Mówi: | Adam Sawicki, prezes zarządu T-Mobile Polska Thomas Lips, dyrektor ds. technologii i innowacji, członek zarządu T-Mobile Polska |
Dobry rok dla T-Mobile. Na wyniki wpłynęły olbrzymie inwestycje w sieć, nowe usługi i odświeżona komunikacja
Po raz trzeci z rzędu operator T-Mobile zdobył tytuł „Best in test 2016” dla najlepszej sieci świadczącej usługi mobilne na polskim rynku. To efekt ogromnych inwestycji w rozbudowę sieci, które telekom rozpoczął w ubiegłym roku. W tym roku operator zamierza zwiększyć te działania.
– Miniony rok był bardzo intensywny. Otrzymaliśmy licencję na nowe częstotliwości, dokonaliśmy dużych inwestycji w sieć, dzięki czemu zdobyliśmy „Best in test”, czyli tytuł najlepszej sieci w teście P3 w 2016 roku. Ponieśliśmy również olbrzymie nakłady na pracę z klientem, nowe produkty i nowe taryfy oraz odświeżenie komunikacji. To był rok zmian – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Sawicki, prezes zarządu T-Mobile Polska.
W najnowszym badaniu przeprowadzonym przez międzynarodową firmę badawczą P3 Communications T-Mobile uzyskał najlepsze wyniki jakości rozmówi i transmisji danych. Już trzeci raz z rzędu pobił trzech pozostałych największych operatorów świadczących usługi mobilne na polskim rynku i zdobył wyróżnienie „Best in test 2016”. Ubiegłoroczny tzw. drive test był prowadzony od połowy października do połowy listopada w dużych miastach i aglomeracjach, wybranych miejscowościach i na ważnych szlakach komunikacyjnych. T-Mobile wygrał zarówno w kategorii jakości połączeń głosowych, jak i usług transmisji danych.
– Otrzymanie nagrody dla najlepszej sieci było kulminacją na zakończenie udanego roku. Pokazuje, że wszystkie nasze działania, inwestycje i wysiłki zespołu nie poszły na marne – ocenia prezes telekomu Adam Sawicki.
W tym tygodniu sieć T-Mobile podsumowała również miniony rok działalności. Ze statystyk wynika, że dzięki inwestycjom w infrastrukturę i rozbudowie sieci zasięg LTE obejmuje teraz 99,1 proc. populacji (wzrost z 83 proc.). Na koniec września ubiegłego roku telekom miał ponad 10,3 tys. stacji bazowych, z których ponad 7 tys. obsługuje sieć LTE1800 a 2,1 tys. obsługuje LTE800 i LTE2600. Liczba danych przesyłanych w sieci LTE wzrosła aż o 275 proc. w ujęciu rocznym.
– W ubiegłym roku uzyskaliśmy nowe licencje na częstotliwości 800 i 2.600 MHz. Teraz chcemy je w bardzo szybkim tempie rozwinąć. Nie możemy sobie pozwolić na spowolnienie inwestycji, zamierzamy je raczej przyspieszyć. Chcemy szybciej pokrywać kolejne obszary kraju siecią LTE – mówi Thomas Lips, członek zarządu T-Mobile Polska.
Operator podkreśla, że stale zwiększa pojemność i przepustowość swojej sieci. Wielkość tegorocznych nakładów finansowych na inwestycje w infrastrukturę będzie zbliżona poziomem do tych ubiegłorocznych.
– Jesteśmy bardzo skupieni na sieci, ponieważ jest to główny czynnik generujący nasze przychody i główne narzędzie rozwoju na krajowym rynku. Poziom tegorocznych inwestycji będzie podobny, nie ma mowy o żadnym spowolnieniu. Chcemy wręcz wyodrębnić większe nakłady na sieć z całości środków inwestycyjnych, którymi dysponujemy – mówi Thomas Lips.
