Mówi: | Tomasz Pruszczyński |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | SARE SA |
Wydatki na marketing w sieci rosną najszybciej. Reklamodawcy coraz bardziej wymagający
Rynek reklamy internetowej rośnie w Polsce bardzo szybko. Biorąc pod uwagę również wzrost segmentu mobilnego może to być nawet 50 proc. rocznie. Budżety, jakie firmy inwestują w reklamę online, rosną kosztem mediów tradycyjnych, głównie prasy. Marketerzy jednak coraz częściej oczekują mierzalnych efektów kampanii w sieci.
Dom mediowy ZenithOptimedia Group ocenia, że łączna wartość wydatków reklamowych netto na koniec roku przekroczy 6,5 mld zł. Oznacza to ich wzrost o 1,8 proc.
– Rynek reklamy internetowej rośnie dziś około 20 proc. rok do roku – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Pruszczyński, prezes zarządu SARE, firmy organizującej kampanie marketingowe w sieci. – Nasza branża rośnie bardziej dynamicznie, ponieważ wchodzimy też w usługi na urządzenia mobilne. Tutaj rośniemy około 70 proc. rok do roku, a cała branża o ok. 50 proc.
ZenithOptimedia Group ocenia ostrożniej – wydatki na reklamę w internecie mogą w tym roku wzrosnąć o 12,2 proc. Najszybciej rozwijają się treści wideo. Eksperci doceniają również potencjał kanału mobilnego – dziś 12 proc. ruchu na polskich stronach internetowych generowane jest przez urządzenia mobilne, co znajduje odzwierciedlenie w wydatkach reklamodawców.
Dynamiczne wzrosty w tym segmencie negatywnie odczuwają inne media. Z raportu wynika, że spadną wydatki na reklamę w prasie: o 14,9 proc. w magazynach, zaś o 16,1 proc w gazetach codziennych. Na reklamę telewizyjną firmy wydadzą tylko o 2,1 proc. więcej niż w zeszłym roku.
– Coraz większa część budżetów na reklamę przeznaczana jest na kampanie internetowe, kosztem reklamy w telewizji czy prasie – potwierdza Tomasz Pruszczyński. – Jednocześnie naszymi klientami są zarówno działy marketingu, jak i działy sprzedaży – związane jest to z użytecznością naszych narzędzi do bezpośredniego wsparcia sprzedaży.
Jak podkreśla, rosnące nakłady na kampanie w sieci powodują, że marketerzy coraz większą wagę przywiązują do ich wymiernych efektów, do tzw. twardych danych.
– Na dzisiejszym rynku coraz większe znaczenie ma wymierność prowadzonych działań. Marketerzy liczą na to, że pieniądze wydane na marketing, szybko przełożą się na realne zyski. Oczekują, że będziemy im dostarczali narzędzi, które te dane pokażą. W porównaniu z latami poprzednimi dzisiaj marketerzy coraz bardziej skłaniają się ku wymiernym liczbom, a nie ku ładnym obrazkom – mówi prezes SARE.
Firmy z branży jednoznacznie wskazują, że dziś kluczowe dla skuteczności reklamy online jest trafienie do odpowiedniej grupy odbiorców. Reklamodawcy oczekują narzędzi inteligentnie śledzących internautów, które pomogą precyzyjnie wskazać potencjalnego odbiorcę produktów czy usług danej firmy.
– Dzięki dostarczanym przez nas informacjom nasi klienci mogą być bliżej swojego konsumenta, a tym samym mogą mu sprzedać więcej – podkreśla Pruszczyński.
Czytaj także
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-04-22: Rynek agencji PR staje się coraz bardziej rozproszony. Zdecydowanie rośnie liczba jednoosobowych działalności gospodarczych
- 2025-04-11: Czeski ubezpieczyciel wchodzi na polski rynek. Oferował będzie na początek ubezpieczenia komunikacyjne
- 2025-04-11: Niektóre państwa członkowskie mają dużą skłonność do nadregulacji prawa unijnego. Bariery wewnątrz Unii mają efekt podobny do wysokich ceł
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
- 2025-03-18: Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat
- 2025-03-21: Zakup używanego samochodu może być stresujący. Mimo profesjonalizacji rynku wciąż zdarzają się oszustwa
- 2025-03-18: Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
- 2025-02-27: Polskie produkty rolno-spożywcze za granicą drożeją. Eksporterzy tracą dotychczasowe przewagi kosztowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.