Newsy

T-Mobile wprowadza nową ofertę usług pakietowych. To najszybciej rosnący segment rynku telekomunikacyjnego

2019-07-05  |  06:15
Mówi:Andreas Maierhofer, prezes zarządu T‑Mobile Polska

Frederic Perron, członek zarządu ds. rynku prywatnego, T‑Mobile Polska

  • MP4
  • Polski rynek usług telekomunikacyjnych wyraźnie zmierza w kierunku konwergencji – klienci coraz chętniej nabywają różne usługi od jednego dostawcy – ocenia prezes T‑Mobile Polska Andreas Maierhofer. Potwierdzają to dane UKE, z których wynika, że sprzedaż usług pakietowych wzrosła w ostatnich latach blisko trzykrotnie. Dlatego operator zdecydował się na debiut w usługach konwergentnych, wprowadzając nową ofertę Magenta 1, która łączy abonament komórkowy, Netflixa i światłowód w ramach jednego rachunku. W jej zasięgu znajduje się 2,7 mln gospodarstw domowych w Polsce.

    Rynek usług telekomunikacyjnych w Polsce jest bardzo rozwinięty. Mam na myśli całą branżę, nie tylko T-Mobile Polska, ale także innych dostawców, którzy zapewniają doskonałej klasy i wysokiej jakości usługi, zarówno w obrębie sieci mobilnych, jak i stacjonarnych. Oczywiście w sektorze technologii informacyjno-komunikacyjnych czy B2B nadal istnieje potencjał rozwoju, ale w oparciu o moje doświadczenie międzynarodowe mogę zapewnić, że kondycja rynku w Polsce jest doskonała – ocenia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Andreas Maierhofer, prezes zarządu T‑Mobile Polska.

    Jak podkreśla, polski rynek – jak i cały i europejski rynek usług telekomunikacyjnych – wyraźnie zmierza w kierunku konwergencji. Klienci oczekują prostych modeli i coraz chętniej nabywają usługi z zakresu rozrywki, oparte na rozwiązaniach światłowodowych, w połączeniu z usługami mobilnymi od jednego dostawcy.

    Wierzyliśmy w powodzenie tej strategii już w momencie, gdy rozpoczynaliśmy nad nią pracę dwa lata temu. Teraz jesteśmy w stanie dostarczać usługi konwergentne, czyli z jednej strony usługi mobilne, stacjonarne i szerokopasmowe, a z drugiej strony – usługi z zakresu rozrywki. Dlatego też podjęliśmy decyzję o transformacji z operatora mobilnego do dostawcy usług zintegrowanych. W ten sposób możemy zapewnić konsumentom pełny wachlarz usług – mówi Andreas Maierhofer.

    Sprzedaż pakietów usług to jeden z najszybciej rosnących segmentów telekomunikacyjnego rynku. Zainteresowanie klientów usługami łączonymi rośnie. Potwierdzają to dane UKE, z których wynika że w latach 2013–2017 liczba klientów ofert pakietowych wzrosła prawie trzykrotnie. Według danych UKE za 2017 rok ten segment rynku wart jest ok. 5 mld zł i – przy wartości całego rynku sięgającej około 39,5 mld zł – wciąż ma ogromny potencjał rozwoju. Zwłaszcza że w Polsce nasycenie usługami pakietowymi wynosi ok. 30 proc. i jest dużo niższe niż w krajach zachodnioeuropejskich.

    Konwergentny rozdział w swojej historii T-Mobile otwiera, wprowadzając ofertę Magenta 1, na którą składają się abonament komórkowy, rozrywka i internet światłowodowy. Mogą z niego skorzystać klienci znajdujący się w zasięgu infrastruktury światłowodowej jednego z partnerów T‑Mobile, czyli blisko 2,7 mln gospodarstw domowych w Polsce.

    Oczekujemy, że Magenta 1 szybko stanie się jedną z najbardziej pożądanych ofert konwergentnych w Polsce. Z naszych badań wynika, że połowa konsumentów w Polsce nie jest do końca zadowolona ze swojej obecnej usługi rozrywkowej. Chcą oglądać wybrane przez siebie treści w dowolnym momencie – i my to właśnie zapewniamy. Badania pokazały również, że 26 proc. konsumentów rozważa rezygnację z tradycyjnej subskrypcji telewizyjnej na rzecz internetowych rozwiązań w zakresie rozrywki. To również jest usługa, którą dostarczamy, więc przyszłość rysuje się obiecująco – mówi Frederic Perron, członek zarządu ds. rynku prywatnego w T‑Mobile Polska.

    Abonament komórkowy w połączeniu z internetem światłowodowym i Netflixem to odpowiedź operatora na zmieniające się przyzwyczajenia klientów, którzy nie chcą już płacić za możliwość przeglądania setek kanałów telewizyjnych, ponieważ nie mają na to czasu. Chcą obejrzeć wybrane przez siebie treści w dowolnym momencie i na dowolnym urządzeniu.

