Mówi: | Sebastian Bykowski |
Funkcja: | wiceprezes zarządu, dyrektor generalny |
Firma: | PRESS-SERVICE Monitoring Mediów |
Podróżnicy udzielający się w mediach społecznościowych mają coraz większy potencjał reklamowy. Liderem rankingu Martyna Wojciechowska
Martyna Wojciechowska pozostaje największym autorytetem z dziedziny podróży w polskich mediach. Renomę zaczynają jednak zdobywać również inni użytkownicy mediów społecznościowych, a oferowane przez nich treści przenikają do mediów tradycyjnych. Do najbardziej opiniotwórczych autorów należą twórcy profili Pozdro z Korei Płn. oraz Krytyka kulinarna. Wartość ekwiwalentu reklamowego drugiego z nich wynosi prawie 8 mln zł.
Jak pokazuje „Medialny ranking podróżników aktywnych w social media” Martyna Wojciechowska zajmuje niekwestionowaną pozycję największego autorytetu w zakresie podróży w polskich mediach. Na przestrzeni ostatniego roku ukazało się ponad 127 tys. publikacji w związku z jej działalnością, głównie w mediach społecznościowych, serwisach internetowych o tematyce podróżniczej oraz prasie. Potencjał reklamowy szefowej Travel Channel szacowany jest na ponad 106 mln zł. Coraz większą renomę zdobywają także mniej znani podróżnicy udzielający się w mediach społecznościowych. Ranking ujmuje piętnaścioro internautów, których treści wychodzą poza social media i przenikają do prasy, radia i telewizji.
– Najczęściej cytowane w różnych innych mediach było Pozdro z Korei Płn., natomiast najbardziej wartościowy przekaz w rozumieniu takim, że miał on największy zasięg i wartość w przestrzeni medialnej, w której się o danym profilu podróżniczym mówiło, to był profil Krytyka kulinarna – mówi agencji informacyjnej Newseria Sebastian Bykowski, dyrektor generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Serwis Pozdro z Korei Płn. od lipca 2017 roku do czerwca 2018 cytowany był blisko 82 tys. razy, głównie w mediach społecznościowych i portalach internetowych. Kilka wzmianek pojawiło się jednak również w prasie oraz radiu. Jego ekwiwalent reklamowy twórcy rankingu oszacowali na ponad 1 mln zł. W związku z Krytyką kulinarną pojawiło się ponad 69 tys. publikacji, ale potencjał tego serwisu oszacowano na ponad 7,7 mln zł.
– Ekwiwalent reklamowy mówi nam o tym, jaką kwotę należałoby zainwestować, gdybyśmy chcieli wykupić reklamy, aby być w taki sam sposób obecni w mediach – wyjaśnia Sebastian Bykowski. – 8 mln zł to już jest naprawdę znacząca wartość. Dla niejednej marki byłaby pokaźną i znaczącą pozycją w budżecie, jeśli chodzi o ekspozycję w mediach.
O wartości medialnej danego serwisu świadczy bowiem nie tylko liczba publikacji, jeszcze większe znaczenie ma przestrzeń medialna, w której cytat się pojawia.
– Czy serwisy, które poruszają daną tematykę, mają również szeroką grupę odbiorców, czy informacje pomiędzy poszczególnymi mediami się przenikają, budując dodatkowy zasięg. To było dla nas dosyć istotne w tym badaniu i z niego wynikało, że Krytyka kulinarna jest serwisem o największym zasięgu i największej wartości medialnej – mówi Sebastian Bykowski.
Obecnie reklamodawcy dążą nie tylko do samej promocji marki, lecz także do budowania więzi z odbiorcą i potencjalnym klientem. Firmy starają się budować wspólne doświadczenia i przekonywać, że podzielają wartości wyznawane przez grupę docelowych odbiorców przekazu. W tym celu chętnie angażują się we współpracę ze znanymi, choćby tylko w konkretnym środowisku ludźmi interesującymi się podobnymi zagadnieniami.
– Do budowania wizerunku marek wykorzystywane są różnego rodzaju serwisy i influencerzy, którzy je reprezentują. Ten ranking może być dla wielu marek bardzo interesującą informacją o tym, że są w przestrzeni medialnej serwisy, dzięki którym mogą one zaistnieć w świadomości określonej grupy odbiorców – mówi Sebastian Bykowski.
Na dalszych miejscach zestawienia PRESS-SERVICE znalazły się m.in. Tasteaway, Busem przez Świat, Szpilki w Plecku, Travelicious czy Banita Travel.„Medialny ranking podróżników aktywnych w social media” został opracowany na podstawie listy ujętej w „Top 50 najbardziej wpływowych podróżników w polskich mediach społecznościowych w 2017 roku”, przygotowanej przez serwis Zabakcylowani.pl.
Czytaj także
- 2024-12-30: Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
- 2024-11-26: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
- 2025-01-02: Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi
- 2024-12-11: Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2024-12-10: Katarzyna Ankudowicz: Jak ludzie odbiorą moje rolki, to jest ich sprawa. Muszę stawić czoło krytyce
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2025-01-13: Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
- 2024-08-12: Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor
- 2024-07-15: Małe i średnie firmy w UE zbyt wolno się cyfryzują. Polskie przedsiębiorstwa dużo poniżej unijnej średniej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Czterodniowy tydzień pracy testuje coraz więcej organizacji. Przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmom
Rząd pracuje nad skróceniem tygodnia pracy, a szefowa resortu pracy Agnieszka Dziemianowicz-Bąk zadeklarowała, że zmiana miałaby wejść w życie jeszcze w obecnej kadencji Sejmu. Choć eksperci i pracodawcy są w tej kwestii podzieleni, to przykłady z innych rynków, m.in. Islandii, Wielkiej Brytanii i Portugalii, pokazują, że taki model ma wiele korzyści, zarówno po stronie pracowników, jak i firm.
Bankowość
Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców
W sądach toczy się około 200 tys. spraw dotyczących kredytów frankowych. Prawomocnym wyrokiem zakończyło się 30 tys. Na drogę sądową zdecydowała się jednak tylko część kredytobiorców. Umów objętych ryzykiem walutowym było blisko milion, a ich wartość w szczytowym okresie, czyli w 2011 roku, osiągnęła niemal 200 mld zł.
Handel
Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł
Świat biznesu z niepokojem czeka na pierwsze decyzje Donalda Trumpa, zwłaszcza w sprawie wprowadzenia głośno zapowiadanych ceł na towary z zagranicy. Zdaniem Marcina Nowackiego, wiceszefa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, Unia Europejska musi się przygotować na większy odbiór produktów i usług ze Stanów Zjednoczonych, które mają wysoki deficyt w handlu ze Starym Kontynentem. Tradycyjnie życzliwie nastawiona do USA Polska mogłaby wykorzystać swoją prezydencję w Radzie UE, by doprowadzić do porozumienia między obu stronami.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.