Newsy

Co najmniej 400 osób znajdzie zatrudnienie w nowej inwestycji ID Logistics w Mszczonowie

2015-02-05  |  06:35

ID Logistics w lipcu otwiera kolejny magazyn w Polsce. W Mszczonowie kończy budowę obiektu dla sieci sklepów Auchan, gdzie pracę znajdzie co najmniej 400 osób. Firma zapowiada, że to nie koniec jej inwestycji, a polski rynek ocenia jako bardzo perspektywiczny.

– Planujemy zwiększyć zatrudnienie w Mszczonowie o co najmniej 400 osób – informuje Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics. – Zatrudnienie będzie też rosło w innych regionach, ale to zależy od decyzji naszych klientów i na ten moment jeszcze nie mogę tego potwierdzić.

Polski oddział ID Logistics ma siedzibę w Katowicach i dotąd uruchomił w Polsce osiem magazynów o łącznej powierzchni nieco ponad 200 tys. mkw., w których pracuje 1100 osób. Najnowsza inwestycja, która powstaje w Mszczonowie, będzie miała 50 tys. mkw. Jej wartość właściciel szacuje na kilkanaście milionów euro za sam budynek. Dopasowanie magazynów będzie kosztowało kolejne kilkanaście milionów złotych.

Inwestycja powinna być uruchomiona w lipcu tego roku – mówi agencji informacyjnej Newseria Yann Belgy. – Budowa trwa, wszystko jest na dobrej drodze. To będzie cały tzw. suchy asortyment, czyli kosmetyki, artykuły spożywcze i napoje dla klienta Auchan z północnego regionu Polski.

ID Logistics w Polsce jest czwartym co do wielkości oddziałem w Grupie ID Logistics, zaraz po Francji, Brazylii i Hiszpanii. Spółka specjalizuje się w usługach logistyki kontraktowej i w tym sektorze jest jedną z dziesięciu największych firm. Jak podkreśla dyrektor generalny, ubiegły rok był dla niej raczej udany.

W Polsce mieliśmy dość dużo nowych projektów, podobnie w innych krajach, więc nie możemy narzekać – podkreśla Yann Belgy.

W 2014 roku firma uruchomiła w Polsce cztery nowoczesne magazyny o łącznej powierzchni 95 tys. mkw. – dwa w Belsku koło Grójca dla Auchan i Ferrero oraz dwa w Piotrkowie Trybunalskim dla Sogefi i Jysk. Nowe inwestycje wiązały się z 15-proc. wzrostem zatrudnienia. Przychód ze sprzedaży sięgnął 122 mln zł.

W nowej strategii na lata 2015-2017 spółka postawiła sobie cztery cele. Pierwszym z nich jest osiągnięcie pozycji lidera w obszarze logistyki kontraktowej (obejmującej nie tylko składowanie, lecz także zarządzanie centralnym magazynem i operacjami magazynowymi, jak przepakowywanie, foliowanie, etykietowanie, przygotowanie do dystrybucji i dostawy do odbiorców). Poza tym ID Logistics chce dalej rozwijać swoją ofertę kierowaną do sieci handlowych, rozszerzać ją o transport i inne usługi, a także pozyskiwać klientów z branż e-commerce, tekstyliów i dóbr luksusowych.

Perspektywy na bieżący rok oceniamy jako bardzo pozytywne – zaznacza dyrektor generalny ID Logistics w Polsce. – Mamy mnóstwo projektów, również takie, które jeszcze nie są zatwierdzone.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji

Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.

Transport

Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.

Polityka

A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.