Newsy

Polacy coraz częściej poszukują ofert last minute. Są popularne szczególnie wśród młodych ludzi

2015-07-08  |  06:30

Kupiona w ostatniej chwili wycieczka może być nawet 50-60 proc. tańsza. Taki sposób podróżowania jest szczególnie popularny wśród ludzi poniżej 34 roku życia. Najchętniej wybierane kierunki to Grecja, Egipt, Hiszpania i Bułgaria.

„Raport podróżnika” przygotowany przez Travelplanet.pl pokazuje, że w ciągu ostatnich sześciu lat nastąpił gwałtowny wzrost popularności ofert typu last minute. Zdecydowana większość miłośników tego typu podróżowania rezerwuje wyjazd na 10 lub mniej dni przed jego rozpoczęciem. Z danych Wakacje.pl wynika, że wyjazdy last minute najczęściej wybierają osoby w wieku 25-34 lata. Są to najczęściej single lub pary. Najpopularniejsze kierunki to Grecja, Egipt, Turcja, Hiszpania i Bułgaria.

– Trzeba przede wszystkim obalić mit, że last minute to wakacje z niższej półki. Są to wakacje tych samych organizatorów i do tych samych hoteli. Tylko trzeba je mądrze zaplanować, choć brzmi to paradoksalnie – mówi agencji informacyjnej Newseria Klaudyna Mortka z firmy Wakacje.pl.

Decydując się na wakacje last minute, należy przede wszystkim dobrze przyjrzeć się ofertom. Warto upewnić się, jaki standard hotelu zawarty jest w danej ofercie oraz czy uwzględnia ona wyżywienie. Istotne jest również to, czy jest to wycieczka samolotowa  w najtańszych wyjazdach last minute zdarza się, że biura podróży nie oferują transportu na miejsce. Dojazd własny może znacznie zawyżyć koszty wyjazdu i sprawić, że wycieczka okaże się znacznie droższa niż oferty konkurencyjnych firm, które zawierają przelot.

– Należy liczyć się z tym, że są to wakacje dla osób elastycznych, czyli może się wydarzyć, że nie polecimy z najbliższego lotniska. Natomiast jest to produkt jak najbardziej pełnowartościowy, który zawiera to, co jest napisane w ofercie, np. all inclusive, również transfer z hotelu do hotelu oraz ubezpieczenie – mówi Klaudyna Mortka.

Niektóre serwisy turystyczne udostępniają swoim odbiorcom możliwość sortowania ofert ze względu na stopień popularności. Opcja ta uwzględnia kilka czynników, m.in. popularność hoteli oraz oceny i opinie internautów. Dzięki temu możliwe jest znalezienie bardzo korzystnej cenowo, a jednocześnie sprawdzonej przez innych turystów oferty.

– Wówczas naprawdę możemy znaleźć perełkę, czyli bardzo dobry hotel, z bardzo dobrymi opiniami i w bardzo dobrym kurorcie nawet o 50-60 proc. tańszy. Nie kupimy kota w worku – mówi Mortka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rozwój rolnictwa kluczowy dla przetrwania Ukrainy. Odpowiada ono za ponad 60 proc. dochodów z eksportu

Instytut Europy Środkowej podaje, że w ciągu niespełna trzech lat areał zasiewów w Ukrainie zmniejszył się o ponad 21 proc., z 28,6 mln ha w 2021 roku do 22,5 mln ha w 2024 roku. Jednocześnie sektor rolny stał się kluczowym źródłem dochodów budżetu państwa. Chociaż wartość eksportu spadła, to jego udział w dochodach ze sprzedaży zagranicznej wzrósł z 41 do 61 proc. – Rozwój rolnictwa jest kluczowy dla przetrwania Ukrainy – podkreśla dr n. ekon. Oksana Kiforenko z IERiGŻ-PIB.

Transport

Czas na nowe podejście do lotnisk regionalnych. Również do ich finansowania

Czas pandemii COVID-19 był okresem próby dla lotnisk regionalnych, ale też pokazał konieczność unowocześnienia podejścia biznesowego w strukturze właścicielskiej i modelu zarządzania – wskazuje ubiegłoroczna rządowa strategia rozwoju lotnictwa. Jak podkreśla Karol Halicki z Podlaskiej Izby Lotniczej, to może być dobry moment na rozpoczęcie debaty o częściowej prywatyzacji tych lotnisk. Analiza nowych modeli powinna uwzględniać nie tylko kwestie ekonomiczne, ale również wpływ lotnisk na rozwój regionów czy bezpieczeństwo kraju.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.