Newsy

Podróżnicy udzielający się w mediach społecznościowych mają coraz większy potencjał reklamowy. Liderem rankingu Martyna Wojciechowska

2018-08-09  |  06:10
Mówi:Sebastian Bykowski
Funkcja:wiceprezes zarządu, dyrektor generalny
Firma:PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
  • MP4
  • Martyna Wojciechowska pozostaje największym autorytetem z dziedziny podróży w polskich mediach. Renomę zaczynają jednak zdobywać również inni użytkownicy mediów społecznościowych, a oferowane przez nich treści przenikają do mediów tradycyjnych. Do najbardziej opiniotwórczych autorów należą twórcy profili Pozdro z Korei Płn. oraz Krytyka kulinarna. Wartość ekwiwalentu reklamowego drugiego z nich wynosi prawie 8 mln zł. 

    Jak pokazuje „Medialny ranking podróżników aktywnych w social media” Martyna Wojciechowska zajmuje niekwestionowaną pozycję największego autorytetu w zakresie podróży w polskich mediach. Na przestrzeni ostatniego roku ukazało się ponad 127 tys. publikacji w związku z jej działalnością, głównie w mediach społecznościowych, serwisach internetowych o tematyce podróżniczej oraz prasie. Potencjał reklamowy szefowej Travel Channel szacowany jest na ponad 106 mln zł. Coraz większą renomę zdobywają także mniej znani podróżnicy udzielający się w mediach społecznościowych. Ranking ujmuje piętnaścioro internautów, których treści wychodzą poza social media i przenikają do prasy, radia i telewizji.

     Najczęściej cytowane w różnych innych mediach było Pozdro z Korei Płn., natomiast najbardziej wartościowy przekaz w rozumieniu takim, że miał on największy zasięg i wartość w przestrzeni medialnej, w której się o danym profilu podróżniczym mówiło, to był profil Krytyka kulinarna – mówi agencji informacyjnej Newseria Sebastian Bykowski, dyrektor generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

    Serwis Pozdro z Korei Płn. od lipca 2017 roku do czerwca 2018 cytowany był blisko 82 tys. razy, głównie w mediach społecznościowych i portalach internetowych. Kilka wzmianek pojawiło się jednak również w prasie oraz radiu. Jego ekwiwalent reklamowy twórcy rankingu oszacowali na ponad 1 mln zł. W związku z Krytyką kulinarną pojawiło się ponad 69 tys. publikacji, ale potencjał tego serwisu oszacowano na ponad 7,7 mln zł.

    Ekwiwalent reklamowy mówi nam o tym, jaką kwotę należałoby zainwestować, gdybyśmy chcieli wykupić reklamy, aby być w taki sam sposób obecni w mediach – wyjaśnia Sebastian Bykowski. – 8 mln zł to już jest naprawdę znacząca wartość. Dla niejednej marki byłaby pokaźną i znaczącą pozycją w budżecie, jeśli chodzi o ekspozycję w mediach.

    O wartości medialnej danego serwisu świadczy bowiem nie tylko liczba publikacji, jeszcze większe znaczenie ma przestrzeń medialna, w której cytat się pojawia.

     Czy serwisy, które poruszają daną tematykę, mają również szeroką grupę odbiorców, czy informacje pomiędzy poszczególnymi mediami się przenikają, budując dodatkowy zasięg. To było dla nas dosyć istotne w tym badaniu i z niego wynikało, że Krytyka kulinarna jest serwisem o największym zasięgu i największej wartości medialnej – mówi Sebastian Bykowski.

    Obecnie reklamodawcy dążą nie tylko do samej promocji marki, lecz także do budowania więzi z odbiorcą i potencjalnym klientem. Firmy starają się budować wspólne doświadczenia i przekonywać, że podzielają wartości wyznawane przez grupę docelowych odbiorców przekazu. W tym celu chętnie angażują się we współpracę ze znanymi, choćby tylko w konkretnym środowisku ludźmi interesującymi się podobnymi zagadnieniami.

    Do budowania wizerunku marek wykorzystywane są różnego rodzaju serwisy i influencerzy, którzy je reprezentują. Ten ranking może być dla wielu marek bardzo interesującą informacją o tym, że są w przestrzeni medialnej serwisy, dzięki którym mogą one zaistnieć w świadomości określonej grupy odbiorców – mówi Sebastian Bykowski.

    Na dalszych miejscach zestawienia PRESS-SERVICE znalazły się m.in. Tasteaway, Busem przez Świat, Szpilki w Plecku, Travelicious czy Banita Travel.„Medialny ranking podróżników aktywnych w social media” został opracowany na podstawie listy ujętej w „Top 50 najbardziej wpływowych podróżników w polskich mediach społecznościowych w 2017 roku”, przygotowanej przez serwis Zabakcylowani.pl. 

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Bankowość

    Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

    Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

    Transport

    37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

    Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

    Prawo

    Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

    Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.