Mówi: | Piotr Spychalski |
Funkcja: | dyrektor sprzedaży |
Firma: | mPTech |
Mobile World Congress w Barcelonie: Polski producent chce podbić światowy rynek wzmocnionym smartfonem z 5G i eSim
Odporny na wodę, wstrząsy oraz pył, mający eSIM, certyfikaty militarny i IP69 smartfon, który pracuje w technologii 5G – to unikalne rozwiązanie polskiego producenta, spółki mPTech, promowane podczas targów Mobile World Congress w Barcelonie. Firma, która oferuje wzmocnione urządzenia pod marką Hammer, jest już liderem w tym segmencie w Polsce, zaprezentuje międzynarodowym klientom także nowe telefony myPhone działające w technologii 4G oraz smartfony z eSIM, czyli wirtualną kartą. Rynkowych szans upatruje również w szybko rosnącym rynku urządzeń do opieki zdalnej. Dlatego w Barcelonie prezentuje również rozwiązania pod marką 4family ułatwiające opiekę nad dziećmi bądź seniorami.
– Nowy Hammer Blade 5G to pierwszy wzmocniony smartfon pracujący w technologii 5G. Poza wzmocnioną obudową, której odporność potwierdza certyfikat militarny, ten telefon cechuje się wysoką wydajnością i szerokimi możliwościami fotograficznymi. Jest wyposażony w potrójny aparat 48 Mpx plus 20 Mpx i 13 Mpx, w tym jeden szerokokątny oraz jeden dedykowany do zdjęć nocnych – wymienia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Piotr Spychalski podczas targów MWC.
Nowy model wzmocnionego smartfona od mPTech ma szereg certyfikatów (militarny MIL-STD-810G, norma IK07 i certyfikat IP69), które potwierdzają jego wytrzymałość na wstrząsy, wodę oraz pył. Urządzenie ma ekran 6,3 cala, zabezpieczony odpornym na uderzenia i upadki szkłem Gorilla Glass 5. Ma też eSIM, duży akumulator 5000 mAh z opcją szybkiego ładowania, moduł NFC, 64 GB pamięci wewnętrznej oraz ośmiordzeniowy procesor MediaTek 5G z rodziny Dimensity i 6 GB pamięci RAM. Wzmocniony smartfon w regularnej sprzedaży w Polsce pojawi się jesienią.
Dyrektor sprzedaży mPTech podkreśla, że mocną stroną marki jest zagospodarowywanie nisz rynkowych. Dobrze widać to na przykładzie urządzeń oferowanych pod marką Hammer, która jest liderem w swoim segmencie. Jest grupa klientów, która ze względu na wiek czy wykonywaną pracę szuka w smartfonach większej wytrzymałości i wzmocnionej obudowy.
– Dane GfK pokazują, że rokrocznie od 2018 roku modele linii Hammer Energy są w Polsce jednymi z najlepiej sprzedających się smartfonów odpornych. Z kolei według naszych szacunków wynika, że w kategorii wzmocnionych smartfonów – zwanych potocznie pancernymi – urządzenia marki Hammer mają blisko 40-proc. udział w rynku – mówi Piotr Spychalski. – Poza gniazdem na kartę SIM ten smartfon ma również wbudowany moduł eSIM, co pozwala na zdalne aktywowanie usług operatorskich, a także korzystanie z usług wielu operatorów jednocześnie, w tym wirtualnych i stacjonarnych oraz na określony czas.
Ekspert zapewnia, że modele z eSIM oferowane przez mPTech to jedne z najbardziej przystępnych cenowo smartfonów w Europie z tą technologią.
– Technologia eSIM umożliwia w sposób zdalny i natychmiastowy uruchamianie usług operatorskich bez potrzeby wizyty w salonie, co jest szczególnie ważne w dobie pandemii. To rozwiązanie realizuje potrzeby klientów i dostawców, którzy przestawiają się na realizację usług online. Ważnym aspektem tego rozwiązania jest też ekologia: brak plastiku przy produkcji SIM, brak opakowań i ograniczenie śladu węglowego związanego z fizyczną dystrybucją kart do użytkowników końcowych. Wierzymy, że rozwiązania mobilne będą zmierzały właśnie w tym kierunku – mówi dyrektor sprzedaży mPTech.
