Mówi: | Grzegorz Esz |
Funkcja: | członek zarządu |
Firma: | UPC |
UPC udostępni swoim klientom telewizję w telefonie
Szybszy internet oraz rozwój cyfrowych usług, w tym na żądanie i aplikacji mobilnych, umożliwiających oglądanie telewizji na smartfonach i tabletach – to cele strategiczne sieci UPC Polska na przyszły rok. Firma, z której usług korzysta dziś półtora miliona gospodarstw domowych, stawia przede wszystkim na ich rozwój i usprawnienie. Nie zmieni się za to polityka cenowa.
– Internet i telewizja to najważniejsze składowe naszego portfela produktu – mówi Grzegorz Esz, członek zarządu UPC Polska, odpowiedzialny za marketing.
Dlatego firma pracuje nad dalszym ich rozwojem. Już wkrótce prędkość przesyłu danych wzrośnie do 500 Mb/s, najszybszej dostępnej prędkości w Polsce, co znacznie usprawni korzystanie z internetu. Jeszcze w tym roku testy usługi w tej prędkości rozpoczną się w Warszawie, Krakowie, Zakopanem i Pułtusku. Do tej pory klienci mogli liczyć na transfer o prędkości 250 MB/s, który jest najszybszą komercyjną ofertą na rynku, w zasięgu której jest 2,5 mln gospodarstw domowych.
– Pułtusk jest dla nas istotnym miastem z tej przyczyny, że chcemy być tam w pełni cyfrowi i tylko cyfrowi – tłumaczy Esz.
Firma planuje jednocześnie rozwój aplikacji mobilnych, dostępnych dla klientów UPC na smartfonach i tabletach. Dzisiaj, logując się do systemu, mogą oni przeglądać aktualny program telewizyjny, programować przypomnienia, zapoznać się z ofertą telewizji kablowej, a także nagrywać wybrane programy w pamięci dekodera. Już niedługo te możliwości będą dużo większe.
– Będziemy wychodzili z TV poza dekoder – mówi Esz. – Chcemy wdrożyć platformę aplikacyjną w przyszłym roku, po to, by świat telewizji kablowej, który dzisiaj jest w dekoderze, był dostępny na przenośnym urządzeniu.
Dla UPC telewizja kablowa jest równie ważna, co internet. Dziś jej odbiorcy mają dostęp do ponad 150 kanałów, w tym kilkudziesięciu w jakości HD. Niedawno firma udostępniła usługę „catch up TV”, dotyczącą na razie programów nadawanych przez Telewizją Polską.
– Jeśli ktoś przegapił jakiś odcinek serialu, jakieś wydarzenie, nie nagrał go, to może po powrocie do domu „cofnąć się w czasie” i obejrzeć coś, co było wyemitowane wczoraj, godzinę, dzień czy dwa dni temu – tłumaczy Grzegorz Esz.
Niedługo podobne usługi mają być dostępne w ramach innych kanałów telewizyjnych. Firma zapewnia, że mimo rozwoju oferty, nie zmieni się polityka cenowa.
– Punktem stałym naszej oferty jest współczynnik ceny do jakości – mówi Esz. – Chciałbym, żeby on zawsze był na takim poziomie, jak jest teraz lub lepszym.
Rozwój usług i poszerzenie oferty to jeden z pomysłów sieci UPC na skuteczną walkę o klienta. Z opublikowanego niedawno raportu wynika, ze w okresie od czerwca 2012 do czerwca 2013 firma straciła 30 tys. klientów. Dzisiaj z jej usług korzysta ok. 1,45 mln użytkowników.
Czytaj także
- 2025-06-30: Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
- 2025-07-08: Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
- 2025-06-12: Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie
- 2025-05-13: Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
- 2025-02-26: Przez brak więzi z rodzicami dziecko szuka wsparcia w smartfonie. Psychiatrzy ostrzegają przed taką pułapką
- 2025-03-11: Nowe prawo ograniczy dostęp dzieci do niebezpiecznych treści w sieci. Obecnie większość nastolatków ma dostęp do pornografii czy hazardu
- 2025-01-14: Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
- 2025-03-25: E-głosowanie jest odległą przyszłością. Wymaga wzmocnienia zaufania społecznego i wysokiego poziomu cyberzabezpieczeń
- 2025-01-02: Hazard coraz poważniejszym problemem dla zdrowia publicznego. Najbardziej zagrożone są dzieci
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.