Newsy

T-Mobile otwiera nowoczesne Centrum Zarządzania Siecią. Najnowocześniejsze systemy i 150 ekspertów będzie m.in. monitorować bezpieczeństwo klientów operatora

2019-02-27  |  06:25

Największa w Polsce wideo ściana o długości 40 metrów, złożona z ponad setki ekranów, najnowocześniejsze technologie, 150 ekspertów i dwa tzw. war roomy, przygotowane specjalnie na potrzeby działań kryzysowych – tak wygląda nowo otwarte w Warszawie Centrum Zarządzania Siecią T-Mobile. Operator podkreśla, że to kolejny, milowy krok na drodze do poprawy bezpieczeństwa i jakości obsługi klientów. 

– Kompleksowe centrum obsługi i ochrony klienta to krok naprzód, dzięki któremu stajemy się lepsi, zapewniamy naszym klientom najwyższy poziom bezpieczeństwa sieci i jakości obsługi – podkreśla w rozmowie agencją informacyjną Newseria Biznes Thomas Lips, członek zarządu ds. technologii i innowacji T-Mobile Polska. – Cały czas udoskonalamy nasze usługi. W najbliższych latach wprowadzimy nowe i udoskonalimy już istniejące, więc nasi  klienci mogą liczyć na jeszcze lepszą i szybszą obsługę.

Praca nad poprawą jakości obsługi klienta znajduje odbicie we wskaźnikach satysfakcji. W ubiegłym roku dzięki inwestycjom w poprawę procesów i systemów obsługowych ogólna satysfakcja klientów z obsługi w call center wzrosła o 8 proc., czas oczekiwania na połączenie z konsultantem infolinii skrócił się dwukrotnie, a liczba połączeń z call center spadła o 25 proc.

Kolejnym krokiem ma być nowo otwarte Centrum Zarządzania Siecią, umożliwiające kontrolę wszystkich procesów w jednym miejscu. Jego zadaniem będzie całodobowy nadzór nad prawidłowym działaniem sieci i wykrywanie nawet najmniejszych nieprawidłowości, a także wsparcie dla klientów zewnętrznych i wewnętrznych.

– Zakres zadań centrum operacyjnego jest bardzo szeroki: od monitorowania sieci i sprzedaży oraz centrów obsługi telefonicznej, po obsługę techniczną naszych klientów B2B i B2C. Dysponujemy również zespołem ds. cyberbezpieczeństwa. Dzięki nowemu centrum będziemy obsługiwać jeszcze większą liczbę klientów – mówi Thomas Lips.

Centrum zostało zaaranżowane w warszawskiej siedzibie T-Mobile. Jego główny punkt to największy w Polsce VideoWall o długości 40 metrów. Składa się ze 102 monitorów o powierzchni 55 cali każdy. Na łącznej powierzchni 92 mkw. prezentowane są wszystkie niezbędne informacje z zakresu monitorowania sieci, infrastruktury IT, sprzedaży, obsługi klienta oraz usług B2C i B2B.

W działającym 24/7 Centrum Zarządzania Siecią pracują eksperci odpowiedzialni m.in. za wsparcie techniczne klientów B2B, monitorowanie techniczne wsparcia dla sieci IT oraz monitoring bezpieczeństwa.

– Dziś przy stanowiskach obsługi zatrudniamy ponad 90 pracowników i dodatkowych 50 na drugiej linii. Ale w związku z rozwojem cały czas prowadzimy rekrutację. Zapraszamy na rozmowę wszystkich wykwalifikowanych i zainteresowanych kandydatów – mówi członek zarządu ds. technologii i innowacji T-Mobile Polska.

Obok najnowszych technologii w warszawskim centrum są też dwa tzw. war roomy, w których – w przypadku wyjątkowych sytuacji – osoby zarządzające siecią i infrastrukturą IT współpracują w celu rozwiązania pojawiających się problemów. Nowe centrum T-Mobile ma być także pierwszą linią wsparcia i pomocy dla klientów międzynarodowych.

– Jest to nowa usługa dla naszych klientów, w nadchodzących miesiącach wprowadzimy jeszcze więcej nowości – zapowiada Thomas Lips.  

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.