Newsy

W ciągu dwóch lat marka Dialog zniknie z rynku

2012-06-11  |  06:50
Mówi:Mirosław Godlewski
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Netia S.A.
  • MP4

    Przygotowania do działania pod jednym szyldem trwają od kilku miesięcy, kiedy Netia kupiła Telefonię Dialog i Crowley Data Poland. Ze względu na większą rozpoznawalność, marką wiodącą pozostanie Netia, co oznacza, że dwie pozostałe będą powoli znikać z rynku. Proces ma potrwać dwa lata. Władze spółki deklarują, że oszczędności z tytułu połączenia wyniosą 130 mln zł.

    Z czasem wszystkie oferowane produkty i usługi będą dostępne pod jedną marką. 

      To oczywiste, że z punktu widzenia skali działania powinniśmy wybrać jedną markę. Marką, która ma największą rozpoznawalność wśród klientów indywidualnych i biznesowych jest Netia i dlatego z tą marką pozostaniemy  zapowiada Mirosław Godlewski, prezes Netii

    A to oznacza, że marki Telefonia Dialog i Crowley zaczną powoli, ale systematycznie znikać z polskiego rynku.

      Spodziewamy się, że w ciągu dwóch lat te marki zostaną wycofane z wspierania nowych produktów, które Grupa Netia będzie sprzedawała  podkreśla Mirosław Godlewski.

    Wszystkie trzy podmioty działają w tej samej branży i oferują podobne produkty. To, zdaniem prezesa Netii, pozwala na znaczące oszczędności.

     Podnosimy cel ze 115 mln zł rocznych oszczędności gotówkowych na poziom 130 mln zł. To będzie największy uzysk i bezpośredni efekt integracji po jej zakończeniu  zapowiada Mirosław Godlewski.

    Jak podkreślają władze Netii, dotychczasowe działania zmierzające do konsolidacji z Dialogiem i Crowley'em, przebiegają satysfakcjonująco, choć nie są łatwe.

      To nie jest pierwsze takie działanie moje, ani Netii, więc od razu zakładaliśmy, że przez kilka miesięcy będzie sporo zamieszania, bałaganu. Będą też pewne negatywne skutki, takie jak utrata niektórych klientów, utrata niektórych kluczowych pracowników. Ale ważne, żeby je zminimalizować i utrzymać właściwe proporcje  uważa prezes Netii.  Poruszamy się bardzo szybko, minimalizując wiele z tych strat.

    W spółce trwa proces zwolnień. Na skutek połączenia trzech firm pracę straciło lub straci ponad 500 osób, pracowników zarówno niższego, jak i wyższego stopnia. Władze Netii deklarowały jednak, że zwolnieni mogą liczyć na przedłużone ubezpieczenie zdrowotne czy pomoc przy szukaniu nowej pracy.

    Rotacje na stanowiskach trwały od początku roku.

      Przez cały I kwartał przechodziliśmy m.in. przez nominowanie całej nowej kadry menadżerskiej. 258 menadżerów w firmie zostało nominowanych na swoje stanowiska. Ten czas w dużej mierze to była dekoncentracja na bieżących wynikach, ale mamy to za sobą  twierdzi Mirosław Godlewski.

    Obecne dane wskazują, że po połączeniu do Netii należy 20 proc. udziału w rynku usług telefonii stacjonarnej i 15 proc. w rynku w usługach internetowych.

     Przejęcie przez nas Dialogu i Crowley to był oczywisty ruch, szczególnie na poziomach cenowych, które przez analityków zostały uznane jako bardzo atrakcyjne ceny zakupu  wyjaśnia Godlewski.  Mamy kilka nowych usług, których jako Netia nie mieliśmy, np. głosowe usługi mobilne dzięki umowie MVNO Dialogu z Polkomtelem.

    Jak wielokrotnie zapowiadali przedstawiciele spółki, to nie koniec przejęć. Netia już wyraziła zainteresowanie zakupem TK Telekom i Exatela, o ile pojawią się oferty sprzedaży. Ostatnio jednak Polska Grupa Energetyczna, właściciel Exatela, zapowiedziała, że nie zamierza pozbywać się operatora telekomunikacyjnego ze swoich struktur.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media i PR

    Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

    Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

    Bankowość

    Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

    W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

    Przemysł

    Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

    Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.