Mówi: | Anna Kruszko |
Funkcja: | Członek Zarządu i Dyrektor Integracji Spółek |
Firma: | Shell Polska |
Intensywny rozwój Shell w Polsce. Koncern ma już niemal 400 stacji benzynowych i buduje kolejne
Shell ma już w Polsce niemal 400 stacji benzynowych. Brytyjsko-holenderski koncern cały czas się rozwija i wiąże z naszym rynkiem duże nadzieje na dalsze inwestycje, choć Polacy w kryzysie kupują mniej paliwa. Shell przejął sieć samoobsługowych stacji Neste, inwestuje również przy autostradzie A2.
– Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem, w Polsce chcemy się rozwijać, chcemy budować pozycję i docierać do coraz większej liczby klientów. Myślę, że program inwestycyjny związany z siecią Neste jest potwierdzeniem tej strategii. Na pewno będziemy chcieli poszerzać naszą obecność w kluczowych rynkach i w kluczowych obszarach w Polsce – zapowiada w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Anna Kruszko, członek zarządu i dyrektor integracji spółek Shell Polska.
W tej chwili Shell ma w Polsce prawie 400 stacji, ale Anna Kruszko zapowiada, że będzie ich przybywać. Podkreśla jednak, że spółka nie ma konkretnego celu wyrażonego w liczbie stacji benzynowych lub udziale w rynku.
Jednym z obszarów rozwoju Shella w Polsce są stacje benzynowe przy autostradzie. Spółka prowadzi prace przy dwóch inwestycjach na odcinku drogi A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią.
– Każde nowe projekty, które się pojawiają, szczegółowo analizujemy i podejmujemy działania. Natomiast na pewno jest to obszar naszych zainteresowań. W tej chwili mamy rozpoczęte dwie inwestycje na odcinku między Warszawą i Łodzią, w obydwu kierunkach. Co będzie w przyszłości, to zależy od wyników przetargów w poszczególnych lokalizacjach – mówi członek zarządu Shell Polska.
Dodaje, że w związku z sytuacją ekonomiczną sprzedaż paliw w Polsce rośnie mniej dynamicznie niż w poprzednich latach. Shell liczy, że uda się zachęcić Polaków do kupowania większej ilości paliwa dzięki specjalnie przygotowanym ofertom rabatowym. Kruszko zauważa jednak, że nie bez znaczenia jest szara strefa, która ma duży, negatywny wpływ na branżę paliwową.
Czytaj także
- 2024-05-20: Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
- 2024-05-21: Jedynie 20 proc. zużywanych w kraju surowców mineralnych pochodzi z Polski. Rozwiązaniem może być recykling części metali
- 2024-04-29: Trwają prace nad kolejnym pakietem sankcji UE wobec Rosji. Od determinacji Zachodu zależy uszczelnienie dotychczasowych restrykcji
- 2024-04-22: Bezpieczeństwo paliwowe w Polsce wymaga inwestycji w nowe moce magazynowe. Branża przyspiesza też zieloną transformację
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-02: Wiedza Polaków o wodorze zatrzymała się na etapie podstawówki. Większość nie zna zastosowań tego pierwiastka w energetyce
- 2024-02-06: 200 stacji paliw działa już pod marką MOL. Koncern chce być wiceliderem polskiego rynku
- 2024-01-24: Branża transportu drogowego na zakręcie. Potrzebuje wsparcia dla rozwiązań bezemisyjnych
- 2023-12-14: Porozumienie po COP28 zwiastuje początek końca ery paliw kopalnych. Zabrakło jednak konkretnych deklaracji
- 2023-12-13: Kryzysy ostatnich lat zmieniły podejście do strategicznych rezerw państwa. Konieczne było wprowadzenie szybkiego reagowania i rozszerzenie katalogu zadań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Rozwój zielonego transportu wciąż zablokowany. Główna przyczyna to brak odpowiedniej infrastruktury energetycznej
Ponad połowa sieci napowietrznych i stacji elektroenergetycznych ma powyżej 40 lat. Brak modernizacji infrastruktury energetycznej przekłada się na słabe moce przesyłowe i blokuje rozwój zielonego transportu. Tymczasem według nowych przepisów w 2034 roku 90 proc. wszystkich nowych pojazdów ciężkich rejestrowanych w UE miałyby stanowić te bezemisyjne. – Bez odpowiedniej infrastruktury, zwłaszcza przy transporcie na duże odległości, zielona transformacja w transporcie będzie utrudniona – ocenia Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.
Handel
Producenci owoców i warzyw: Zielony Ład to bardziej ideologia niż idea. Dotknie nie tylko rolników, ale też inne grupy społeczne
Rolnicy obawiają się, że unijne regulacje, mające w założeniu chronić klimat, uderzą nie tylko w ich biznes, ale z czasem także w inne grupy społeczne, a entuzjazm związany z ekologicznym podejściem do produkcji rolnej zostanie przygaszony. – Zielony Ład to bardziej ideologia niż idea – uważa Witold Boguta, prezes zarządu Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Jak podkreśla, część Zielonego Ładu to nic nowego, bo pewne jego elementy są wdrażane w Polsce od ponad dwóch dekad.
Infrastruktura
Prezydent Łodzi: Wbrew danym GUS Łódź się zaludnia. Szczególnie przybywa nam młodych osób
Lepsza infrastruktura i mieszkania na wynajem to kluczowe zagadnienia, które znajdują się wśród priorytetów na najbliższe lata. Prezydent Łodzi zapowiada inwestycje i wchodzi w polemikę z danymi GUS, które wskazują, że położone w centrum Polski miasto dramatycznie się wyludnia. Hanna Zdanowska powołuje się na liczby, które sugerują odwrotny trend.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.