana z odzieżą.
– Kurtki z wbudowanymi głośnikami czy biometrycznymi sensorami. Większość firm już ma buty, wyposażone w sensory, które komunikują się ze smartfonem; opaski, które także "rozmawiają" ze smartfonem i liczą nasze kroki. Tego będzie coraz więcej. Oczywiście, jeśli będziemy chcieli takiego sprzętu używać, ale to ułatwia nie tylko uprawianie sportów, ale też codzienne życie – mówi Filipkowski.
Samsung rozwija swoją ofertę w tej kategorii. Ostatnio pokazał swoje najnowsze dzieło – telefon Samsung Note 3 z dotykowym zegarkiem, współpracującym ze smartfonem.
– Zegarkiem możemy kontrolować działanie telefonu, telefonem działanie zegarka, odbierać telefon, używać kamery w zegarku razem z telefonem – wylicza Filipkowski. – I najciekawsza funkcja moim zdaniem – pozwala znaleźć za pomocą zegarka zgubiony telefon – i odwrotnie.
Czytaj także
- 2025-02-26: Przez brak więzi z rodzicami dziecko szuka wsparcia w smartfonie. Psychiatrzy ostrzegają przed taką pułapką
- 2025-05-02: Ekoprojektowanie staje się powszechnym trendem. Prawodawstwo unijne kładzie na to duży nacisk
- 2023-09-26: Na rynek trafi telewizor dedykowany dla dzieci. Będzie odporny na flamastry, zadrapania i uderzenia
- 2023-10-27: Producenci elektroniki poprawiają parametry swoich produktów. Mają być wygodne, energooszczędne i z korzyścią dla zdrowia
- 2023-08-29: Nakładka na telefon pomoże w regularnym monitorowaniu ciśnienia. Może się okazać tańszą i łatwiejszą w obsłudze alternatywą dla naramiennego ciśnieniomierza
- 2023-03-16: Polacy zaczynają dbać o cyfrową higienę. Co dziesiąty unika korzystania z telefonu przed snem, co piąty ogranicza liczbę powiadomień
- 2023-03-10: Australijscy naukowcy pracują nad wydłużeniem żywotności baterii w smartfonach. Będzie można je użytkować nawet trzy razy dłużej
- 2022-06-21: Smartfony, smartwatche, akcesoria [przebitki]
- 2022-01-05: Brak chipów uderzy w coraz więcej branż. Okres przestoju może potrwać dwa–trzy lata
- 2021-08-11: Z pięciu zużytych komputerów można pozyskać nawet gram złota. Opracowane z udziałem Polaków techniki recyklingu elektroniki pozwalają ograniczyć jej wpływ na środowisko
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.