Dużym sukcesem telekomu w 2016 roku było również wdrożenie innowacyjnych technologii VoLTE i VoWiFi, które umożliwiają prowadzenie rozmów głosowych i wysyłanie wiadomości w miejscach, w których zasięg jest ograniczony. T-Mobile jest jednym z pierwszych na świecie operatorów, który udostępnił te usługi swoim klientom. Obecnie VoLTE i VoWiFi obsługuje tylko pięć modeli telefonów komórkowych, ale w tym roku ich liczba ma się zwiększyć do 19.
– Nasi klienci mogą korzystać z usług głosowych także w sieci LTE. Gdy ktoś jest w ruchu albo surfuje w sieci i jednocześnie rozmawia, to radykalnie poprawia jakość dźwięku. Kolejny istotny element to VoWiFi. Nie tylko oferujemy tę usługę, lecz także zależy nam na możliwości swobodnego przełączania się z sieci WiFi do LTE i odwrotnie. To bardzo ważne z punktu widzenia komfortu użytkownika i na tym będziemy się skupiać w 2017 roku. Chcemy zwiększyć w ramach naszej sieci liczbę aparatów oferujących taką usługę – zapowiada Thomas Lips.
Członek zarządu T-Mobile Polska prognozuje, że w przyszłości usługi VoWiFi i VoLTE umożliwiające przesyłanie danych i prowadzenie rozmów po sieci LTE będą coraz bardziej popularne wśród klientów. Dlatego telekom zamierza je sukcesywnie rozwijać, zgodnie z oczekiwaniami użytkowników.
– Klienci pytają o te usługi, chcą z nich korzystać. Dlatego chcemy im zapewnić więcej urządzeń zdolnych do obsługi tych funkcji – mówi Thomas Lips.
Dla T-Mobile szczególnie udany był III kwartał minionego roku, w którym udało się powstrzymać odpływ klientów i odwrócić ten trend. Jest to efekt atrakcyjnej oferty, ale i odświeżonej komunikacji.
– To był rok ciężkiej pracy zakończony sukcesami. Widzimy to w wynikach, we wzroście bazy klienckiej, która pierwszy raz od wielu kwartałów przestała spadać i zaczęła rosnąć, jak również w poziomie satysfakcji klientów mierzonych w takich parametrach jak trim – mówi Adam Sawicki.
Prezes zarządu T-Mobile Polska podkreśla, że bieżący rok będzie dla operatora równie intensywny jak poprzedni. Inwestycje w infrastrukturę i sieć będą kontynuowane na dużą skalę. Operator zamierza rozbudowywać swoją infrastrukturę w oparciu o częstotliwości, które już ma. Klienci mogą się natomiast spodziewać w tym roku nowości w ofercie i taryfach. Telekom prowadzi również zapoczątkowaną w ubiegłym roku kampanię promocyjną. Wcześniej w spotach promocyjnych telekomu wystąpili m.in. aktorzy Maja Ostaszewska i Piotr Stramowski oraz piosenkarka Natalia Nykiel. Twarzą nowej kampanii T-Mobile został Bogusław Linda, który wystąpił w spotach marki promujących ofertę prepaid.
– Rozgrzewamy się, to dopiero początek. Tak jak zapowiadaliśmy, inwestycje w sieć nie zostaną zatrzymane, liczymy wręcz na przyspieszenie. Należy się spodziewać kolejnych taryf, kolejnych zaskoczeń, kolejnych odsłon naszej komunikacji, tym razem już z Bogusławem Lindą – zapowiada prezes telekomu Adam Sawicki.
Czytaj także
- 2025-02-21: Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski
- 2025-02-07: Rola telekomów w upowszechnianiu sztucznej inteligencji rośnie. T-Mobile udostępnia klientom zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro
- 2025-01-30: Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
- 2025-01-17: Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
- 2024-12-19: Polska centralna przyciąga coraz więcej inwestycji. W Łodzi powstaje nowe centrum dystrybucyjne dla Della
- 2024-12-30: Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
- 2025-01-03: Dobre prognozy dla rynku kredytów mieszkaniowych. Mimo braku rządowego programu wsparcia
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2024-12-11: Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski
– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.
Polityka
Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.