    Obserwujemy, jak ten trend zmienia usługi telewizyjne na całym świecie. Jest to już widoczne także w Polsce i dlatego to doskonały moment na wprowadzenie Magenty 1 – mówi Frederic Perron.

    Światłowód, który gwarantuje stabilność łącza i szybkie pobieranie danych z prędkością nawet do 900 Mb/s, ma zapewnić użytkownikom możliwość oglądania filmów i seriali na platformie Netflix w najwyższej jakości.

    W ofercie Magenta 1 klienci mają do wyboru trzy warianty – S, M i L – które różnią się prędkością światłowodu, liczbą ekranów, na których można korzystać z usługi Netflix, oraz ceną. W każdym z wariantów użytkownicy mogą dodatkowo dokupić dekoder oraz zwiększyć prędkość światłowodu.

    Operator podkreśla, że nowa oferta została zbudowana tak, żeby była prosta i przejrzysta, a zaletą jest także fakt, że klient otrzymuje jeden, zbiorczy i niższy rachunek.

    Prostota jest tutaj kluczowym słowem. Przyczyną rosnącej popularności ofert konwergentnych jest połączenie różnych usług na jednym rachunku. I to jest główne założenie oferty Magenta 1. Prosta subskrypcja, którą łatwo kupić i aktywować. Po raz pierwszy w Polsce do rachunku T-Mobile dołączono Netflix, więc klienci nie muszą dokonywać różnych płatności osobno – mówi Frederic Perron.

    Klienci zainteresowani wyłącznie internetem światłowodowym mogą zakupić go również jako osobną usługę bądź w pakiecie 2 w 1 w ramach oferty Magenta Rozrywka.

    Dla klientów zainteresowanych wyłącznie internetem światłowodowym operator przygotował osobną ofertę Magenta Rozrywka. Do wyboru są trzy warianty oferty: do 100, 300 i 900 Mb/s, a każda z nich obejmuje router Wi-Fi w cenie abonamentu.

    – Budowa oferty Magenta 1 jest oparta są na prostocie i elastyczności. Chcieliśmy zapewnić klientom ofertę, która jest możliwie najłatwiejsza do zakupu, aktywowania i dostosowania do indywidualnych potrzeb. Wraz ze zmieniającymi się potrzebami produkt umożliwia klientom zmianę treści, które chcą obejrzeć. Jest to najbardziej nowoczesne rozwiązanie w zakresie rozrywki – mówi Frederic Perron.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Zmiany klimatu coraz mocniej uderzają w polskie rolnictwo. W adaptacji wspierają rolników nowe technologie

    60 proc. polskich rolników ocenia, że zmiany klimatu mają już duży wpływ na kondycję sektora. 75 proc. z nich obawia się skutków suszy i innych ekstremalnych zjawisk pogodowych, takich jak huraganowe wiatry, grad czy nawalne deszcze. Co trzeci ocenia, że zmiany klimatu są obecnie dużym zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego – wynika z raportu opublikowanego w ubiegłym roku przez Instytut Spraw Publicznych. Eksperci wskazują, że adaptacja do zmian klimatycznych jest niezbędna, żeby utrzymać zarówno rentowność gospodarstw rolnych, jak i ciągłość produkcji żywności. Rolników w coraz większym stopniu wspierają w tym nowe technologie.

    Transport

    Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje

    W ubiegłym roku sumaryczny popyt na paliwa płynne w Polsce zwiększył się o 6 proc., przy czym popyt na główne paliwa transportowe – benzyny, olej napędowy i gaz LPG – wzrósł o 7 proc. Przełożyło się to na rekordowe wpływy, które branża wpłaciła do budżetu państwa. Daniny od sprzedaży paliw wyniosły w ub.r. łącznie ponad 93 mld zł – wynika z podsumowania POPiHN. Krajową konsumpcję paliw wspomagała w ubiegłym roku m.in. turystyka paliwowa i znaczna liczba samochodów na ukraińskich tablicach rejestracyjnych poruszających się po polskich drogach. Ten rok, w opinii ekspertów, może się okazać jeszcze lepszy. Zapotrzebowanie na paliwa będą napędzać nowe inwestycje rozpoczynane dzięki środkom z UE.

    Handel

    Rynek dań gotowych z silnym potencjałem wzrostu. Producent makaronów przyspiesza rozwój w tym obszarze

    Notowany na GPW producent makaronów i dań gotowych ma za sobą bardzo udany rok i szykuje się na kolejne inwestycje. Grupa zamierza intensywnie się rozwijać w segmencie dań gotowych, w którym dostrzega duży potencjał, i ma ambicję, żeby pozostać liderem tego rynku. Pod koniec tego roku planuje poszerzyć swoje portfolio w tym obszarze. Nie wyklucza także przejęcia firmy z segmentu dań gotowych, bo organiczny rozwój spółki, zgodnie ze strategią, ma być wspierany przez akwizycje na rynku spożywczym.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.