Newsy

Totalizator Sportowy: nasza marka LOTTO to gry liczbowe i loterie pieniężne. Nie można nas mylić z Totolotkiem S.A.

2012-09-03  |  06:20
Mówi:Piotr Kamiński
Funkcja:p.o. prezesa Totalizatora Sportowego
  • MP4

    Popularna nazwa „totolotek” wprowadziła ostatnio wiele zamieszania. Prywatna spółka Totolotek S.A., której minister finansów cofnął koncesję na organizowanie zakładów wzajemnych, mylona jest przez klientów z grą Totalizatora Sportowego, spółki Skarbu Państwa. – Zwykliśmy mówić o każdej grze: idę puścić „totolotka”. Ale dziś gramy w LOTTO. Nie można potocznej nazwy „totolotek” łączyć z kwestią nazw spółek i nazw handlowych – tłumaczy Piotr Kamiński, pełniący obowiązki prezesa Totalizatora Sportowego. – Grając w LOTTO możemy czuć się bezpieczni, a wygrana jest gwarantowana i w 100 proc. pewna.

    Totolotek S.A. jest spółką prywatną, której Jacek Rostowski, minister finansów, w marcu tego roku cofnął wszystkie koncesje na organizowanie zakładów wzajemnych. Jednak Totolotek odwołał się od tej decyzji i nadal prowadzi zakłady.

    Jak podkreślają przedstawiciele Totalizatora Sportowego, spółka Totolotek nie ma nic wspólnego z najpopularniejszymi grami w kraju. Przede wszystkim firmy prowadzą zupełnie inny rodzaj działalności.

     – Tylko Totalizator Sportowy pod marką LOTTO może w Polsce prowadzić gry i loterie, które objęte są państwowym monopolem. Natomiast zakłady wzajemne, sportowe, którymi zajmuje się Totolotek S.A., to są zakłady tzw. totalizatory (typowanie wyników wydarzeń sportowych) lub tzw. bukmacherka (typowanie zaistnienia zdarzeń) i to jest zupełnie inna działalność – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Piotr Kamiński, członek zarządu Totalizatora Sportowego, pełniący obowiązki prezesa.

    Piotr Kamiński podkreśla, że Totalizator Sportowy pod marką LOTTO nie prowadzi tego typu zakładów.

     – Może mylić nazwa Totalizator Sportowy, dlatego publicznie występujemy pod marką LOTTO.. Typową, najstarszą grą jest Lotto, wcześniej znaną pod nazwą Duży Lotek, a jeszcze wcześniej – Toto-Lotek. Stąd całe zamieszanie. Dziś marką tej gry jest Lotto, a markami loterii są np. Kaskada czy Zdrapki – wymienia Piotr Kamiński.

    Zapewnia, że gry i loterie, objęte monopolem państwa nie mają nic wspólnego z zakładami wzajemnymi.

     – To są różne segmenty działalności i nie można ich mylić – zaznacza Piotr Kamiński.

    Totalizator Sportowy to spółka Skarbu Państwa, w 100 proc. od niego zależna. Jak zapewniają jej przedstawiciele, sytuacja finansowa spółki jest stabilna. Wynik za I półrocze to prawie 190 mln zł zysku netto. Dodają, że wygrana w popularnej grze Lotto jest gwarantowana i pewna.

     –  Grając w LOTTO, możemy zdobyć coś dla siebie i dodatkowo coś dla innych, czy to bezpośrednio wygrywając dużą sumę pieniędzy, czy też dofinansowując budowę infrastruktury sportowej czy kulturalnej – mówi Piotr Kamiński.

    Na ten cel spółka przeznacza 19 groszy z każdej złotówki, którą gracz wydaje na zakup gier i loterii LOTTO. Totalizator Sportowy działa na rynku od 56 lat, w ciągu tego przekazała ok. 7 mld zł na rozwój sportu i kultury.

     – W tym roku prawie 400 mln zł odprowadziliśmy na budowę hal sportowych, boisk, pływalni, na wspieranie wydarzeń kulturalnych i remonty zabytków. Te środki wpływają do specjalnych funduszy, którymi zarządzają ministerstwa i z tego jest finansowany m.in. sport dla paraolimpijczyków. Nasi reprezentanci w paraolimpiadzie nie byliby w stanie ćwiczyć, gdyby nie środki, które dostarczyli gracze LOTTO – mówi przedstawiciel Totalizatora Sportowego.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

    W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

    Ochrona środowiska

    Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

    W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

    Transport

    Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

    Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.