Newsy

Ceny urządzeń mobilnych będą spadać. W ostatnich tygodniach rośnie sprzedaż phabletów

2015-03-03  |  06:30

Krajowy rynek tabletów i smartfonów jest stabilny, a wzrosty generuje systematyczna wymiana urządzeń na nowsze i bardziej nowoczesne. Producenci urządzeń mobilnych oczekują, że ceny będą spadać, a oferta przesuwać się w stronę klientów dysponujących mniej zasobnym portfelem. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się urządzenia oparte na systemie operacyjnym Windows, z racji pojawienia się nowej wersji oprogramowania, oraz phablety.

W dalszym ciągu widać trend polegający na przenoszeniu poszczególnych rozwiązań ze standardowego komputera na urządzenia mobilne: laptopy oraz tablety – zauważa w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Andrzej Zalewski z firmy Asbis, country manager marki Prestigio w Polsce. – Znaczna część rynku przesuwa się także w kierunku phabletów, czyli urządzeń łączących cechy tabletu i telefonu. Trend jest delikatny, aczkolwiek w ostatnich tygodniach obserwujemy wzrost ich sprzedaży.

Coraz większym zainteresowaniem cieszą się rozwiązania oparte na systemie operacyjnym (OS) firmy Microsoft, a szczególnie jego najnowszej wersji, jeszcze niedostępnej w sprzedaży. Premiera Windows 10 planowana jest na jesień br.

Klienci już zaczynają pytać, czy na naszych produktach ten nowy system operacyjny będzie pracował – mówi Zalewski. – Prestigio oferuje takie urządzenia, zarówno w kategorii tabletów i smartfonów. Nadchodzący Windows 10 może wnieść powiew świeżości w obydwu kategoriach.

Dystrybutorzy sprzętu liczą na ten powiew świeżości, bo na rynku IT, szczególnie w sektorze tabletów, niewiele jest nowości.

Nie mamy wyraźnych nowych trendów, nie mamy nowych kierunków rozwoju, więc najprawdopodobniej cały rynek będzie się obracał w kategorii designu i wyposażenia urządzenia. Tak samo jest na rynku smartfonów – prognozuje Zalewski. – W tej chwili polscy klienci zdecydowanie zwracają uwagę na wyposażenie, jakość produktu, komponenty, z których został wykonany, a także na jego projekt, to, jak wygląda.

Jak podkreśla, na rynku widać wyraźne spadki cen, zarówno w przypadku tabletów i smartfonów.

Marki obserwują to, co się dzieje, i sięgają już po klienta, który jest mniej wymagający i dysponuje mniej zasobnym portfelem – podkreśla Andrzej Zalewski.

Według country managera marki Prestigio rynek tabletów już jest w Polsce ustabilizowany i spodziewana jest jego dalsza stabilizacja.

Oczekujemy jednak kolejnej fali wymiany urządzeń – twierdzi Zalewski. – Użytkownicy, którzy kupili w zeszłym roku tablet z ciekawości, pod koniec br. będą szukać urządzeń bardziej zaawansowanych technologicznie, lepiej wyposażonych. Taki trend obserwujemy na rynku smartfonów.

Pod koniec ubiegłego roku w Polsce było w użytku ok. 4 mln tabletów i ok. 27 mln smartfonów. Jak wynika z danych Ministerstwa Gospodarki, cały rynek ICT notuje co roku wzrost rzędu 8 proc., wytwarza niemal 8 proc. PKB i jest źródłem 3 proc. miejsc pracy w całej gospodarce. Resort szacuje, że działalnością związaną z ICT zajmuje się blisko 2,5 proc. krajowych firm, z czego ok. 50 tys. to małe i średnie przedsiębiorstwa.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.