Mówi: | Thomas Lips |
Funkcja: | członek zarządu ds. technologii i innowacji |
Firma: | T-Mobile Polska |
T-Mobile otwiera nowoczesne Centrum Zarządzania Siecią. Najnowocześniejsze systemy i 150 ekspertów będzie m.in. monitorować bezpieczeństwo klientów operatora
Największa w Polsce wideo ściana o długości 40 metrów, złożona z ponad setki ekranów, najnowocześniejsze technologie, 150 ekspertów i dwa tzw. war roomy, przygotowane specjalnie na potrzeby działań kryzysowych – tak wygląda nowo otwarte w Warszawie Centrum Zarządzania Siecią T-Mobile. Operator podkreśla, że to kolejny, milowy krok na drodze do poprawy bezpieczeństwa i jakości obsługi klientów.
– Kompleksowe centrum obsługi i ochrony klienta to krok naprzód, dzięki któremu stajemy się lepsi, zapewniamy naszym klientom najwyższy poziom bezpieczeństwa sieci i jakości obsługi – podkreśla w rozmowie agencją informacyjną Newseria Biznes Thomas Lips, członek zarządu ds. technologii i innowacji T-Mobile Polska. – Cały czas udoskonalamy nasze usługi. W najbliższych latach wprowadzimy nowe i udoskonalimy już istniejące, więc nasi klienci mogą liczyć na jeszcze lepszą i szybszą obsługę.
Praca nad poprawą jakości obsługi klienta znajduje odbicie we wskaźnikach satysfakcji. W ubiegłym roku dzięki inwestycjom w poprawę procesów i systemów obsługowych ogólna satysfakcja klientów z obsługi w call center wzrosła o 8 proc., czas oczekiwania na połączenie z konsultantem infolinii skrócił się dwukrotnie, a liczba połączeń z call center spadła o 25 proc.
Kolejnym krokiem ma być nowo otwarte Centrum Zarządzania Siecią, umożliwiające kontrolę wszystkich procesów w jednym miejscu. Jego zadaniem będzie całodobowy nadzór nad prawidłowym działaniem sieci i wykrywanie nawet najmniejszych nieprawidłowości, a także wsparcie dla klientów zewnętrznych i wewnętrznych.
– Zakres zadań centrum operacyjnego jest bardzo szeroki: od monitorowania sieci i sprzedaży oraz centrów obsługi telefonicznej, po obsługę techniczną naszych klientów B2B i B2C. Dysponujemy również zespołem ds. cyberbezpieczeństwa. Dzięki nowemu centrum będziemy obsługiwać jeszcze większą liczbę klientów – mówi Thomas Lips.
Centrum zostało zaaranżowane w warszawskiej siedzibie T-Mobile. Jego główny punkt to największy w Polsce VideoWall o długości 40 metrów. Składa się ze 102 monitorów o powierzchni 55 cali każdy. Na łącznej powierzchni 92 mkw. prezentowane są wszystkie niezbędne informacje z zakresu monitorowania sieci, infrastruktury IT, sprzedaży, obsługi klienta oraz usług B2C i B2B.
W działającym 24/7 Centrum Zarządzania Siecią pracują eksperci odpowiedzialni m.in. za wsparcie techniczne klientów B2B, monitorowanie techniczne wsparcia dla sieci IT oraz monitoring bezpieczeństwa.
– Dziś przy stanowiskach obsługi zatrudniamy ponad 90 pracowników i dodatkowych 50 na drugiej linii. Ale w związku z rozwojem cały czas prowadzimy rekrutację. Zapraszamy na rozmowę wszystkich wykwalifikowanych i zainteresowanych kandydatów – mówi członek zarządu ds. technologii i innowacji T-Mobile Polska.
Obok najnowszych technologii w warszawskim centrum są też dwa tzw. war roomy, w których – w przypadku wyjątkowych sytuacji – osoby zarządzające siecią i infrastrukturą IT współpracują w celu rozwiązania pojawiających się problemów. Nowe centrum T-Mobile ma być także pierwszą linią wsparcia i pomocy dla klientów międzynarodowych.
– Jest to nowa usługa dla naszych klientów, w nadchodzących miesiącach wprowadzimy jeszcze więcej nowości – zapowiada Thomas Lips.
Czytaj także
- 2025-01-17: Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
- 2025-01-14: Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE
- 2024-12-18: Rekordowa pożyczka z KPO dla Tauronu. 11 mld zł trafi na modernizację i rozbudowę sieci dystrybucji
- 2024-12-19: Polska centralna przyciąga coraz więcej inwestycji. W Łodzi powstaje nowe centrum dystrybucyjne dla Della
- 2025-01-08: Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
- 2024-12-10: Polska spółka stworzyła innowacyjny system poprawiający bezpieczeństwo pożarowe w kopalniach. Właśnie wchodzi z nim na globalny rynek
- 2024-12-12: Nowe obowiązki dla e-sklepów. Wchodzi w życie rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów
- 2025-01-15: Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
- 2025-01-16: Doświadczenia Ukrainy są cenną lekcją dla polskich medyków. Pomagają się przygotować na potencjalny konflikt
- 2024-12-10: Europosłowie PiS: Europa traci na konkurencyjności. Potrzeba redefinicji polityki klimatycznej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.