Newsy

Intensywny rozwój Shell w Polsce. Koncern ma już niemal 400 stacji benzynowych i buduje kolejne

2013-07-25  |  06:30
Mówi:Anna Kruszko
Funkcja:Członek Zarządu i Dyrektor Integracji Spółek
Firma:Shell Polska
  • MP4
  • Shell ma już w Polsce niemal 400 stacji benzynowych. Brytyjsko-holenderski koncern cały czas się rozwija i wiąże z naszym rynkiem duże nadzieje na dalsze inwestycje, choć Polacy w kryzysie kupują mniej paliwa. Shell przejął sieć samoobsługowych stacji Neste, inwestuje również przy autostradzie A2.

     – Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem, w Polsce chcemy się rozwijać, chcemy budować pozycję i docierać do coraz większej liczby klientów. Myślę, że program inwestycyjny związany z siecią Neste jest potwierdzeniem tej strategii. Na pewno będziemy chcieli poszerzać naszą obecność w kluczowych rynkach i w kluczowych obszarach w Polsce – zapowiada w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Anna Kruszko, członek zarządu i dyrektor integracji spółek Shell Polska.

    W tej chwili Shell ma w Polsce prawie 400 stacji, ale Anna Kruszko zapowiada, że będzie ich przybywać. Podkreśla jednak, że spółka nie ma konkretnego celu wyrażonego w liczbie stacji benzynowych lub udziale w rynku.

    Jednym z obszarów rozwoju Shella w Polsce są stacje benzynowe przy autostradzie. Spółka prowadzi prace przy dwóch inwestycjach na odcinku drogi A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią.

     – Każde nowe projekty, które się pojawiają, szczegółowo analizujemy i podejmujemy działania. Natomiast na pewno jest to obszar naszych zainteresowań. W tej chwili mamy rozpoczęte dwie inwestycje na odcinku między Warszawą i Łodzią, w obydwu kierunkach. Co będzie w przyszłości, to zależy od wyników przetargów w poszczególnych lokalizacjach – mówi członek zarządu Shell Polska.

    Dodaje, że w związku z sytuacją ekonomiczną sprzedaż paliw w Polsce rośnie mniej dynamicznie niż w poprzednich latach. Shell liczy, że uda się zachęcić Polaków do kupowania większej ilości paliwa dzięki specjalnie przygotowanym ofertom rabatowym. Kruszko zauważa jednak, że nie bez znaczenia jest szara strefa, która ma duży, negatywny wpływ na branżę paliwową.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.