Jak podkreśla, technologia 5G jest przyszłością rynku telekomunikacyjnego, łączność w tym standardzie wpłynie przede wszystkim na rozwój i popularyzację urządzeń IoT, ale w tej chwili do codziennego użytku większości użytkownikom wystarczające możliwości wciąż zapewnia sieć 4G.
– Klasyczne telefony 4G są odpowiedzią na potrzeby operatorów komórkowych, którzy ze względu na rozwój nowszej technologii są w trakcie wyłączania sieci 3G. W rezultacie obecnie używane klasyczne telefony będą zastępowane przez te działające w sieci 4G wsparte o technologię VoLTE – wyjaśnia Piotr Spychalski.
W Polsce mPTech jest także jednym z głównych producentów urządzeń przeznaczonych dla osób starszych pod marką myPhone. W Barcelonie firma prezentuje w tej chwili dwa modele: myPhone S1 LTE oraz myPhone C1 LTE, czyli klasyczne telefony komórkowe z klawiaturą numeryczną i dużym ekranem 2,8 cala, wyposażone w technologię LTE i VoLTE, które gwarantują jeszcze lepszą jakość rozmów. Oba będą dostępne w sprzedaży jeszcze w tym roku.
– Upatrujemy też wielu szans w rozwiązaniach dla zdalnej opieki, które oferujemy pod nazwą 4family – mówi dyrektor sprzedaży spółki. – Jest to bezpłatna usługa i aplikacja, która znacząco ułatwia kontakt i w razie potrzeby pozwala ustalić lokalizację osoby, którą się opiekujemy, np. dziecka lub seniora. Umożliwia też zdalne monitorowanie podstawowych parametrów podopiecznego, związanych z jego funkcjami życiowymi i aktywnością fizyczną. Innymi słowy: jeśli senior lub dziecko używa opaski myBand 4family wyposażonej w kartę SIM, to jego opiekun może monitorować wszystkie funkcjonalności za pomocą aplikacji na swoim smartfonie.
Smartband myBand 4family z funkcją telefonu (ze slotem na kartę SIM) miał już swoją premierę na polskim rynku i cieszy się na nim sporą popularnością. Podczas trwających targów Mobile World Congress w Barcelonie firma mPTech zaprezentowała go również klientom międzynarodowym. Opaska działająca w połączeniu z autorską aplikacją – obok możliwości prowadzenia rozmów, śledzenia lokalizacji oraz funkcji życiowych (np. pulsu czy ciśnienia krwi) – daje też możliwość nadania natychmiastowego powiadomienia SOS na smartfon wybranej osoby.
– Rozwiązanie 4family jest naszą odpowiedzią na potrzebę opieki zdalnej – podkreśla Piotr Spychalski. – Przewiduje się, że rynek urządzeń do zdalnej opieki będzie rósł, za czym przemawia wiele czynników. Europejskie społeczeństwo się starzeje i niebawem odsetek seniorów będzie naprawdę wysoki. Rozwija się też sektor prywatnej opieki i telemedycyna. Popyt na takie rozwiązania wzmaga także postępująca cyfryzacja, bo większość sfer życia i usług przenosi się do świata online.
mPTech to jeden z największych polskich producentów smartfonów i telefonów komórkowych, który działa w 15 krajach Europy. Jest członkiem Grupy Kapitałowej TelForceOne, będącej czołowym producentem i dystrybutorem elektroniki użytkowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest obecny na rynku od 2007 roku. Zatrudnia ponad 150 wykwalifikowanych specjalistów w kraju i na rynkach międzynarodowych. Blisko współpracuje z Google’em i uczestniczy w programie Android Enterprise Recommended, który ułatwia firmom wybór i wdrożenie najlepszych urządzeń z systemem Android oraz efektywne zarządzanie nimi.
Czytaj także
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-04-24: Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
- 2024-04-24: 72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
- 2024-04-26: W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
- 2024-04-22: Bezpieczeństwo paliwowe w Polsce wymaga inwestycji w nowe moce magazynowe. Branża przyspiesza też zieloną transformację
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-23: Efekt Taylor Swift na rynku najmu krótkoterminowego. Europejska trasa koncertowa pozwoli wynajmującym zarobić miliony
- 2024-04-18: Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem
- 2024-04-18: Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
- 2024-04-23: Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.