Newsy

W lipcu przetarg na częstotliwości 1800 MHz. Wybór zwycięzcy do listopada

2012-03-30  |  06:55
Mówi:Magdalena Gaj
Funkcja:Prezes
Firma:Urząd Komunikacji Elektronicznej
  • MP4

    Urząd Komunikacji Elektronicznej chce w maju przekazać do konsultacji projekt dokumentacji przetargowej. Prace nad wyborem zwycięzcy potrwają zapewne do listopada. Szefowa UKE podkreśla, że cena nie będzie kluczowym kryterium, a konkurencyjność i zobowiązania operatów co do planowanego zasięgu.

    Obecnie ponad 60 proc. częstotliwości na paśmie 1800 MHz posiadają spółki Zygmunta Solorza-Żaka, czyli Polkomtel, Mobyland i Centernet. Pozostała część należy do Networks, spółki zależnej PTK Centertel i PTC. W tegorocznym przetargu do wzięcia będzie ponad 30 proc. częstotliwości.

     - Pod koniec maja chcielibyśmy przekazać do konsultacji projekt dokumentacji przetargowej. Myślę, że po tych miesięcznych konsultacjach w połowie lipca będziemy mogli ogłosić przetarg, zebrać oferty przez lato, badać te oferty wspólnie z prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod kątem konkurencyjności. Myślę, że zwycięzcę będziemy mogli poznać już w listopadzie - prognozuje Magdalena Gaj. 

    Przy wyborze zwycięzcy brane będzie pod uwagę kryterium proponowanej ceny, ale również konkurencyjności.

     - Bardzo istotne w tym przetargu będzie dla mnie kryterium pokrycia kraju zasięgiem i nowymi usługami, a więc inwestycje i wiarygodność tych inwestycji. Nie zobowiązanie, które mogłoby być później prosto zmienione przez prezesa UKE w decyzji rezerwacyjnej, ale zapewnienie przez gwarancje bankowe, operatora, który będzie startował w tych przetargach, że te inwestycje na pewno w określonym przez niego terminie zostaną wykonane - podkreśla prezes UKE.

    Prezes UKE liczy się z protestami po ogłoszeniu wyników przetargu.

     - Myślę, że zawsze podmiot, który będzie niezadowolony z wyników postępowania będzie skarżył. Natomiast to jest jego prawo, a my ze swojej strony będziemy robili wszystko, aby przetarg i całe postępowanie było w pełni transparentne - zapewnia Magdalena Gaj.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Prawo

    Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

    W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

    Farmacja

    Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

    W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

    Prawo

    Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

    Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.