Newsy

Orange zwiększa liczbę nowych przyłączy w technologii stacjonarnej

2012-08-09  |  06:45
Mówi:Maciej Witucki
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Orange Polska
  • MP4

    Orange zwiększa liczbę nowych przyłączy telefonii stacjonarnej. W ślad za tym poszedł wzrost średniego przychodu od klienta. – Dzięki inwestycjom, które prowadziliśmy od trzech lat i zwiększeniu zasięgu, rzeczywiście ta dynamika w ostatnim kwartale się poprawiła – mówi prezes Orange Polska, Maciej Witucki. Choć – jak podkreśla – wciąż więcej klientów rezygnuje z tej usługi.

    Z telefonii stacjonarnej w Polsce korzysta dziś około 7,5 milionów abonentów. W przeważającej części (około 75 proc.) są to klientów Orange Polska (dawniej TP SA). Z raportów Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że od kilku lat liczba abonentów stale się zmniejsza. Maciej Witucki podkreśla, że ostatnie miesiące nie są pod tym względem wyjątkiem.

     – Netto tracimy, ponieważ dawni klienci przechodzą na telefonię komórkową albo do operatorów kablowych – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Maciej Witucki. – Natomiast poprawia nam się dynamika sprzedaży nowych łączy miedzianych.

    Jak zapewnia, nowi klienci to nie tylko są firmy i urzędy, ale i klienci indywidualni.

     – To są osoby, które potrzebują szybkiego internetu – mówi Maciej Witucki. – Z całym szacunkiem do sprzedawanego, również przez nas, internetu bezprzewodowego, jednak najstabilniejsze i najwyższe prędkości są osiągalne i będą osiągalne wyłącznie przy użyciu internetu stacjonarnego.

    Lepsza niż w poprzednich latach dynamika sprzedaży nowych łączy to, zdaniem prezesa, zasługa oferty łączonej, czyli pakietu 3P: internet, telewizja i telefon. W pierwszych dwóch kwartałach tego roku Orange Polska utrzymywał dynamikę około 150 tysięcy sprzedanych pakietów FunPack klientom, którzy do tej pory korzystali tylko z jednej usługi.

     – Biorąc pod uwagę, że I połowa roku jest zwykle słabsza, bo największą sprzedaż mamy w III i IV kwartale, to pokazuje, że Polacy kupują usługi 3P, bo te przyrosty widać po obydwu stronach, zarówno u nas, jak i u operatorów kablowych – mówi Maciej Witucki.

     I dodaje: – Dzięki temu mamy po raz pierwszy wzrost średniego przychodu od klienta od dwóch lat.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Handel

    Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski

    – Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.

    Polityka

    Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

    Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.

    Transport

    Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

    W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.