Mówi: | Jakub Kiwior |
Funkcja: | dyrektor Visa Europe w Polsce |
Wirtualny portfel dostępny w Polsce jeszcze w tym roku
Aktualizacja 11:45
Polska będzie czwartym w Europie krajem, w którym Visa wprowadzi usługę V.me, czyli zintegrowanego portfela elektronicznego. Analitycy Visy prognozują szybki wzrost ilości kart zbliżeniowych używanych przez Polaków. Drugim segmentem rynku, który będzie dynamicznie się rozwijał będą płatności mobilne, które umożliwią zastąpienie karty własnym telefonem komórkowym.
Visa Europe wprowadziła już nową usługę V.me w trzech europejskich krajach: Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii.
– Polska jest czwartym rynkiem. Myślę, że uruchomimy usługę jeszcze w tym roku – deklaruje w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria dyrektor Visa Europe w Polsce, Jakub Kiwior.
Polska jest ciekawym rynkiem dla operatorów kart płatniczych ze względu na młody system bankowy, na którym od ponad 20 lat wprowadzane są najnowsze rozwiązania. Polacy coraz chętniej płacą kartami, w tym zbliżeniowymi. Mają w portfelach już ponad 15 milionów takich kart, a liczba ta do końca roku ma wzrosnąć do 20 milionów. Przybędzie też punktów obsługujących taki typ transakcji. Z prognoz firmy Polasik Research wynika, że do końca roku powinno ich być ok. 170 tysięcy.
Kolejny krok to płatność smartfonem.
– Telefon z funkcją zbliżeniową będzie zachowywał się dokładnie tak samo w punkcie sprzedaży, jak karta zbliżeniowa. Przy czym klient będzie mógł zobaczyć od razu w swojej bankowości elektronicznej, jakiej płatności dokonał, gdzie jej dokonał, na jaką kwotę i jak zmieniło się jego saldo rachunku – tłumaczy Jakub Kiwior.
Płatności mobilne zostaną zintegrowane z płatnościami internetowymi i elektronicznym portfelem.
– Portfel V.me będzie polegał na tym, że klient tylko raz zarejestruje swoją kartę w swoim wirtualnym portfelu, a potem będzie mógł dokonywać płatności w sklepach internetowych wpisując tylko swoją nazwę i hasło, które sam sobie nada. Czyli nie będzie musiał za każdym razem wpisywać wszystkich danych karty, które w dużej mierze powodowały, że takie transakcje nie były do końca przyjazne dla klientów – wyjaśnia Jakub Kiwior.
Według przewidywań Visa Europe, do końca 2020 r. z portfela V.me by Visa będzie korzystać jedna trzecia konsumentów w Europie.
Władze firmy podkreślają, że płatności bezgotówkowe to nie tylko wygoda dla klientów, ale również niższe koszty transakcji niż przy obrocie gotówkowym. Poza klientami zyskują też sprzedawcy – transakcje są bezpieczne.
– Sklepy, jeśli akceptują karty zbliżeniowe, to mają pełną gwarancję otrzymania płatności oraz korzystają z szybkości dokonywania płatności i możliwości dotarcia do nowych klientów, zarówno takich, którzy płacą kartami debetowymi, jak i kartami kredytowymi i korzystają z kredytu w punkcie sprzedaży – dodaje dyrektor Visa Europe w Polsce. – Jest to korzystne także dla gospodarki, gdyż karty i płatności elektroniczne obniżają koszt obiegu pieniądza oraz ograniczają wielkość szarej strefy – podsumowuje.
Czytaj także
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-08-23: ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów
- 2024-07-25: E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
- 2024-08-01: Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
- 2024-06-10: W Polsce rusza pilotaż płacenia za zakupy za pomocą spojrzenia. To kolejny etap ewolucji w płatnościach
- 2024-07-02: Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
- 2024-06-20: Zbliża się koniec ery tradycyjnych biletów komunikacji miejskiej. Pasażerowie wolą rozwiązania mobilne
- 2023-11-17: Cyfrowe euro możliwe w ciągu dwóch–trzech lat. Prace nad cyfrowymi odpowiednikami swoich walut prowadzi już 130 państw
- 2023-11-29: Rośnie liczba użytkowników aplikacji walczących z marnowaniem żywności. Na zainteresowanie mocno wpłynął wzrost cen
- 2023-10-26: Kondycja fizyczna i psychiczna pracowników coraz ważniejsza dla firm. To zmienia ich podejście do benefitów pozapłacowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Handel
Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.