Newsy

T-Mobile otwiera nowoczesne Centrum Zarządzania Siecią. Najnowocześniejsze systemy i 150 ekspertów będzie m.in. monitorować bezpieczeństwo klientów operatora

2019-02-27  |  06:25

Największa w Polsce wideo ściana o długości 40 metrów, złożona z ponad setki ekranów, najnowocześniejsze technologie, 150 ekspertów i dwa tzw. war roomy, przygotowane specjalnie na potrzeby działań kryzysowych – tak wygląda nowo otwarte w Warszawie Centrum Zarządzania Siecią T-Mobile. Operator podkreśla, że to kolejny, milowy krok na drodze do poprawy bezpieczeństwa i jakości obsługi klientów. 

– Kompleksowe centrum obsługi i ochrony klienta to krok naprzód, dzięki któremu stajemy się lepsi, zapewniamy naszym klientom najwyższy poziom bezpieczeństwa sieci i jakości obsługi – podkreśla w rozmowie agencją informacyjną Newseria Biznes Thomas Lips, członek zarządu ds. technologii i innowacji T-Mobile Polska. – Cały czas udoskonalamy nasze usługi. W najbliższych latach wprowadzimy nowe i udoskonalimy już istniejące, więc nasi  klienci mogą liczyć na jeszcze lepszą i szybszą obsługę.

Praca nad poprawą jakości obsługi klienta znajduje odbicie we wskaźnikach satysfakcji. W ubiegłym roku dzięki inwestycjom w poprawę procesów i systemów obsługowych ogólna satysfakcja klientów z obsługi w call center wzrosła o 8 proc., czas oczekiwania na połączenie z konsultantem infolinii skrócił się dwukrotnie, a liczba połączeń z call center spadła o 25 proc.

Kolejnym krokiem ma być nowo otwarte Centrum Zarządzania Siecią, umożliwiające kontrolę wszystkich procesów w jednym miejscu. Jego zadaniem będzie całodobowy nadzór nad prawidłowym działaniem sieci i wykrywanie nawet najmniejszych nieprawidłowości, a także wsparcie dla klientów zewnętrznych i wewnętrznych.

– Zakres zadań centrum operacyjnego jest bardzo szeroki: od monitorowania sieci i sprzedaży oraz centrów obsługi telefonicznej, po obsługę techniczną naszych klientów B2B i B2C. Dysponujemy również zespołem ds. cyberbezpieczeństwa. Dzięki nowemu centrum będziemy obsługiwać jeszcze większą liczbę klientów – mówi Thomas Lips.

Centrum zostało zaaranżowane w warszawskiej siedzibie T-Mobile. Jego główny punkt to największy w Polsce VideoWall o długości 40 metrów. Składa się ze 102 monitorów o powierzchni 55 cali każdy. Na łącznej powierzchni 92 mkw. prezentowane są wszystkie niezbędne informacje z zakresu monitorowania sieci, infrastruktury IT, sprzedaży, obsługi klienta oraz usług B2C i B2B.

W działającym 24/7 Centrum Zarządzania Siecią pracują eksperci odpowiedzialni m.in. za wsparcie techniczne klientów B2B, monitorowanie techniczne wsparcia dla sieci IT oraz monitoring bezpieczeństwa.

– Dziś przy stanowiskach obsługi zatrudniamy ponad 90 pracowników i dodatkowych 50 na drugiej linii. Ale w związku z rozwojem cały czas prowadzimy rekrutację. Zapraszamy na rozmowę wszystkich wykwalifikowanych i zainteresowanych kandydatów – mówi członek zarządu ds. technologii i innowacji T-Mobile Polska.

Obok najnowszych technologii w warszawskim centrum są też dwa tzw. war roomy, w których – w przypadku wyjątkowych sytuacji – osoby zarządzające siecią i infrastrukturą IT współpracują w celu rozwiązania pojawiających się problemów. Nowe centrum T-Mobile ma być także pierwszą linią wsparcia i pomocy dla klientów międzynarodowych.

– Jest to nowa usługa dla naszych klientów, w nadchodzących miesiącach wprowadzimy jeszcze więcej nowości – zapowiada Thomas Lips.  

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE

Zaledwie 23 proc. światowej produkcji farmaceutycznej pokrywa Europa. Bardzo dynamicznie rośnie potencjał wytwórczy Azji i może się ona wysunąć na pozycję lidera. Ministrowie zdrowia krajów Unii Europejskiej są zgodni co do tego, że Europa powinna się stać atrakcyjnym rynkiem inwestycyjnym dla przemysłu farmaceutycznego i dążyć do samowystarczalności w produkcji leków i substancji czynnych niezbędnych do ich wytwarzania. Wciąż jednak przedsiębiorcy napotykają bariery biurokratyczne, a wsparcie krajowe i unijne dla inwestorów jest nadal niewystarczająco atrakcyjne.

Ochrona środowiska

Ponad 2 mld ludzi nie ma dostępu do czystej wody. To pogłębia ubóstwo i nierówności społeczne

Brak dostępu do wody pitnej to dziś codzienność m.in. w niektórych krajach Afryki Wschodniej. Idzie za tym nie tylko zwiększone ryzyko chorób, ale też pogłębiające się ubóstwo i nierówności społeczne. Mieszkańcy najbardziej dotkniętych suszą rejonów muszą się bowiem skupiać na poszukiwaniu wody zamiast na pracy czy nauce. ONZ szacuje, że realizacja do 2030 roku Celu 6. Zrównoważonego Rozwoju wymaga znacznego przyspieszenia.

Przemysł

Europejczycy popierają większe zaangażowanie UE w obronność. Prawie 90 proc. oczekuje ściślejszej współpracy państw członkowskich

90 proc. obywateli UE wskazuje, że państwa członkowskie powinny się bardziej zjednoczyć w obliczu obecnych wyzwań. Co istotne, dwie trzecie badanych oczekuje, że UE bardziej zaangażuje się w ich ochronę przed globalnymi zagrożeniami – wskazuje „Eurobarometr 2025”. Takie podejście jest dziś dominujące w większości krajów członkowskich. Sprzyjają temu także narzędzia proponowane przez KE na rzecz zwiększania inwestycji w rozwój zdolności obronnych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.