Newsy

Totalizator Sportowy chce udostępnić gry i loterie przez internet

2014-05-26  |  06:55

Ponad 300 mln zł może trafić do polskiego sportu w ciągu trzech lat dzięki poszerzeniu działalności Totalizatora Sportowego. Spółka chce wkrótce udostępnić gry i loterie przez internet. Czeka też na zgodę ministra finansów, by stać się członkiem europejskiej loterii EuroJackpot.

Jeżeli uda nam się doprowadzić do sytuacji, w której nasze gry i loterie zostaną wsparte nowym kanałem dystrybucji, czyli internetem, i dostaniemy zgodę ministra finansów na wprowadzenie Polski do gry multijurysdykcyjnej i biura EuroJackpota, to jest szansa na to, żeby polski sport w ciągu najbliższych trzech lat, licząc od momentu wprowadzenia tych produktów i nowego kanału dystrybucji, mógł się pochwalić dodatkowym przychodem w granicach 300 mln złotych – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Wojciech Szpil, prezes zarządu Totalizatora Sportowego.

Zwiększenie finansowania sportu związane z rozszerzeniem oferty Totalizatora to jedna z rekomendacji Okrągłego Stołu Polskiego Sportu. Po drugim spotkaniu tego forum pojawił się apel, by zmienić przepisy ustawy hazardowej. Uczestnicy Okrągłego Stołu apelowali też m.in. o zmniejszenie biurokracji w sporcie, poprawienie współpracy i ustanowienie długoterminowej strategii.

Dzięki sprzedaży zakładów przez internet oraz uczestnictwie w EuroJackpot wzrosłyby przychody Totalizatora, a to bezpośrednio przekłada się na finansowanie sportu. Spółka od 2003 r. ustawowo przekazuje 77 proc. dopłat do gier liczbowych i loterii (wynoszą odpowiednio 25 i 10 proc. ceny zakładu) na finansowanie sportu. Z każdej złotówki 19 groszy trafia na sport i kulturę.

W międzynarodowej loterii EuroJackpot bierze obecnie udział 14 państw, a maksymalna wygrana może sięgnąć 90 milionów euro. Do tej pory rekordzista wygrał w Finlandii ponad 57 milionów euro.

To jest oczywiście estymacja w granicach 300 mln złotych. Liczymy na to, że to jest ta bezpieczna kwota, natomiast jesteśmy przekonani, że w zależności od tego, kiedy te produkty i ten kanał dystrybucyjny mogłyby zostać wprowadzone, kwota również mogłaby ulec zwiększeniu – podkreśla Szpil.

Dodaje, że dzięki wsparciu przez Totalizator Sportowy imprez sportowych w Polsce rośnie ich znaczenie. Przykładem jest warszawski lekkoatletyczny Memoriał Kamili Skolimowskiej, który odbędzie się w tym roku już po raz piąty. Zawody zostaną rozegrane w sierpniu na Stadionie Narodowym, a jedną z gwiazd ma być rekordzista świata w sprincie na 100 i 200 metrów Jamajczyk Usain Bolt.

Cieszę się, że Memoriał odbywa się w Warszawie. Myślę, że kwoty są ważne, ważne są gwiazdy, które przyjadą i które będziemy mogli zobaczyć na własne oczy. Myślę, że ta przyjemność obserwowania ich na żywo, a nie w telewizji, sprawi, że cały Stadion Narodowy zapełni się publicznością, która będzie kibicowała zarówno polskim uczestnikom, jak i gościom, którzy się pojawią na tej imprezie – ocenia Szpil.

Dodaje, że to nie jedyna duża impreza sponsorowana przez Totalizator. Spółka patronowała też m.in. marcowym halowym mistrzostwom świata w lekkoatletyce w Sopocie. Szpil dodaje, że sponsorowane przez Totalizatora Sportowego wydarzenia odbywają się także m.in. w Krakowie i Poznaniu.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.